Zdeslav Radovčić pionir je wellnessa u Hrvatskoj s preko 20 godina iskustva u tom polju, a pod brendom Energy Clinic operativno vodi 14 luksuznih wellness centara u Hrvatskoj i Europi. Njegove spa centre odlikuje briga za dobrobit tijela, uma i duha s fokusom na revitalizaciju i osvježenje energije te osjećaj potpune opuštenosti, ravnoteže i uživanja.
Energy Clinic pruža iskustvo spajanja suvremene i tradicionalne kineske medicine te brojne druge komplementarne i alternativne tretmane koji su posebno osmišljeni kako bi ljudima povratili energiju i olakšali nošenje sa stresnom svakodnevicom. Osim luksuznih wellness centara, Zdeslav je pokrenuo i uspješnu wellness akademiju priznatu od Ministarstva obrazovanja, gdje nastavlja i na širu populaciju prenositi svoje bogato znanje i wellness vizionarstvo.
20 je godina prošlo od kada se Energy Clinic pojavila na tržištu. Kako su izgledali vaši počeci?
– Teško je uopće povjerovati da je 20 godina iza nas. Na samom početku bilo je jasno da naš brand donosi nešto novo jer u to vrijeme bili smo inovatori wellness industrije u Hrvatskoj. Energy Clinic je donio spoj mističnog Istoka i nama tradicionalnog Zapada i ponudio tretmane koji su bili jedinstveni i odmah prepoznati od strane naših klijenata i partnera. Otvaranje našeg prvog EC centra u Zagrebu, u kojem smo imali individualne tretmane i programe prilagođene svakom pojedincu, označilo je promjenu paradigme u dotadašnjoj wellness ponudi, a naša posvećenost svakom klijentu istog trena nas je lansirala u sam vrh.
S obzirom na to da ste se od samih početaka okrenuli pružanju luksuznih wellness programa, je li vam bilo teško pronaći klijente za svoju ponudu?
– Nije bilo lako promijeniti svijest i stare navike na koje su klijenti bili naviknuti, ali rezultati su govorili sami za sebe. Ulaskom u luksuzne hotele od pet zvjezdica dobili smo i najzahtjevniju klijentelu pa smo i ponudu prilagodili njihovim željama i potrebama. Izrada Energy Clinic standarda i kontinuirana edukacija naših terapeuta te njihova posvećenost klijentima donijela je željene rezultate.
Kada se osvrnete 20 godina unatrag, na što ste najponosniji?
– Najponosniji smo na povjerenje koje nam naši klijenti ukazuju već dva desetljeća.
U kojim se hotelima danas može pronaći Energy Clinic i što vam je ključno kada se odlučujete za suradnju s nekim hotelom? Koje vaše standarde mora taj hotel zadovoljiti?
– Naša ciljana skupina su luksuzni hoteli u poznatim hrvatskim destinacijama. Energy Clinic centre možete pronaći u najljepšem gradu na svijetu, u Dubrovniku, i to u sklopu grupacije Jadranskih luksuznih hotela (ALH) gdje operativno vodimo sedam wellness centara. Ova suradnja traje od 2003. godine na obostrano zadovoljstvo.
Također smo prisutni i u turistički najrazvijenijoj destinaciji Hrvatske, prekrasnoj Istri, od prestižnog Meneghettija do Plave Lagune, Hotela Parentium u Poreču te Melia Corala u Umagu.
Po čemu je vaša spa ponuda drugačija – što može očekivati vaš klijent?
– Ponuda je prilagođena hotelu i gostima koji u njemu borave počevši od opuštajućih tretmana tijela do specijaliziranih tretmana i tehnika Dalekog istoka. Za unapređenje vrhunske usluge zadužena je naša „Wellness akademija” (učilište za obrazovanje odraslih) koja naročitu pažnju u edukaciji terapeuta posvećuje dočeku i ispraćaju gosta.
Ujedno smo jedini u hrvatskoj koji nudimo, za sada samo u hotelima u Dubrovniku, Sisley Paris tretmane lica i tijela. Nadalje, klijent će za vrijeme ili neposredno nakon tretmana dobiti upute za nastavak održavanja lica, tijela i duha nakon povratka kući i tako će mu se olakšati kreiranje luksuznog wellnessa u vlastitoj kupaonici.
“Za unapređenje vrhunske usluge zadužena je naša „Wellness akademija”, koja naročitu pažnju u edukaciji terapeuta posvećuje dočeku i ispraćaju gosta”
Ima li Hrvatska danas dovoljno dobrih wellness centara i wellness hotela? U kojim hrvatskim regijama vidite najveći napredak?
– Mislim da Hrvatska ima relativno dobru ponudu u svim regijama uključivši i kontinentalnu Hrvatsku. I dalje najveći izazov predstavlja brendiranje cjelokupne Hrvatske kao wellness destinacije jer samo će tako pojedini wellness centri i wellness regije moći ostvariti ideju trans-sezonalnosti.
