Nismo se ni okrenuli, a ljeto je već polako na izmaku. Za mnoge koji su već potrošili svoj godišnji odmor jesen je već tu – a to znači da se spremaju za generalno čišćenje doma – prije jesenske sezone.
S obzirom na to da se djeca vraćaju u školu, nestalne promjene vremena i povećanje dnevnih obaveza, ovo se ne čini baš kao lagan zadatak. Ako ste već sad preopterećeni beskrajnim popisom obaveza, donosimo vam savjete stručnjaka za što lakše i jednostavnije čišćenje koji će vam ujedno pomoći da dom lakše održavate urednim tijekom cijele sezone.
Zašto je uklanjanje nereda tako naporno?
Nije samo želja za čistim domom ono što potiče našu potrebu za pospremanjem nereda. To također ima veze s erom u kojoj živimo, smatra stručnjakinja za upravljanje domom Diana Rene.
“Toliko se toga promijenilo nakon pandemije u mnogo aspekata života te se događa puno samorefleksije”, objašnjava i dodaje: “Ljudi su pod stresom. Ljudi su zauzeti. Ljudi su preopterećeni i počinju žudjeti za više jednostavnosti.”
Jedna nedavna studija pokazala je da 80 % ispitanika smatra da su stres i tjeskoba povezani s neredom u njihovom prostoru. Ne samo da nered utječe na stanje u domu, već utječe i na vaše mentalno zdravlje. Srećom, to možete promijeniti. Stoga donosimo 5 savjeta stručnjaka kako brzo raspremiti svoj dom.
Korak 1: Postavite vremensko ograničenje
Započnite postavljanjem vremenskog razdoblja za svoju rutinu uklanjanja nereda, osobito ako ste netko tko muku muči s vremenom. “Tri sata je dobra količina vremena”, kaže profesionalna organizatorica Barbara Brock. Nakon toga, mozak se umori. Ako vam se čini da je nered izvan vaše kontrole, mjerač vremena može vam definitivno pomoći za početak.
2. korak: Uzmite vreću za smeće i prošećite domom
Smeće je najveći doprinos neredu. Zato Rene preporučuje da prošetate domom s vrećom za smeće. “Vjerojatno ćete prilično brzo napuniti vreću stvarima poput papira, starih časopisa, praznih posuda s ostacima za hranu. Nemojte previše razmišljati; samo si zadajte cilj napuniti cijelu vreću što je brže moguće smećem. Kad završite, već ćete osjetiti uspjeh i naći motivaciju da nastavite s detaljnijim čišćenjem“, savjetuje.
Korak 3: Isprobajte izazov ‘goli hladnjak’
Hladnjaci su jedan od najtežih (i najprenatrpanijih) dijelova za čišćenje. Zato Rene preporučuje isprobavanje izazova ‘goli hladnjak’ – uklonite sve s prednje strane hladnjaka i ostavite sa strane u ormarić ili ladicu. Ostavite hladnjak praznim na prednjoj strani sedam dana i svjesno ćete primijetiti kako se drugačije osjećate kada uđete u kuhinju.
Rene napominje kako će čisti izgled vašeg hladnjaka rezultirati i mentalnim poticajem. “Odsutnost vizualnog nereda pomoći će vam da se pokrenete u pravo uklanjanje nereda“, dodaje.
Korak 4: Stvorite rutinu čišćenja nakon večere
Nakon što završite s večerom, iskoristite to vrijeme da počnete pospremati. Rene preporučuje da se posvetite rutini – razmislite o slušanju podcasta ili puštanju omiljenog albuma. “Postavite tajmer na 15 minuta. Počnite sa smećem/hranom, zatim posuđem, pa radnim površinama i podovima. Svake iduće večeri postajat će sve lakše. Na kraju dopustite sebi da stanete kada se tajmer isključi“, savjetuje Rene.
Korak 5: Koristite pravilo ‘jedan unutra, jedan van’
Pravilo kaže da za svaki novi predmet koji kupite, stari predmet mora biti doniran. Primjerice, ako kupite nove traperice, stari par kratkih hlača donirajte nekom ili odnesite u lokalnu trgovinu rabljenom robom. Pridržavanje pravila može vam pomoći da izbjegnete posjedovanje više nego što vam je potrebno – isplatit će vam se u tren oka.
Kako održavati čistoću tijekom cijele sezone
Postoji nekoliko načina da to učinite, prema Brock – prvi je odrediti spremnike za skladištenje sezonskog dekora. Dok se pripremate za jesensko ukrašavanje, unaprijed dodijelite jednu plastičnu posudu svim ukrasnim predmetima. Nakon završetka sezone, stavite predmete u za to predviđenu kantu. Ako si zadate plan kako ostati organiziran, to će vam pomoći da održite urednost, čak i tijekom napornih sezonskih smjena i blagdana.
Osim toga, implementirajte rutine i sustave kako biste dali prioritet organiziranosti. Primjerice, možete prati rublje ponedjeljkom i petkom, čistiti kuhinju utorkom i nedjeljom, obvezati se na večernja čišćenja srijedom i subotom itd.
Povrh svega, neka čišćenje bude zabavno. Iako je idealno da brzo pospremite nered, iskoristite to vrijeme da razmislite o osobi kakva ste nekada bili i kakva biste željeli biti. Slaže li se stara zavjesa u blagovaonici s ostatkom stana? Trebate li zadržati taj kuhinjski aparat koji imate više od desetljeća? Rutinsko postavljanje ovih pitanja može vam pomoći da ostanete na pravom putu.
Pročitaj i ovo:
- 8 stvari koje biste trebali ukloniti iz kupaonice prije jeseni
- 6 stvari koje trebate ukloniti prije jeseni – savršena aktivnost za kišni dan
- Čišćenje nikad nije bilo zabavnije i jednostavnije