Kad strah konačno pospremite pod tepih i dozvolite strasti da vas vodi na vašem putu prema samoostvarenju, lijepe stvari se počnu događati. Dubravka Mandić, kreatorica prirodne kozmetike DermaWise, je dokaz da nikada nije kasno za ostvarivanje snova iz djetinjstva. Svoju je ljubav prema ‘mućkanju’ kozmetike naslijedila od svoje mame te je pretvorila u uspješan poslovni – i životni – pothvat. Znanje i iskustvo je skupljala u različitim industrijama i gradovima, ali kaže kako nikada nije bila sretnija nego što je to sada. U Osijeku je okupila tim stručnjaka s kojima smišlja formulacije koje ženama olakšavaju i uljepšavaju život. Ovo je njezina priča…
Dubravka, kada se rodila vaša ljubav prema prirodnoj kozmetici?
– Davno, još dok sam bila klinka. Moja je mama stalno nešto ‘mućkala’ jer je bila nezadovoljna s kremama koje je mogla kupiti u tadašnjoj državi pa me naučila kako se rade macerati i neki hidrolati. Zahvaljujući njoj, sestra i ja smo se na moru mazale maceratom mrkve 80-ih godina prošlog stoljeća (smijeh). Prvi macerat sam sama napravila s nekih 20-ak godina – bile su to tratinčice u suncokretovom, hladnoprešanom ulju.
Danas se bavite istraživanjem i razvojem kozmetičkih proizvoda, no niste prije bili u toj industriji, već u automobilskoj… Kako je došlo do takvog preokreta u vašoj karijeri?
– Tijekom karijere sam napravila nekoliko zaokreta. Prije autoindustrije, bila sam dio najvećeg svjetskog proizvođača hrane. Nije lako promijeniti branšu i nisam ludo hrabra, ali mislim da su nam strahovi velike kočnice u osobnom razvoju i da im ne treba dozvoliti da upravljaju našim životom. Zbog toga sam odlučila slijediti svoje srce i konačno krenuti raditi u branši u kojoj sam se trebala okušati i davno prije. Međutim, nije mi žao. Živjela sam u Parizu, naučila francuski jezik, stekla sam ogromno iskustvo u korporacijskom svijetu i ta znanja mogu primijeniti u svim branšama, a formulacije sam prepustila stručnjacima u svom timu.
Dakle, niste samo promijenili posao, već ste i Pariz zamijenili Osijekom – kakav vam je život danas, u odnosu na dane koje ste provodili u Parizu? Biste li rekli da vam se poboljšala kvaliteta života?
– Pariz sam prvo zamijenila Zagrebom, ali sam spletom okolnosti završila u rodnom Osijeku. Pariz me obogatio za veliko iskustvo. Morala sam funkcionirati u firmi koja je francuski nacionalni ponos i dokazati se i kao žena i kao rukovodeći kadar koji dolazi iz male države. Kvaliteta života se svela na metro-boulot-dodo, odnosno prijevoz-posao-spavanje…. Malo je bilo vremena za uživanje pa mogu reći da sam živjela na 2 km zračne linije od muzeja Louvrea i da nikako nisam nalazila vrijeme da ga obiđem. Zato sam, nakon što sam dala otkaz, ostala u Parizu turistički godinu i pol dana i uživala, ali se i školovala za ovo što danas radim.
Osijek, za razliku od Pariza, nudi jednu jednostavnost. Sve mi je na dohvat ruke. Nema gužve na cesti. Izlazim iz kuće opuštena. U Parizu sam se borila s turistima za komadić sunca između natiskanih šesterokatnica, a u Osijeku se još uvijek divim otvorenom prostoru. I dišem…. Naravno, nema sadržaja koje nudi Pariz, ali ima jednu lakoću življenja koja nema cijenu.
U Hrvatskoj ste se ‘bacili’ na proizvodnju nišnih kozmetičkih proizvoda – recite nam kakve ste proizvode stavili na tržište?
