Još jedna lijepa poduzetnička priča dolazi iz Rogaške Slatine i to iz redova Afrodita kozmetike koja je nedavno proslavila jubilarnih pola stoljeća. Afrodita kozmetiku ne treba posebno predstavljati, a tajna njezine uspješnosti se krije u ljubavi i strasti prema stvaranju proizvoda. Direktorici Danici Zorin Mijošek kozmetika je životni poziv u kojem uživa svakodnevno s preostalim članovima svog tima, a svoju je strast prenijela i na članove vlastite obitelji. Kako je to upravljati pravim malim kozmetičkim carstvom i pritom uživati, Danica nam je otkrila u nastavku.
Kada se javila ljubav prema kozmetici? Jeste li oduvijek maštali o pokretanju vlastitog biznisa ili je do toga došlo spontano?
– Osjećaj za kozmetiku imam nekako oduvijek. Odrastala sam s bakom koja je od biljaka razvijala razne ljekovite pripravke, tako da sam ih i sama zavoljela. Još kao djevojčica sam za njegu uvijek birala onaj sapun koji je najviše mirisao. Baka, koja je bila najbolja reklama za mladenački njegovanu kožu, usmjeravala me prema upotrebi prirodne kozmetike. Sjećam se kako nam je govorila: „Priroda je najbogatija riznica zdravlja, u njoj se kriju lijekovi za sve zdravstvene tegobe.“
Kad sam se odlučila za zanimanje kozmetičarke svoje poznavanje narodne medicine o njezi kože brzo sam nadogradila stručnim znanjem. Svijet biljaka me fascinirao i u glavi su mi se neprestano rađale nove recepture za kozmetičke proizvode. Možda moje kreacije u početku nisu bile savršene, ali su s godinama rezultirale na temelju stečenih iskustava, kontinuirane izobrazbe i suradnje s kolegama stručno osposobljenim za područje razvoja proizvoda
U studenom prošle godine kozmetika Afrodita je proslavila jubilarnih 50 godina postojanja. Imate li osjećaj da je prošlo već pola stoljeća? Kako su izgledali sami počeci poslovanja?
– Iako se čini dugo, 50 godina je brzo prošlo. Posao me ispunjava, zapravo je moj posao način mog života. I onda kad radiš ono što voliš, pola stoljeća ne znači puno. Ali mi se s druge strane čini da su moji prvi poslovni koraci započeti davno – 1970. godine, kada sam, nakon uspješno završene edukacije za zanimanje kozmetičarke odlučila otvoriti vlastiti kozmetički salon. S jasno postavljenim ciljevima u Rogaškoj Slatini, prestižnom lječilišnom kraju s neiscrpnim izvorima mineralne vode, otvorila sam prvi kozmetički salon, što je značilo obogaćivanje postojeće lječilišno-turističke ponude kraja koji je ugostio većinom goste iz susjednih europskih država. Moja hrabrost za tu odluku poticala je iz obiteljskog posla, jer je moj tata bio uspješan poduzetnik i iskustvo je prenio na mene. Zbog velikog interesa hotelskih gostiju trebala sam veće kapacitete usluga i tako sam zaposlila prve kozmetičarke.
Koja je to ideja koja vas je vodila od samih početaka poslovanja? Jeste li željeli kupcima predstaviti nešto drugačije, prirodnije? Koja je bila početna misija i vizija tvrtke i jeste li zadovoljni ostvarenim?
– Siromašna ponuda kozmetičkih proizvoda na tržištu kumovala je izradi prvog proizvoda za njegu lica – kreme od kamilice koja je predstavljala temelj razvoja kozmetike udružene pod brendom Kozmetika Afrodita. Kod čišćenja lica koža postaje iritirana, pocrveni i zbog toga sam odlučila da trebam proizvode za smirivanje kože. Kamilica je visoko cijenjena u ljudskoj medicini pa sam pomoću farmaceuta razvila vlastitu recepturu za kremu iz kamilice.
