Fitness i joga

Pozdrav suncu za psihički mir i fizičko zdravlje

Opustite se i fokusirajte na ideju kako svakim udahom primate čistu energiju a izdahom izbacujete onu negativnu

Pozdrav suncu (Surya Namaskara) jedna je od najpopularnijih vježbi yoge. Svojevrsni je sažetak najosnovnijih položaja (asana) u jedinstvenoj koreografiji od 12 elemenata. Njegovo blagotvorno djelovanje na ljudski organizam poznato je od davnina, još od starih Veda. Riječ 'Surya' na Sanskrtu znači Sunce, a riječ 'Namaskar' je pozdrav. 

Prema nekim izvorima, izraz 'Surya' u hinduističkoj tradiciji predstavlja zvijezdu, božanstvo Sunce te njegovu iskru koja je u nama svima. Izraz 'Namaskara' znači oblik iskazivanja najvećeg divljenja i poštovanja. Drevni yogiji su pozdrav suncu izvodili dva puta dnevno rano ujutro i predvečer licem okrenutim prema izlazećem i zalazećem suncu predano izgovarajući svete mantre.
 
Nama, na žalost, ubrzani tempo života i brojne obaveze ne dozvoljavaju punu posvećenost takvom intenzitetu vježbanja, stoga nemojte si zamjerati ako ne stignete 'pozdraviti snce' odmah rano ujutro. Pozdrav suncu, za početak, vježbajte kad nađete vremena bez obzira koje je doba dana.
 
'Pozdravite sunce' odmah ujutro
 
Najidealnije ga je izvoditi rano ujutro praznog želuca. No, ako ne stignete pripazite da je prošlo barem dva do tri sata od obroka. Pozdrav suncu preporučuje se raditi svaki dan po petnaestak minuta, što znači da svaki od 12 elemenata izvodite u intervalu od oko pet sekundi te da radite desetak ponavljanja cijele koreografije. Prema nekoj literaturi, preporučljivo je raditi do 15 ponavljanja.
 
 
 
Pozdrav suncu za psihički mir i fizičko zdravlje
 
 
 
Ova jedinstvena vježba izvodi se uz kombinaciju udaha i izdaha te ako ste religiozni, možete dok vježbate izgovarati svoju najdražu molitvu, a ak' ne – opustite se i pokušajte se fokusirati na ideju kako svakim udahom primate u tijelo čistu 'zdravu' energiju a izdahom izbacujete onu negativnu 'bolesnu' koja vam se nagomilala tijekom dana.
 
 
Napunite se čistom pozitivnom energijom
 
Pozdrav suncu radi se prvenstveno radi psihofizičkog zdravlja, životne dugovječnosti i, prema nekima, materijalnog bogatstva (neki izvori kažu da je 'trik' u onome o čemu razmišljate dok 'pozdravljate sunce'). Bilo kako bilo, tijelo vam se puni energijom, postaje gipkije, mršavije i snažnije, oblikuju vam se fini vretenasti mišić, isteže se kralježnica, masiraju i potiču na rad unutarnji organi i žlijezde, raste kapacitet pluća, izbacuju se toksini iz tijela...
 
 
Pozdrav suncu za psihički mir i fizičko zdravlje
 
 
Prilikom vježbanja nemojte forsirati vlastito tijelo. Možda nećete moći od prve rukama dotaknuti stopala ili pod, no nema veze, sagnite se koliko možete. Već nakon par dana vježbanja, rezultat će biti bolji a osjećaj tokom i nakon vježbanja intenzivniji. Kada svladate cijeli pozdrav suncu, polako povećavajte broj ponavljanja na dva, pa tri, pa pet...
 
I sad vam samo još preostaje obući udobnu i elastičnu trenirku, razvući prostirku te lagano vježbati uz video instruktorice yoge Esther Ekhart.
 
Objašnjenje uz video:
 
1. položaj
Spojite noge i uspravite se, sklopite ruke ispred sebe kao za molitvu. Izdahnite!
 
2. položaj
Udahnite! Ispružite ruke visoko iznad sebe, formirajući luk unatrag.
 
3. položaj
Izdahnite! Spustite ruke ispred sebe skroz do poda, tako da su vam dlanovi uz stopala, a glava vam treba doticati koljena. Ukoliko ne možete rukama dotaknuti pod, lagano savijte koljena kako biste to ipak uspjeli.
 
4. položaj
Udahnite! Spustite se i ispružite desnu nogu otraga, dok su vam dlanovi položeni u razini ramena na podu.
 
 
Pozdrav suncu za psihički mir i fizičko zdravlje
 
 
5. položaj
Duboko izdišući podignite se u luk bez pomicanja ruku. Nožni prsti i pete vam moraju biti na tlu.
 
6. položaj
Spustite cijelo tijelo na tlo, dok su vam dlanovi i dalje u širini ramena savinutih laktova. Samo pet dijelova vašeg tijela mora doticati pod: stopala, koljena, šake, prsa i čelo.
 
7. položaj
Iz ležeće pozicije udišući polagano formirajte položaj kobre
 
8. položaj
Vratite u ležeći položaj izdišući, polako dižite stražnjicu te formirajte izokrenuto slovo V.
 
9. položaj
Udahnite i vratite se u 4. položaj, samo ovaj puta sa desnom nogom među rukama, a lijevom ispruženom otraga.
 
 
Pozdrav suncu za psihički mir i fizičko zdravlje
 
10. položaj
Dignite se uz izdisaj i dalje držeći dlanove na podu (pogledati 3. položaj).
 
11. položaj
Duboko udahnite dok dižete ruke prema gore formirajući luk.
 
12. položaj
Izdahnite i vratite se u početni položaj molitve.
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.