– Da, posebno kada je riječ o VaGel-u. Mogu reći da je DermaWise prvi proizvođač koji je stavio proizvod te namjene na tržište Hrvatske, a da je proizveden u potpunosti u našem laboratoriju. VaGel je gel koji je namijenjen mladim mamama, ženama od 30+ godina, ženama koje su ušle u perimenopauzu ili menopauzu, odnosno svim ženama koje osjećaju posljedice starenja mišića zdjeličnog dna, ali i onima koje žele djelovati preventivno ili onima koje samo žele unijeti neku novu iskru među svoje plahte. Osim toga, izbacili smo i dva gela protiv tamnih hiperpigmentacijskih promjena od kojih je jedan namijenjen intimnoj zoni. Dakle, od ukupno tri proizvoda, dva su vrlo specifična, namijenjena su za zdravlje i ljepotu intimnih dijelova tijela.
Iako surađujete sa stručnjacima u razvoju proizvoda, pretpostavljam da ste vi sami došli na ideju za proizvode – kada vam je i kako ‘sinula’ ideja za VaGel?
– Da, točno. Ideja za VaGel mi je zapravo sinula iznenada, ali ne i slučajno. Kad sad gledam unazad, mislim da sam se tom idejom počela baviti prije nekih 15 godina kad sam prvi puta posjetila Tajland i pogledala ping-pong show. Nakon tog showa sam prvi puta ozbiljno razmislila o vaginalnim mišićima i njihovoj ulozi. Naravno, kao žena, bila sam fascinirana. Poslije, dok sam živjela u Parizu imala sam prilike pohađati tečajeve fitoterapije i otkrila sam mnoge zanimljivosti vezane uz tematiku ženskog intimnog zdravlja i zadovoljstva, gledano kroz azijsku kulturu.
Taj dio svijeta ovakav vid preventive i terapije koristi tradicionalno stoljećima. Za razliku od zapadnjačke kulture, koja hoda potpuno nesvjesna važnosti mišića zdjelice, kod njih je to stup ženskog zdravlja. Kompleks mišića koji drži reprodukcijske organe, organe probave, mjehur na svom mjestu, ali čini i kralježnicu zdravom. Tamo će vam svaka žena koristiti proizvode ovog tipa i to je obavezno nakon porođaja jer se znatno pospješuje oporavak. To je i ulaganje u budućnost, u fizičko i mentalno zdravlje i intimno zadovoljstvo tijekom cijelog života.
O čemu se tu točno radi i kako se taj proizvod može koristiti?
– VaGel je proizvod koji u formulaciji ima manjakani, najjači prirodni astrigent biljnog porijekla i hamamelis koji isto tako djeluje protiv infekcija, gljivica i bakterija. Ova dva ekstrakta djeluju tako da povećavaju prokrvljenost mukoznog tkiva, vraćaju elastičnost i tonus mišićima zdjeličnog dna.
Primjena je višestruka. Svakako se preporučuje kao preventiva za žene bez obzira na to jesu li rodile vaginalno ili nisu uopće rodile jer se proces starenja događa svima. Osim toga, preporučuje se ženama koje su izgubile elastičnost i tonus uslijed porođaja, menopauze ili medicinskog zahvata poput histerektomije. Osim toga, žene koje fizički puno rade, nose ili dižu težak teret, dugo stoje na nogama, ne vježbaju i imaju višak kilograma posebno su izložene povećanom gubitku vaginalnog tonusa i elastičnosti.
Dakle, manjakani se koristi u azijskoj tradicionalnoj medicini – koriste li ga tamo žene u iste svrhe, kao i vi u VaGelu? Inače, manjakani je biljka iz porodice hrasta i, s obzirom na to da u svom sastavu ima dosta tanina, djeluje tako da steže tkivo. No, to nisu njena jedina svojstva? Kako to da ste baš taj ekstrakt uključili u svoj VaGel?