Izradu sam započela u vlastitom laboratoriju, koga sam otvorila pomoću stručnih savjetnika farmaceutske struke. Još i danas je laboratorijski kompleks razvojnih, kontrolnih i mikrobioloških laboratorija središte Kozmetike Afrodita. Podupirem znanje, tehnologije i inovacije oduvijek i ne žalim za sve potrebne investicije u aparature i modernu opremu. Bez toga ne bismo imali tako kvalitetne proizvode kao što ih imamo.
Prisjetimo se sedamdesetih, tko vam je tada bio najveća konkurencija?
– U sedamdesetim godinama nisam osjetila konkurenciju. Ponuda kvalitetne kozmetike je bila siromašna, sama sam najviše radila s kozmetikom Dr. Pavlov, Dr. Eckstein te dekorativom Helene Rubenstein.
Koji su bili prvi proizvodi koje ste kreirali?
– Kao što sam napomenula, moji prvi proizvodi su bili na bazi kamilice kao ključnim aktivnim sastojkom. Kreirala sam liniju proizvoda za lice i tijelo. Zbog velikog interesa na cjelokupnom području Adria regije kreirala sam šampone za njegu kose i preparate za izbjeljivanje. Za potrebe kozmetičkih salona kreirala sam maske za lice, kreme i ulja za masažu te proizvode za njegu protiv celulita.
S kojim ste se preprekama u početku susretali? Jesu li vam tadašnji socijalistički tržišni zakoni bili naklonjeni?
– Socijalistički režim nije podupirao poduzetništvo. Problemi su bili kod nabave sirovina iz stranih zemalja. No, s druge strane, zajednička država s 23 milijuna stanovništva predstavljala je odličnu priliku za prodaju Afroditinih preparata.
A s kojim se preprekama susrećete danas?
– Zapravo prepreke prepoznajem kao izazove. A svakodnevni izazovi su glavni pokretač inovacija, napretka i osobne rasti. Svako ograničenje ili prepreka samo iskazuje novu poslovnu priliku.
Sjedište Afrodite je u Rogaškoj Slatini, opskrbljujete li svojim proizvodima i spa centre?
– Svojim proizvodima iz programa AFRODITA PROFESSIONAL opskrbljujemo preko 18.500 profesionalnih kozmetičkih institucija po svijetu.
Osim u Sloveniji, Hrvatskoj i zemljama regije, na kojim ste još tržištima prisutni?
– Prisutni smo u Poljskoj, Mađarskoj, Češkoj, Austriji, Italiji, itd. Ali mislim da mogu potvrditi da smo prisutni globalno jer imamo aktivan web shop s kojim posljednjih nekoliko godina ulazimo u domove diljem svijeta.
Kad pogledate unazad, biste li nešto napravili drugačije ili je sve ispalo onako kako je trebalo?
– Od trenutka kada sam utemeljila tvrtku pa sve do danas moja vizija se strpljivo ostvarivala. Već tada me je vodila želja za istraživanjem prirodnih sastojaka i njihovom primjenom u kozmetici. Danas je taj san stvarnost, Kozmetika Afrodita ima neke od najboljih kozmetičkih preparata ne samo u regiji, nego i u svijetu. Mislim da je životni put nenadmašna čarolija vrijedna divljenja.
Sve što je zapisano na koži lica i tijela predstavlja jedinstven put koji vodi u dubine osjećaja, u ljepotu mladosti i snagu zrelosti. Drago mi je da je Kozmetika Afrodita na tom putu vjerna prijateljica kože brojnih zadovoljnih potrošačima. Uz Afroditu sam upoznala svoje najbolje prijatelje i suradnike bez kojih uspjeh ne bi bio toliko značajan. I jako sam zahvalna na tome.
Jeste li svoju ljubav prema kozmetici uspjeli prenijeti i na druge članove obitelji?
– Obitelj me podržavala na cijelom mom poslovnom putu, a i danas je usko uključena u sve funkcije poduzeća. Ne samo moja tri sina, nego i njihove obitelji, dio su Afroditine priče. Najviše me veseli činjenica što su kod nas zaposlene i moje dvije unuke.
Često napominjete važnost obitelji. Je li obitelj i njena podrška ono najvrjednije što imate?
– Sigurna sam u to. Na tom mjestu moram istaknutu i podršku svog radnog tima. Na neki način i svih 160 zaposlenih smatram svojom obitelji.