Zasad smo još uvijek uglavnom prepoznati u svijetu samo kao destinacija sunca i mora, a što se onda veže isključivo za ljetne mjesece. Pojedine destinacije kao što su Mali Lošinj i Opatija poprilično su u proteklim godinama uložile u pozicioniranje na svjetskoj mapi wellness destinacija, ali ovakvo pojedinačno pozicioniranje je skupo, mukotrpno i sporo.
Je li, po vašem mišljenju, wellness dobar adut za produženje turističke sezone?
– Definitivno! Kao što sam naveo, brendiranje destinacije i wellness centri koji se okreću ka zdravstvenom turizmu sa svojim specijaliziranim višednevnim i višetjednim programima za dovođenje tijela i duha u željeno stanje, idealan su turistički proizvod za produženje sezone.
A kada pričamo o luxury wellness segmentu, koliko uopće imamo wellness centara koji mogu zadovoljiti potrebe i zahtjeve jednog takvog gosta?
– Hrvatska definitivno ima dobar potencijal s već postojećom infrastrukturom kada je riječ o luxury wellness segmentu. Međutim, prostora za napredak ima još dosta. Istra i Kvarner s daljnjim investicijama u thalasso therapiju, Sjeverna i Središnja Hrvatska sa značajnim „ upgradom“ smještajnih jedinica u toplicama.
Rekao bih da Dalmacija, izuzevši Dubrovnik, u luksuznom wellness segmentu ima zaista veliki potencijal, ali vapi za povećanjem luksuznih hotelskih kapaciteta sa specijaliziranim wellnessima. Situaciju će popraviti „Romana resort” koji se ovog ljeta otvara u Makarskoj i koji će imati najveći luksuzni wellness centar u ovoj regiji, koji će operativno voditi upravo Energy Clinic.
Pojasnite nam, što za vas predstavlja točno luxury wellness – što je potrebno da se jedan wellness može podičiti pridjevom luksuzan?
– Zahtjevni wellness gost danas će više nego ikada ranije, osim privlačnog uređenja i okruženja te vrhunskih preparata, prilikom ocjene wellnessa naročitu pažnju usmjeriti ka posvećenosti osoblja pri dočeku i ispraćaju gosta. Što se tiče samih tretmana, osim besprijekornog izvođenja ,važno je prije početka dati svakom gostu precizne upute kako se ponašati i što očekivati za vrijeme tretmana.
Nadalje, u budućnosti će biti vrlo važne uske specijalizacije i približavanje medicinskim uslugama jer vizionari wellnessa najavljuju spajanje usluga luksuznih bolnica i luksuznog wellnessa. Tako će u luksuznim wellnessima biti neophodno ponuditi i usluge kao što su laboratorijske pretrage, sistematski liječnički pregledi, manji invazivni zahvati uz korištenje sofisticiranih terapijskih aparata.
“Prva Energy Clinic kozmetika kreirana je sada već davne 2006. godine kao rezultat specifičnih potreba naših klijenata i dugogodišnjeg iskustva”
U kojem ste trenutku krenuli s vlastitim brendom kozmetike i zašto?
– Prva Energy Clinic kozmetika kreirana je sada već davne 2006. godine kao rezultat specifičnih potreba naših klijenata i dugogodišnjeg iskustva, a presudna je bila pojačana potreba za prirodnijim pristupom u njezi kože i tijela. U međuvremenu smo, osim proizvoda za njegu lica, osmislili i proizvode za njegu i održavanje tijela.
Od kakvih je sastojaka napravljena Energy Clinic kozmetika i s kojim još drugim brendovima kozmetike radite?
– Kada govorimo o njezi tijela, u osnovnoj ponudi imamo dva ulja za tijelo na bazi naranče i lavande, kao okosnicu prirodne njege i kože koja blista. Uz to, vrlo je popularno mlijeko za tijelo obogaćeno prirodnim uljima sjemenki grožđa i avokada te serum obogaćen uljima grejpfruta i mažurana.
Od ostalih prirodnih ulja koja se nalaze u našim preparatima izdvojio bih ulje šipka, muškatne kadulje i argana. Mnogi naši proizvodi sadrže i hijaluronsku kiselinu koja ima ključnu funkciju u održavanju mladolikog izgleda kože. Što se tiče ostalih brendova s kojima radimo, riječ je o proizvođačima koji se drže sličnog principa te već godinama koristimo Sisley, Decleor i Thalgo preparate za njegu lica i tijela.
Na koje ste svoje tretmane najponosniji, a koji su vam tretmani najtraženiji?
– Izuzetno smo ponosni na tretmane koje smo sami osmislili, a koji na naišli na veliko odobravanje od strane naših klijenata. Prvenstveno na Energy Clinic Fit Figure tretman koji smo dodali u našu ponudu 2015. godine, a koji započinje suhim četkanjem, zatim slijedi omatanje Energy Clinic anticelulitnim serumom te završava masažom.