– Manjakani sadrži najveću razinu koncentracije tanina u prirodi i najjači je astrigent biljnog porijekla. Tanini iz Manjakanija se stoljećima koriste u azijskim kulturama za liječenje upala, kožnih bolesti i hiperpigmentacije. U kombinaciji s drugim spojevima Manjakani se često koristi za liječenje slabog tkiva kako bi se ženama pomoglo vratiti zdravlje, elastičnost i čvrstoća stijenki rodnice nakon poroda, menopauze ili hormonske neravnoteže.
Odlučila sam se upravo za njega jer njegove studije pokazuju da je najučinkovitiji. To je vrlo skupa sirovina i znatno poskupljuje proizvodnju, ali mi smo se u DermaWise-u orijentirali prvenstveno na kvalitetu. Naša je formulacija visoko učinkovita i naše studije govore tome u prilog.
Nakon koliko se vremena može očekivati promjena?
– Neke će žene već dvije minute nakon prve primjene VaGel-a primijetiti promjenu koja će biti izražena osjećajem sužavanja vagine dok će neke druge trebati koristiti VaGel kroz duži period do vidljivih rezultata.
Od njega će indirektnu korist imati i ženin partner?
– Dakle, još jedna primjena za koju se VaGel može koristiti je zbog povećanja fizičkog kontakta tijekom odnosa jer čim je kontakt bolji i zadovoljstvo je veće. S obzirom na to, da, indirektnu korist od primjene VaGela imat će i ženin partner. VaGel je isto tako namijenjen ženama koje pate od suhoće rodnice. On, za razliku od lubrikanata koji djeluju samo dok ih se koristi, povećava prirodno vlaženje, smanjuje suhoću i tu su mu rezultati fantastični.
Bismo li onda, kada sve uzmemo u obzir, mogli reći da vaš VaGel djeluje kao jedan pravi vaginalni botoks?
– Hmm, pa da ne budem pretenciozna, možda bih prije rekla da VaGel djeluje kao pomlađivač, jedna vrsta ambasadora mladosti ženskih reproduktivnih organa.
Čini vam se da je priča o intimnoj ženskoj zoni i seksualnosti još uvijek tabu kod nas u Hrvatskoj? Kako je u Francuskoj?
– To je definitivno tema koja se ubraja u silent teme o kojima se gotovo nikako ili jako teško progovara. Žene o tom problemu ne razgovaraju ni sa svojim partnerima ni sa svojim ginekologom, a u krugu prijateljica će na prvi spomen teme vaginalnog tonusa reći kako je kod njih sve u redu i kako im takav proizvod ne treba. To je velika zabluda i pogrešno je tako razmišljati jer neke žene stare sporije, a neke brže. Isto vrijedi i za intimnu zonu. Starenje se ne može zaustaviti, ali se može usporiti. Važno je preventivno djelovati kako bi mogle biti seksualno aktivne i osigurati si intimno zadovoljstvo. Pedesete godine, kada se ulazi u period perimenopauze ili menopauz, su izrazito osjetljive godine.
To je period kada pada razina estrogena, a do gubitka tonusa dolazi ubrzano i zbog pada razine kolagena i gubitka elastičnosti. Javlja se i suhoća rodnice, a to je upravo jedan od glavnih uzroka smanjenja učestalosti i kvalitete intimnih odnosa jer je vezana uz bolne odnose, crvenilo, svrbež i općenito neugodu. U Francuskoj je to ipak malo drugačije, možda ne zato što su Francuskinje otvorenije, ali su upućenije u mogućnosti koje imaju. Tijekom ginekološkog pregleda doktor će vas tamo pitati koristite li nešto za tonus te će vam dati savjet, a to je već puno. Kod nas je to vrlo rijetko.
Što kažu žene koje su koristile VaGel? Kakve su povratne informacije?
