S više od 46 tisuća pratitelja, profil Grofa Darkule pomiče granice i progovora o važnim društveno-političkim temama koje inače nerijetko prolaze ispod radara. Od profila za darivanje, Grof je postao influencer bez dlake na jeziku koji svojim sadržajem potiče važne rasprave i u javnosti vokalizira razne ‘tabu teme’ koje to već odavno nisu trebale biti. Gdje crpi inspiraciju i znanje, koje objave potiču najviše negativnih komentara i hoće li ikada otkriti tko se zapravo ‘krije’ iza lika i djela višestoljetne hobotnice-vampira, otkrili su nam njezini ‘glasnogovornici’.
Krenimo ispočetka. Za one koji možda ne prate društvene mreže, tko je Grof Darkula? Tko sve stoji iza njega i koja je njegova misija?
– Grof Darkula edukativna je i multi-medijalna platforma koja na sebi svojstven i originalan način obrađuje razne teme koje dolaze iz spektra politike, feminizma, pop kulture, umjetnosti i ljudskih prava. Takve teme se kroz mainstream medije provlače često, ali bez ikakve dublje razrade pa većinom kod šire publike prođu neprimjetno.
Neke od njih su dosta kontroverzne i za naše društvo polarizirajuće. Mi ih predstavljamo na potpuno drugi način. Smatramo da prednost i jedinu važnost trebamo dati sadržaju pa s obzirom na to možemo samo reći da iza profila stoji tim ljudi koji se trudi izgraditi potpuno novu vrstu medijske platforme. Uspijevamo li u tome? Pokazat će vrijeme!
Vizualni identitet Grofa Darkule je hobotnica. Postoji li razlog zašto ste se odlučili baš za tu morsku životinju?
– S obzirom na to da smo na početku bili profil na kojem su se odvijale nagradne igre, na um nam je palo da ga vodi izmišljeni lik Grof DARkula (dar jer daruje), višestoljetna hobotnica-vampir. Hobotnica zbog toga što ima osam krakova u koje stane gomila darova.
Kako se profil za darivanje pretvorio u ovo što je danas? Kada se rodila ideja o plasiranju društveno-značajnog sadržaja koji razglaba o problemima ‘običnog čovjeka’?
– Profil je nastao kao vrlo ozbiljna ideja o virtualnom kutku gdje bi se na tjednoj bazi odvijalo nekoliko darivanja s vrlo vrijednim nagradama. Tako smo mislili privući širu publiku i ljude oduševiti s potpuno novom idejom. Kao i uvijek, život je odradio svoje i iz svega toga stvorilo se ovo što vidite danas – potpuno slučajno.
Između postova s darivanjima ubacivali smo i vizuale s našim razmišljanjima i društvenim kritikama kako bismo nekako ispunili prazan prostor i dodatno zainteresirali publiku. Kasnije se ispostavilo da ljudi dolaze na profil zbog naših riječi. Darivanja su vrlo brzo postala prošlost.
Vaše se objave dotiču važnih društvenih tema, a ne libite se ni spominjanja tabua poput pobačaja, rasizma, nasilja nad ženama… Osjećate li veliku odgovornost prilikom objavljivanja sadržaja? Gdje prikupljate relevantne podatke?
– Ne libimo se pisati o tzv. tabu temama jer smatramo da se razgovor oko njih odavno trebao normalizirati. Nema ničeg dobrog u šutnji, izbjegavanju ili prekidanju razgovora o pobačaju ili nasilju nad ženama. Razgovor je prvi korak k rješavanju svakog problema. Kada započnemo razgovor o nekom problemu mi ga definiramo i prihvaćamo da on postoji. Ne može se riješiti ono čega nema, odnosno ono o čemu se ne priča. Zato i smatramo da se o društveno-političkim pitanjima treba što više raspravljati.
Iz razgovora se rađaju sjajne ideje, spoznaje, olakšanja, analize, motivacije i, na samom kraju, akcije koje pomažu demontirati ili riješiti problem. Odgovornost oko objavljivanja je stvarno velika zbog velikog broja ljudi koji nas prati. Nekoliko puta smo znali i pogriješiti pa u suradnji s publikom znamo korigirati dio teksta ili vizual koji je sporan. O temama o kojima pišemo educiramo se putem znanstvenih radova, knjiga, osobnih iskustava, razgovora s ljudima koji su prošli određene probleme vezane uz temu koja se obrađuje te udrugama civilnog društva itd.
Koliko traje osmišljavanje sadržaja? Idete li ‘grlom kroz jagode’ ili ga pomno izvažete, pogotovo kada se radi o vrlo osjetljivim temama?
– Iako nam ideje često dođu ‘iz vedra neba’, svaku ideju razradimo detaljno i s posebnom pažnjom. Ne patimo od hiper produkcije i toga da moramo svaki dan objaviti neki novi post. Za neke teme sadržaj pripremamo i kroz cijeli mjesec, a neke zbog prethodno stečenog znanja i iskustva obradimo u nekoliko dana.
