Organiziranje vašeg doma jedna je od onih stvari o kojima biste vjerojatno trebali voditi računa, ali sama pomisao da se uhvatite ukoštac s neredom može vas spriječiti da uopće počnete. Ono što se na kraju događa jest da stvari polako postaju sve kaotičnije dok vas iznenada ne okruži hrpa nereda, važne stvari teško je pronaći i mučite se pospremiti stvari.
Ako vam ovo zvuči poznato, metoda organiziranja 20/10 je 100% za vas i prilično smo sigurni da će promijeniti cijeli vaš pristup održavanju kuće urednom.
Što je organizacijska metoda 20/10?
Kada imate uredan i organiziran prostor, štedite dragocjeno vrijeme, smanjujete stres i vraćate osjećaj kontrole nad svojim životom. A kada osjećate kontrolu nad svojim prostorom, to povećava vaše samopouzdanje i može vam pomoći da donesete bolje odluke.
Metoda organiziranja 20/10 pristup je uklanjanju nereda pri kojem se obvezujete na 20 minuta pospremanja i organiziranja nakon čega slijedi zasluženi 10-minutni odmor, objašnjava Wendy Trunz, glavna organizatorica u Jane’s Addiction Organization.
Ideja je učiniti nešto opuštajuće i ugodno tijekom pauze, što stvara pozitivne emocije koje bi vas mogle potaknuti na organizaciju. Također, šokirat ćete se koliko toga možete postići u 20 minuta!
“Mnogi ljudi imaju velike namjere potpuno očistiti ormare, sobe ili druge prostore, a kad to počnu planirati u mislima, pri pomisli koliko će im vremena trebati u trenutku ih zaustavi u naumu”, kaže Trunz. Zato ova metoda postavlja male ciljeve koji se lako mogu postići.
Kako očistiti i organizirati dom uz pomoć metode 20/10
Ljepota metode organiziranja 20/10 je u tome što ju je super lako slijediti i potpuno je prilagodljiva.
Korak 1: Prikupite zalihe
Trebate samo nekoliko ključnih stavki: tajmer, vreće za smeće, kutije za donacije, veliku posudu za skupljanje stvari te organizatore, poput košara i spremnika za pohranu. Ovi su predmeti dobri kada pospremate fizičke prostore u vašem domu, ali također možete koristiti metodu organiziranja 20/10 za rješavanje digitalnog nereda, čišćenje automobila ili dotjerivanje ureda.
Korak 2: Provedite 20 minuta fokusiranog organiziranja
Pokrenite mjerač vremena i pogledajte koliko možete postići u 20 minuta. Bacite smeće u vreću za smeće, stavite stvari koje želite donirati u zasebnu kutiju ili vreću, a stvari koje trebaju ići u drugi dio kuće stavite u kantu. Alternativno, ove predmete možete premjestiti u odgovarajuću prostoriju dok radite.
Kada čistite određeni prostor (kao što je ormar ili kuhinjski elementi), u usporedbi s organiziranjem velike sobe, često pomaže prvo ukloniti sve, a zatim proći kroz jednu po jednu stavku dok sve vraćate/bacate u smeće/donirate. Pokušajte ovo vrijeme učiniti 100% fokusiranim. Možete pustiti glazbu ili podcast, ali obavezno to radite bez ometanja mobitela ili računala.
Korak 3: Nagradite se s 10 minuta opuštanja
Nakon što se tajmer isključi, službeno je vrijeme za vašu slatku nagradu. Potapšajte se po leđima, pojedite ukusan komad čokolade, skuhajte si šalicu čaja ili ostavite 10 minuta vremena za pomicanje na svom telefonu. Kakva god bila nagrada, podsjetite se da ste je upravo zaslužili!
“Uključivanjem kratkih, usredotočenih naleta aktivnosti nakon kojih slijede kratke pauze, možete održati visoku razinu koncentracije i motivacije dok sprječavate izgaranje”, kaže Trunz i dodaje: “Ova vam metoda omogućuje učinkovito rješavanje zadataka, određivanje prioriteta i postizanje ciljeva s većom lakoćom.”
Nakon što istekne 10 minuta, možete se vratiti na još jednu sesiju od 20 minuta (ako je potrebno) ili nastaviti tamo gdje ste stali sljedeći dan, rješavajući zadatak malo po malo.
Pročitaj i ovo:
- 5 brzih i učinkovitih koraka za čišćenje doma prije jeseni
- Čišćenje nikad nije bilo zabavnije i jednostavnije
- Prava motivacija: TOP 10 najboljih pjesama za čišćenje doma!