Među prvima u Europi smo uveli suho četkanje koje uz kombinaciju s našim serumom i masažom daje zaista fantastične i brze rezultate. Danas je suho četkanje veliki hit te nam je zaista drago da smo pridonijeli lansiranju ovog trenda. Nadalje, naša Anti-stress back and leg therapy masaža je zaista vrlo dobro primljena kod naših klijenata. Fokus je na stresnim točkama na leđima i stražnjem dijelu tijela te izmjeni toplih i hladnih obloga, koji doprinose poboljšanju cirkulacije i protoku energije kroz meridijane.
Energy Clinic je poznata i po edukaciji kroz svoju Wellness Academy. Koliko ste već generacija mladih terapeuta i wellness-stručnjaka „odgojili“?
– Već šest generacija s uspjehom diplomira na wellness programima koji su odobreni od strane Ministarstva obrazovanja i čije se kvalifikacije upisuju u službene elektronske registre. U ovome trenutku veći je interes za našim kratkim tečajevima usavršavanja pojedinih tretmana za njegu lica i tijela jer se novi hotelski wellnessi ne otvaraju često, prema tome na tržištu nema niti potrebe za, primjerice, osposobljavanjem wellness managera.
Što se u spa i wellness svijetu promijenilo dolaskom Covida?
– Kako je briga o klijentu uvijek na prvom mjestu poduzete su maksimalne mjere predostrožnosti u skladu s naputcima. Osoblje je educirano o obvezi i načinu upotrebe zaštitne opreme, ugrađeni su pročišćivači zraka, ograničen je kapacitet istovremenog boravka gosta u prostorima wellnessa te se tretmanske sobe provjetravaju minimalno 15 minuta između pojedinih klijenata.
S druge strane, takozvanom Covid krizom, dobili smo goste koji ostaju duže u hotelima i koji nakon što se uvjere u primijenjene sigurnosne mjere češće rezerviraju wellness tretmane.
Koji su po vama wellness trendovi koji nas očekuju u 2021. i 2022.?
– U 2020. godini započelo je stvaranja čvršćeg okvira stavljanja sebe na prvo mjesto, tako da mislim da će rad na sebi koji podrazumijeva meditaciju te briga o duhu i tijelu s naglaskom na detoksikacija, sigurno biti u velikom porastu. Wellness centri morat će pružiti, ako ne cjelokupnu uslugu, onda barem uslugu savjetovanja vezanih uz personaliziranu prehranu i dijetne postove. Umjesto puno brzih i kratkih putovanja, svjedočit ćemo porastu dužih wellness putovanja u potrazi za novim „mindfullness“ iskustvom.
Kako ne bih dužio navesti ću samo ukratko ono što će biti važno u wellness industriji u sljedećih nekoliko godina. Važni će biti novi protokoli i tehnologije kao što je npr. virtualni fitness trener, umjesto bombastičnog energiziranja tretmani za podizanje imuno sistema, edukacija o self-wellnessu u vlastitoj kupaonici, vježbe disanja ukomponirane u sve tretmane, izoliranost i kreativna osamljenost te financijski wellness gdje će human, empatičan i transparentan pristup kompanija prema zaposlenicima biti ključ za uspjeh projekta.
“Umjesto puno brzih i kratkih putovanja, svjedočit ćemo porastu dužih wellness putovanja u potrazi za novim „mindfullness“ iskustvom”
Zanimljivo je kako u svojim kupaonicama možemo doživjeti dašak luxury wellnessa, koje vaše proizvode mogu nabaviti naši čitatelji i kako?
– Kako sam rekao wellness centri morat će upućivati klijente u kreiranje vlastitog wellnessa po povratku s wellness putovanja. Energy Clinic već je implementirao ovaj koncept putem naše online trgovine gdje možete na jednom mjestu naručiti sav potreban pribor, opremu i preparate te putem čestih i zaista velikodušnih promocija, takozvanih Spa box paketa.
Klijent više neće morati provesti sate pretražujući razne ponuđače jer nudimo zaista sve za pravo luksuzno wellness iskustvo, od raznih preparata za njegu lica i tijela pa sve do vodootpornih zvučnika i biometrijske vage.
Kakvi su planovi? Otvarate li uskoro i neki novi Energy Clinic centar i gdje?
– Spomenuo sam već da ovoga ljeta otvaramo prestižni i moderan Energy Clinic centar u Makarskoj, u sklopu „Romana Beach Resorta”. Također, veseli nas i rad na našem web shopu koji je još uvijek u začetku i još će biti potrebno puno iscrpljujućeg rada i uloženih sredstava da dođemo do rezultata koje smo zacrtali. Prednost svih članova našeg tima je da u svakom trenutku mogu besplatno revitalizirati svoju energiju i protok ideja u jednom od naših centara.
Pročitaj i ovo:
- Jan Bolić: “Pisanje je moj poziv”
- Daria Lorenci Flatz: “Gluma daje mogućnost da sve ono što osjećaš i percipiraš uspiješ i reproducirati”
- Maja i Bruno Šimleša: “Sav trud je uzaludan ako ste previše nekompatibilni”
Naturala Life br. 12
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili na digitalnu verziju na platformi Magzter i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!