– Redovno komuniciram sa ženama koje su kupile VaGel. Pišu mi i zovu me i uglavnom su oduševljene. Taj me dio posla posebno veseli, a veseli me i kad muškarac naruči proizvod za svoju partnericu. Puno nam znači kada žene podijele svoja iskustva jer su različiti razlozi zbog kojih se odlučuju na kupnju. Imamo žena koje su VaGel-u odlučile dati šansu zbog bolnih spolnih odnosa, zbog suhoće ili nedostatka podmazivanja zbog poteškoća u postizanju orgazma i smanjenog osjećaja tijekom spolnog odnosa do onih s urinarnom inkontinencijom. Naravno, imamo žena i muškaraca koji su znatiželjni, žele nešto drugačije ili žele probuditi novu iskru u svom intimnom životu.
Istaknula bih da svi ti problemi imaju veliki utjecaj na seksualno i mentalno zdravlje. Mnoge žene s problemom gubitka tonusa mišića zdjelice brinu da nisu uske kao što su bile prije, uglavnom prije poroda, i da njihov partner uživa manje tijekom odnosa. Naravno, i same su nezadovoljne. Najsretniji smo u DermaWiseu kad nam kažu da su vratile samopouzdanje i da im se odnos podigao na razinu kakav je bio prije poroda.
‘Izbacili’ ste na tržište još dva proizvoda – Gel za posvjetljivanje i korekciju tamnih mrlja i Gel za posvjetljivanje osjetljivih dijelova kože. Tu su u sastavu crvena djetelina, hamamelis, medvjetka i zelena kava – zašto baš ta kombinacija?
– Moji stručni tim je napravio formulaciju koja je blaga za kožu, a visoko djelotvorna protiv mrlja. Mogu bez ikakve fige u džepu reći da imamo proizvod koji je zaista učinkovit. To potvrđuju i rezultati naših testova, a kombinacija nije slučajna, ni najmanje. Na ovim smo proizvodima radili više od godinu dana. Sve su naše prijateljice, njihove mame, rodbina bile naši pokusni kunići prije nego li smo bili u potpunosti zadovoljni djelovanjem. Naše formulacije kombiniraju 4 sastojka koja se idealno nadopunjuju. Čak tri imaju svojstva posvjetljivanja kože. Svaki djeluje zasebno, a zajedno se nadopunjuju i djeluju sinergijski.
Čak 95% ispitanica naše studije je nakon samo 4 tjedna primjene imalo pozitivan učinak na smanjenje mrlja širokog spektra porijekla. Kombinirali smo visokopotentne ekstrakte, provjerenog porijekla, visoko kvalitetne i rezultat ne čudi. S crvenom djetelinom smo toliko oduševljeni da nam je zaštitni znak DermaWise kozmetike.
Za što se u medicini koristi crvena djetelina?
– U medicini se koristi za ublažavanje poteškoća izazvanih klimakterijem, a u njezi kože je posebno cijenjena kao sredstvo protiv ekcema i psorijaze. U obliku obloga potpomaže zacjeljivanju rana. Zbog visokog sadržaja izoflavona, tvari koje su vrlo slične estrogenu i koje se zbog toga nazivaju i fitoestrogenima crvena djetelina djeluje i kao jaki antioksidans, sprečava prijevremene znakove starosti, obnavlja kožu i potiče metabolizam kožnih stanica, što ju čini posebno prikladnom za suhu i zrelu kožu.
A koja je namjena ekstrakta zelene kave?
– Ekstrakt zelene kave ima napravljene studije koje potvrđuju njegova svojstva posvjetljivanja i ujednačavanja tona kože. Osim toga, on je i eksfolijant pa je efikasan u uklanjanju mrtvih stanica kože, koži vraća sjaj, popravlja teksturu i prevenira oštećenja od dehidracije.
Kako se koriste ti proizvodi – koliko ih puta dnevno treba nanositi da biste vidjeli efekte?