Znamo da osnivači tvrtki doslovno žive svoj posao – s njim se ujutro bude i navečer liježu. Pa, kako izgleda jedan vaš tipičan radni dan?
– Moj radni dan je dug i jako raznolik. Moj posao je istodobno i način mog života tako da se upotpunjuje s korištenjem slobodnog vremena. U popodnevnim ili večernjim satima volim posjetiti Afrodita Beauty centar gdje se opustim i njegujem.
Koji dio posla vam je najdraži i zašto?
– Kozmetika je moja najveća ljubav. Donosi mi zadovoljstvo, stvara emocije i omogućuje stvaranje brojnih prijateljstva. Najviše uživam u kreiranju novih proizvoda. Time sam započela svoj poduzetnički put i još mi predstavlja osobni izazov. Pripremamo idejni koncept novog proizvoda koji stvaramo u razvojnom laboratoriju biranjem aktualnih prirodnih aktivnih sastojaka i pripremanjem uzoraka novog proizvoda.
No, koliko god voljeli svoj životni poziv, vjerujemo da vam je potrebno vrijeme za opuštanje. Uspijete li ‘isključiti mozak’ i ne razmišljati o poslu? Kako punite baterije?
– U popodnevnim ili večernjim satima volim posjetiti Afrodita Beauty centar, gdje se opustim i njegujem. Baterije punim i u prirodi, Rogaška Slatina s predivnim zelenilom i površinama za šetanje je prekrasna destinacija za opuštanje. Relaksiram se i s dobrom knjigom, osoba sam kojoj u novodobnom digitalnom svijetu čitanje knjiga još uvijek predstavlja jedinstveno, neponovljivo zadovoljstvo.
Koji je Afroditin proizvod nezaobilazan dio vaše njege?
– Definitivno ne mogu bez preparata za čišćenje i toniranje kože. Tonik je moj must have proizvod jer ga na lice nanosim nakon čišćenja pa i tijekom cijelog dana u obliku osvježavajuće maglice. Koža treba vlagu i hidratantni tonik je idealno rješenje. No, uz to moja koža treba kvalitetnu hranjivu njegu.
Moj osobni favorit je kozmetika s česticama čistog zlata PURE GOLD jer sam u „zlatnim godinama“ i za svoju kožu želim najbolje. Mislim, da si svaka žena zaslužuje njegu sa zlatom jer je PURE GOLD kolekcija napravljena kao tehnološki dovršena kreacija pomoću prirode, iz njezinog srca, preplavljena s brojnim emocijama i pozitivnom energijom. S namjerom da svakoj ženi omogući da se osjeća lijepom u svojoj koži – da bude prava Afrodita.
Koja je još, osim Afrodita proizvoda, tajna vašeg odličnog izgleda?
– Hvala na komplimentu. Mislim da potiče iz moje životne energije i strasti prema kozmetici. Strasti prema onome što radim, prema načinu života. Uživam u radu i u promatranju plodova svoga rada. Meni su godine iskustva donijele svijest o tome kakva je moja misija. Naučila sam kako život mogu učiniti lijepim. Pritom mi pomaže to što se znam zaustaviti i odvojiti vrijeme za sebe.
Razborito promislim o svim svojim željama i namjerama, ali prije svega znam uživati i u planiranju i putovanju do cilja. Razdoblje koje nas čeka je, naime, kao prazan list papira. Oblikovat će ga ono što na njega napišemo, stoga se veselim svakom novom jutru jer se pitam: što će mi sve još život donijeti! Pritom, dakako, nikada ne zaboravljam na njegu.
Kako izgleda vaša beauty rutina?
– Zalažem se za redovitu, zdravu, prirodnu i kvalitetnu njegu koja osigurava lijep izgled kože. Započinje temeljitim čišćenjem i toniranjem, a nastavlja se odabranim proizvodima za njegu u obliku seruma, krema, maski itd. Bitno je da kod korištenja proizvoda nanosimo dovoljnu količinu proizvoda. Kako se tip i stanje kože mijenja, mijenjaju se i njene potrebe tako da se prilagođava moj asortiman proizvoda na kozmetičkoj polici. Mojoj zreloj koži treba dosljedna i kvalitetna njega, a posebno dovoljna primjena kozmetike. Dobro se osjećam samo s njegovanom kožom i zato moj ritual ljepote traje.
