Nutricionizam

10 razloga zašto uvrstiti klice u svakodnevnu prehranu

Klice blagotvorno djeluju na zdravlje, bogate su proteinima, mineralima, prirodni su alkalitzatori...

10 razloga zašto uvrstiti klice u svakodnevnu prehranu

Klice spadaju u grupu najkvalitetnijih namirnica s iznimno blagotvornim djelovanjem na organizam. Lako su dostupne , lako se uzgoje te si ih svatko može priuštiti. No, unatoč tome, relativno mali broj ljudi ih konzumira. Klice su dobre za sami okoliš te za svakog čovjeka ponaosob. 

Kao prilog tome, slijedi popis od 10 glavnih razloga zašto uvrstiti klice u vaš svakodnevni jelovnik!
 
1. Stručnjaci procjenjuju da klice sadrže i do 100 puta više enzima od svježeg voća i povrća. Enzimi su posebne vrste proteina koji djeluju kao katalizatori u metabolizmu te osiguravaju bolje iskorištavanje vitamina, minerala, aminokiselina i esencijalnih masnih kiselina iz hrane koju jedete. Na taj način, formiraju se 'hranidbeni blokovi' koji osiguravaju da se procesi u tijelu učinkovitije odvijaju.
 
2. Sama kvaliteta proteina u grahu, orasima, sjemenkama i žitaricama raste kad proklijaju. Njihova prehrambena vrijednost se poboljšava tijekom procesa namakanja i klijanja. Primjerice, tijekom procesa klijanja kvaliteta aminokiseline lizina koja je potrebna kod zacjeljivanja rana i za zdravlje imunološkog sustava drastično poraste.
 
3. Klijanjem kod graha, oraha, sjemenki i žitarica sadržaj vlakana znatno se povećava. Vlakna su jako važna za proces mršavljenja jer za sebe vežu masti i toksine te ih brzo otklanjaju iz tijela prije nego se apsorbiraju kroz stijenke crijeva dalje u krvotok. 
 
10 razloga zašto uvrstiti klice u svakodnevnu prehranu
 
4. Sadržaj vitamina klijanjem se drastično povećava, posebno vitamina A, B-kompleksa, C i E. U samo nekoliko dana kod nekih sjemenki, žitarica, graha i oraha poveća se za oko 20 puta. Rezultati istraživanja pokazali su da se za vrijeme klijanja klica mungo graha količina vitamina B1 poveća do 285%, vitamina B2 do 515% te niacina do 256%!
 
5. Količina esencijalnih masnih kiselina također se povećava tijekom procesa klijanja. Većini nas nedostaje ovih masnih kiselina koje izgaraju masti jer nisu uobičajeni sastojak svakodnevne prehrane. Konzumacija klica odličan je način da nadopunite fiziološku potrebu za tim važnim hranjivim tvarima.
 
6. Tijekom klijanja, minerali se vežu za bjelančevine u sjemenu, žitu, orahu i grahu, što povećava njihovu fiziološku iskoristivost. To vrijedi i za alkalne minerale poput kalcija, magnezija i dr. koji pomažu što boljem uspostavljanju kemijske ravnoteže kod mršavljenja, a samim time i boljem zdravlju.
 
7. Klice se vrlo lako uzgajaju. Time pomažete okolišu i sebi samima jer u svoj organizam ne unosite neželjene pesticide, aditive i druge štetne kemikalije koje pomažu gomilanju masnoća u organizmu te radi toga teško mršavite. 
 
10 razloga zašto uvrstiti klice u svakodnevnu prehranu
 
8. Energija koja je u sjemenu, žitarica, oraha ili mahunarkama aktivira se kroz namakanje i klijanje.
 
9. Klice su alkalizatori. Mnoge bolesti, uključujući i rak, povezane su s viškom kiselosti u tijelu.
 
10. Uzgoj klica nije skup i ne zahtijeva nikakve specijalne vještine. Ljudi često koriste visoku cijenu organski uzgojene hrane kao izgovor da ih ne jedu. No, kad su klice u pitanju, izgovor ne postoji!
 
Izvor i fotografije: Care2.com
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.