Surađujete li i s nekim stručnjacima ili influencerima? Imate li neke nove suradnje u planu?
– Za savjete oko nekih postova redovno se obraćamo stručnjacima zato što za njih jednostavno nismo kompetentni, a smatramo da je njihova prezentacija u medijima prijeko potrebna. Neki postovi o reproduktivnom i mentalnom zdravlju napisani su upravo uz pomoć stručnih osoba i na to smo baš ponosni.
Koje su dosadašnje objave izazvale najviše reakcija? Odgovarate li na negativne komentare ili provokacije (ako ih ima)?
– Svaka objava izazove neku vrstu reakcije, ali najviše negativnih reakcija nađe se ispod postova o LGBTIQ+ temama i feminizmu. Tu je znalo biti baš ružnih komentara koji pozivaju na nasilje te raznih prijetnji. Svaki takav komentar prijavimo, a oni najčešće dolaze od strane maloljetnih osoba.
Za sebe kažete da ste influenceri koji pomiču granice, a vaš je rad utjecao na mnoge važne stvari. Koja su vam najvažnija postignuća do sada?
– Smatramo da je naš veliki uspjeh činjenica da se o nekim temama kao što su seksualno uznemiravanje, mentalno zdravlje i diskriminacija seksualnih manjina napokon priča otvoreno i bez srama tako da se u središte razgovora stavljaju žrtve i njihova iskustva.
Platformu smo otvorili brojnim ljudima koji su nam prenosili svoja iskustva oko raznih problema te su nakon toga shvatili da i nisu toliko usamljeni, a da je pomoć bliže nego što su očekivali. Educirali smo oko prava žrtava kaznenih djela, obiteljskog nasilja, zločina iz mržnje, sudjelovali smo u kampanji za donošenje zakona oko osvetničke pornografije, seksualnog obrazovanja i raznim drugim projektima.
Koji su po vama najveći problemi današnjeg hrvatskog društva? Što mi kao pojedinci možemo napraviti u vezi njih? Vidite li neke pomake?
– Svi problemi koje hrvatsko društvo ima vezani su uz politiku. Svaka stavka o kojoj pričamo na profilu, od mentalnog zdravlja do nasilja nad ženama, politička je stavka i nitko ju ne može tako kvalitetno riješiti kao neki zakon, uredba ili samo mrvica političke volje ljudi u vrhu sistema. Naše rak-rane su obrazovanje od kojeg kreće priprema i usmjeravanje svakog djeteta kroz život te pravosuđe koje postoji da bi nas kroz taj život štitilo.
Kada se tu provedu temeljite i radikalne reforme sve će biti puno lakše. Pozitivnih pomaka ima, ali njih uvijek zasjeni veći problem. Ono što svi možemo napraviti je izaći jednom u četiri godine na izbore i pokazati koliko je važan naš glas.
Možemo se i educirati te pričati o raznim problemima sa svojim bližnjima (ponekad je i jedan običan edukativni razgovor s prijateljem vrlo vrijedan aktivistički čin), volontirati, sudjelovati u brojnim kampanjama i akcijama, pomoći ljudima u svojoj mikro-sredini, donirati i napokon se zauzeti za sebe. Možemo napraviti veliki broj malih neprimjetnih akcija koje će potaknuti kotačić promjene, a da toga nismo ni svjesni.
Osmislili ste i projekt, odnosno webshop ‘Drugi krak’. O čemu je riječ, za što se on zalaže?
– Drugi krak je naš zeleni projekt putem kojeg na webshopu donosimo najbolje od vintage i retro odjevnih predmeta koje uspijemo pronaći. Oduvijek nas je zanimala održiva moda, a i vjerni smo ljubitelji second hand odjeće. Preko Drugog kraka želimo predstaviti ideju da je moguće izgledati originalno, imati kvalitetnu odjeću koja nije ekološki upitna te usput i uštedjeti.
Tako na webshopu možete pronaći veliki broj odjeće i obuće iz nekih drugih vremena. Od prekrasnih vintage košulja, šuškavih trenirki koje su se nosile u devedesetima pa sve do šarenih blejzera i dugačkih mantila. Svaki mjesec se trudimo kolekcije učiniti još većima i šarenijima.
Hoće li Grof Darkula ikada otkriti tko se krije iza ove simpatične hobotnice? Kakve projekte nam još sprema?
– Najesen ćemo javnosti predstaviti jedan veliki projekt iz naše kreativne radionice – to je sve što zasad možemo reći! A možda se iduće godine i potpuno otkrijemo, tko zna.
Pročitaj i ovo:
- Ana Radišić: ”Inspiraciju pronalazim u svakom danu, u razgovorima, situacijama, ljudima”
- Tara Beata: “Pomoću art terapije svoj um možete učiniti ugodnijim mjestom za život”
- Martina Nikolova: “Radionica ‘Paint & Wine’ će vas opustiti i zabaviti, a prethodno iskustvo s kistom nije potrebno”
Naturala Life br. 14
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili ga kupi na odabranim prodajnim mjestima i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu. Online izdanje čitaj besplatno na servisu Issuu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!