U mojoj kupaonici trenutno možete pronaći kolekciju PURE GOLD Divine – koristim oba proizvoda: PURE GOLD Divine luksuzni lifting serum za normalnu do suhu kožu i PURE GOLD Divine luksuzno ljepotno ulje jer imam izuzetno suhu kožu. Koži nudim dodatnu potporu uz redovitu upotrebu PURE GOLD maske i ampula. Naravno, uz korištenje mnogih drugih proizvoda. A tu ne izostaje redovita posjeta i jednog od beauty centru koji se nalaze i u Zagrebu na tri različite lokacije.
Na koje ste proizvode nekako najponosniji? Imate li miljenike?
– Teško je izdvojite neke posebne, jer mi je svaki od njih drag i poseban na svoj način. Ali je PURE GOLD Divine linija proizvoda na koju sam izuzetno ponosna. Nastala je na osnovi prve Afroditine luksuzne linije – PURE GOLD s česticama čistog zlata koja je 2011. naš brend smjestila uz bok svjetskim proizvođačima premium kozmetike. Zlato je metafora izvrsnog, simbol glamura i prestiža. U svom sjaju vlada i na polju kozmetike. Kao nadogradnja, ove je godine stvorena linija PURE GOLD Divine koja zaokružuje pedeset godina Afroditinog kontinuiranog razvoja, inovacija, znanja i napora mog radnog tima. Između naših inovacija moram istaknuti profesionalnu liniju za njegu lica PERFECT CODE, koja je nadmašila već poznate koncepte pomlađivanja s usavršenom formulacijom 4 biomimetičkih peptida.
Govorimo o dermo kozmetici i o prvom proizvodu te vrste s tako visokom koncentracijom peptida na tržištu. Govorimo o 60 % peptidnom kompleksu, glavnom aktivnom sastojku linije koji donose iznimne rezultate u njezi kože jer izraz biomimetički znači da se ponašaju kao vlastiti sastojak kože i zbog toga na najbolji način utječu i djeluje na dermalnoj razini. Zato nije slučajno da je PERFECT CODE linija bila zapažena i istaknuta u ediciji Britanskog Voguea.
Što nam Afrodita novoga sprema u 2021.?
– Zadnjih godina nastojimo našu jedinstvenu priču o prirodi i prirodnim proizvodima povezati s novim inovativnim smjernicama u kozmetici, odnosno ispreplesti inovacije s prirodnim aktivnim sastojcima. Jedna od takvih priča je dermo kozmetika. Radi se o novoj generaciji profesionalne kozmetike, koja bitno proširuje okvire mogućnosti kozmetičkog tretmana, jer se zasniva na aktivnim sastojcima koji su stvoreni u suradnji s dermatolozima, pedijatrima, oftalmolozima i farmaceutima i imaju visoku učinkovitost što je potkrijepljeno kliničkim studijama.
Također bih istaknula trend neuro-kozmetike koji nam je izuzetno zanimljiv, on djeluje na razini neurološkog sustava kože i smiruje je iznutra prema van. Obećajem mnoštvo novih kozmetičkih proizvoda koji će osvojiti potrošače i pomoći u stvaranju brojnih novih priča. Priča ljepote, priča zadovoljstva, priča oduševljenja.
>> Više o proizvodima saznajte na: webshop.afroditacosmetics.com
Pročitaj i ovo:
- Rene Krasnić Velicki: “Zlatarnice Karat ne nude samo proizvode nego i putovanje kroz svijet nakita”
- Jelena Skendžić: “Odvažnost i fokus na kvalitetu zaslužni su za uspjeh Skintegre”
- Anita Dujić: “Često sam se susretala s predrasudama i podcjenjivanjem, ali to me nikad nije puno pogađalo”
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili na digitalnu verziju na platformi Magzter i uživaj u sadržajima koji ispiriraju i mijenjaju perspektivu. Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!