Hrvatski dizajner Zoran Aragović uljepšava zagrebačke ulice svojim šarenim i, retro inspiriranim modnim kreacijama. Kroz stilove nekih prošlih vremena, neobične uzorke, pop art printove i spoj nespojivog sa spojivim, svojim klijenticama pruža dozu pozitivne energije. Iako je njegov brend BiteMyStyle savršeni mix dizajnerske mašte kroz koju se protežu i različite modne epohe, Zoran svojom modom poručuje kako trebamo živjeti u sadašnjosti s pozitivnim pogledom na budućnost.
Za početak, što je za vas moda?
– Moda je način izražavanja naše osobnosti ili stavova, primijenjena umjetnost. Naravno, moda je za mene i ozbiljan posao u kojem apsolutno uživam. Zahvalan sam i sretan što posao koji toliko volim, radim s guštom, svakodnevno kreirajući i komunicirajući sa svojim dragim klijenticama.
Vi ste poznati po svojim šarenim i „otkačenim“ dizajnerskim komadima. Na koji način spajate, na prvi pogled nespojive uzorke?
– Često me pitaju kako uspijevam spojiti toliko uzoraka i boja u jedan odjevni predmet, a da to izgleda dobro i smisleno. Nema posebnog odgovora, jednostavno imam to u sebi i to mi dolazi s lakoćom kada dizajniram. Vizualan sam tip, zamjećujem posebne detalje oko sebe koji me često i inspiriraju. Sve što nas okružuje, kao i sama priroda, mogu poslužiti inspiraciji kada kombiniram boje i tkanine u odjevnu kombinaciju.

Danas kupujemo odjeću „peri deri“, brza moda postala je globalni trend. Zašto je bitno kupovati odjeću promišljeno, napravljenu od kvalitetnih materijala, koja iza sebe nosi neki „statement“?
– Živimo u petoj brzini i sve mora biti „odmah i sada“, što se odražava na modu i naše navike kupovine. Podržavam racionalnu kupovinu kvalitetnih proizvoda koji ne ostavljaju negativan utjecaj na okoliš. I sam često redizajniram odjeću i poticati održivu modu koja je danas vrlo aktualna. U svom radu često koristim i tehniku patchwork, pa iskoristim i male komade tkanina, trudim se svesti otpad na minimum.
S druge strane, retro stil kojima odišu vaši komadi, ponovno se vraća u velikom „sjaju“. Što mislite, koji je razlog da je retro ponovno „in“? Podsjeća li vas na neka stara i bolja vremena?
– Retro nikada niti nije bio out. Poznati svjetski dizajneri često pronalaze inspiraciju u modnoj prošlosti, pa tako i ja volim koketirati u kreiranju s retro estetikom, naravno u modernoj varijanti. Volim taj pin up stil, pop art printeve, lepršave krojeve onog vremena koji su vrlo ženstveni i mladenački. Svako vrijeme ima svoje prednosti i mane. Trebamo živjeti u sadašnjosti s pozitivnim pogledom u budućnost.
Klijentice moj rad uvijek opisuju kao kreacije pune pozitivne energije u kojima se odmah osjećaju bolje. Kada dizajniram u nešto tamnijem koloritu, s puno crne boje, tada u kreacije ukomponiram eru punka i rocka, kroz metalizirane detalje i krojeve koji naglašavaju žensku siluetu.
Dane provodite u ateljeu dizajnirajući i osmišljavajući nove modne kolekcije. Doživljavate li ikada dizajnersku „blokadu“, kada jednostavno ne ide?
– Za sada mi se nikada nije dogodila kreativna blokada, no moda se brzo mijenja i svako malo morate lansirati kolekcije s nekim novim idejama. Ponekad se dogodi zasićenje i kolekcije u kojima nisi sto posto, ali to je rijetkost jer inspiracija dolazi kroz konstantni rad i učenje.
Što je po vašem mišljenju najbitnije u dizajnerskom svijetu? Što čini uspješnog dizajnera?
– Smatram da je najvažnije stvoriti svoj prepoznatljivi modni rukopis po kojem će vas publika prepoznati na tržištu. Naravno kvalitetan rad, upornost i puno sreće – sve to čini uspješnog dizajnera.
Što za vas znači svoju kreativnost pretočiti u nešto „opipljivo“, nešto „nosivo“?
– Kada ste na početku onda zaista možete i morate biti beskompromisno kreativni kako bi izgradili svoj prepoznatljivi stil. Poslije, kada vam to postane životni poziv, i nešto što plaća račune, kreativnost mora biti malo uobličena u „kupovno“. Najteže je i najizazovnije kreirati balans između kreativnosti i komercijalnog trenda.
Kako se osjećate kada ugledate djevojku koja na ulici nosi vašu kreaciju? Koji osjećaji uvijek prevladavaju?
– Taj osjećaj je neopisiv i nemjerljiv s bilo čime. Komentari klijentica uvijek mi puno znače, pogotovo kada naglase kako se dobro osjećaju u mojim kreacijama te im one automatski podignu raspoloženje. To su komplimenti koji svaki kreativac voli čuti.

Koliko je vama kao dizajneru bitan „kreativni klik“, a koliko predan rad, edukacija, riskiranje…?
– „Kreativni klik” je samo početak na kojem se gradi i stvara sve ostalo. Kreativnost se uči kroz predan rad i školovanje, jer bez dobre baze i znanja ne možeš napredovati i uspjeti. Jedno bez drugog ne ide.
Vi svojim klijenticama pružate osjećaj posebnosti, a ljudi se danas sve više okreću unikatnoj odjeći nasuprot svjetskim trendovima. Jesu li se ljudi zasitili uniformiranosti?
– Kod nas se pomalo situacija pokreće, ljudi sve više razmišljaju o domaćem dizajnu, kupuju od hrvatskih dizajnera. Na modnom tržištu dolazi do zasićenosti i sve više ljudi traži unikatnu i kvalitetnu odjeću, što rezultira kreacijama s hrvatskim potpisom na našim ulicama.
Pročitaj i ovo:
- Aleksandra Dojčinović: “Moda je moj život i moja strast, a brand LeiLou velika ljubav”
- Josipa Maras: “Svaka tapeta je unikatna i potpuno se prilagođava željama klijenata”
- Lana Klingor Mihić: “Ništa ne znam napraviti na pola i bez strasti”
Naturala Life br. 12
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili na digitalnu verziju na platformi Magzter i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!