– Bez obzira na to koriste li ih žene ili muškarci, za osjetljive dijelove odnosno intimnu zonu ili za lice, preporučujemo upotrebu od minimalno 8 tjedana kako bi gel imao dovoljno vremena djelovati ne samo površinski na mrlje već i dubinski na smanjenje sinteze melanina. Važno je gel koristiti dva puta dnevno, idealno ujutro i navečer, pa bi se kod većine pomaci trebali vidjeti i puno ranije, već nakon četiri tjedna primjene.
Koliko vam je bilo važno da se proizvodi i klinički ispitaju jer vidim da svi nose oznaku: klinički ispitano…?
– Jako nam je bilo važno potvrditi djelotvornost jer na tržištu postoji veliki broj preparata koji obećavaju čudotvorne rezultate bez ikakvih napravljenih studija. Mi stojimo ponosno iza naših proizvoda, a djelotvornost nam je i potvrđena. No, moram vas ispraviti jer klinički, odnosno pod nadzorom ginekologa, je ispitan samo VaGel. Pokazao je povećanje tonusa i elastičnosti kod 80% ispitanica, 70% ih je istaknulo da ima izražen osjećaj sužavanja vagine, a kod njih 100% je potaknuto prirodno vlaženje.
Gel za posvjetljivanje i korekciju tamnih mrlja i Gel za posvjetljivanje osjetljivih dijelova kože su potvrđeni instrumentalnim, odnosno use testom. Kod 95% osoba je nakon 28 dana redovite primjene imao pozitivan rezultat u smanjenju širokog spektra tamnih mrlja. Prezadovoljni smo što imamo tako učinkovite proizvode.
Imate li u planu i neke druge inovativne ideje – spremate li nam neke nove proizvode?
– Imamo u planu širiti gamu u dva pravca: pravac kozmetike za intimnu njegu i pravac specijalnih preparata za ciljane dermatološke probleme. Spremamo neke vrlo interesantne proizvode. Trenutno su nam u fazi ispitivanja 4 nova proizvoda.
Sada kada imate uvid u dvije jake industrije – automobilsku i kozmetičku, što mislite, u kojoj je industriji lakše uspjeti? Koliko odricanja sa sobom nosi razvoj kozmetičkih proizvoda?
– To su dvije potpuno drugačije branše. Automobilska industrija je spora i nefleksibilna. Od prodaje jednog vozila do njegove zamjene u prosjeku će proći 7 godina, a kozmetika je nešto potpuno drugačije. Dinamična je i tjera vas da razmišljate o trendovima, o novim sirovinama, novim spojevima, kombinacijama, ambalaži. Teško mi je odgovoriti na vaše pitanje jer sam u autoindustriji bila dio jedne multinacionalne kompanije i kotačić u korporacijskom svijetu.
No, kao ženi, mogu reći da mi nije bilo lako raditi u muškom svijetu – puno je tu bilo odricanja da bih uspjela. Kozmetika me ispunjava. Obožavam sve segmente ovog posla i svog izbora. Sretna sam i to mi je dovoljno. A čime se zapravo i mjeri uspjeh? Osobno mi je veliki uspjeh i progovoriti o problemima s kojima se žene susreću.
Kako se kreću cijene proizvoda i gdje ih sve možemo nabaviti?
– VaGel u maloprodaji košta 249 kn dok su gelovi protiv tamnih hiperpigmentacijskih promjena 229 kn. Trenutno ih se može kupiti na web stranicama nekih naših partnera, bolje opremljenih ljekarni, ginekoloških ambulanti, nekih kozmetičkih salona i naravno na našoj web stranici www.dermawiseco.com.
Pročitaj i ovo:
- Jelena Skendžić: “Odvažnost i fokus na kvalitetu zaslužni su za uspjeh Skintegre”
- Tamara Obrvan: „Najbitniji korak njege kože je ljubav i briga prema sebi”
- Mara Doljak: “Naše tijelo zaslužuje našu zahvalnost i svjesnost”
Naturala Life br. 13
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili ga kupi na odabranim prodajnim mjestima i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu. Online izdanje čitaj besplatno na servisu Issuu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!