Dok je tek pokretala vlastiti biznis s bratom, Tana Zimmermann vjerojatno nije mogla ni zamisliti kako će za par godina njihova online trgovina brojati preko 250 tisuća registriranih kupaca i dvije godine zaredom biti uvrštena na Deloitte listu najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u srednjoistočnoj Europi. Bazzar.hr je tako postao jedno od omiljenih online šoping destinacija, a vrijedne pčelice koje stoje iza njega svakodnevno ga se trude unaprijediti i poboljšati. Dakako, početak nije bio lagan, a jednostavnog recepta za uspjeh nema – samo mnogo rada, truda, odricanja i vjerovanja u viziju, o čemu će Tana pričati i na konferenciji Poduzetnički mindset za mlade.
Konferencija će se održati sutra, 27. studenog na Crni petak, a cilj konferencije je svim srednjoškolcima i studentima pomoći u profesionalnoj orijentaciji predstavljajući im uspješne poduzetničke priče mlađe generacije. Poseban će naglasak staviti na njihove vizionarske ideje i sve s čime su se oni susretali na svom putu do uspjeha, pokazujući da ništa nije nemoguće.
Tana će sudjelovati u drugom panelu u kojem će se, zajedno s drugim mladim lidericama, baviti temom „Što donosi sutra?“.
Zbog epidemiološke situacije konferencija će se moći pratiti besplatno putem YouTubea, uz prethodnu prijavu na internetskoj stranici: Poduzetnički mindset za mlade.
Što vas je potaknulo da napravite vlastiti biznis? Kako ste baš došli na ideju pokretanja internetskog oglasnika, odnosno online šoping centra?
– Sve je krenulo od ideje da, nakon višegodišnjeg iskustva u korporativnom svijetu, zajedno s bratom pokrenem nešto svoje. Naime, oboje smo mislili kako je eCommerce industrija u Hrvatskoj nedovoljno razvijena i kako se može bolje, drugačije i inovativnije. Početna zamisao naše platforme temeljila se na konceptu interaktivnog internet oglasnika da bi kasnije prerasli u online marketplace koji danas broji preko 250 tisuća registriranih kupaca i drugu godinu zaredom uvršten je na Deloitte listu najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u srednjoistočnoj Europi.
Tvrtku ste osnovali zajedno s bratom. Kako je to raditi s nekime iz obitelji? Ima li popuštanja, razmirica ili baš naprotiv? Kakav ste team?
– Naravno da ima trenutaka kada se razilazimo u mišljenjima glede nečeg, čak se znamo i posvađati, no to uvijek završava tako da se pomirimo odmah idućeg dana. Generalno, složan smo i uigran tim. I to ne samo nas dvoje već zajedno s ostalim kolegama u Bazzaru.
“Povjerenje naših kupaca i prodavača zadobili smo isključivo pametno razrađenim poslovnim modelom”
Kako su izgledali početci Bazzara.hr? Otkrijte nam tajnu uspjeha, kako ste zadobili povjerenje klijenata, a pogotovo kupaca?
– Kao svaki početak, i naš je bio pun izazova. Naivno smo mislili kako će nam trebati svega par mjeseci da se projekt realizira no vrlo brzo smo shvatili kako je pred nama puno veći posao. U početku nas je bilo samo nekoliko i zajednički smo pokrivali sva područja poslovanja što nam danas, s obzirom na količinu posla, zvuči smiješno. Radili smo praktički iz vlastitog doma jer su nam uredi bili u istoj kući u kojoj smo i živjeli, a i spavali smo jako malo…
Ipak, uvijek se slatko prisjetiti se tih dana. Povjerenje naših kupaca i prodavača zadobili smo isključivo pametno razrađenim poslovnim modelom kojeg su oni prepoznali odmah nakon prvih pozitivnih rezultata. Sve ostalo je samo održavanje njihovog zadovoljstva što je rezultat svakodnevnih napora da budemo bolji, brži i kvalitetniji u pružanju svoje usluge.
Što vam je bilo najteže u pokretanju biznisa? Postoje li neke stvari koje biste drukčije posložili da krećete ispočetka?
– Najteže je bilo uvjeriti potencijalne prodavače da online kupnja ima snažan potencijal te da ljudi žele kupovati tako. Uvjeravali su nas kako npr. kupci imaju potrebu opipati sam proizvod i doživjeti ga prije nego ga kupe i slično, no mi smo bili uvjereni u uspješnost našeg poslovnog modela.
Koliko god to zvučalo kao klišej, ne bismo ništa mijenjali jer smo u svakoj fazi davali sve od sebe da budemo najbolji u tom trenutku. Isto tako, svaka naizgled neispravna odluka, procjena ili iskustvo, bila je neka vrsta lekcije koja nas je dovela do nekih novih rješenja.
Za koliko se mjeseci biznis uhodao? Nakon koliko je vremena Bazzar.hr počeo bilježiti rast?
– Za neke ozbiljnije rezultate bile su potrebne dvije godine. Čitavu 2015. i 2016. godinu naša platforma bila je u testnoj tj. tzv. Beta fazi da bi 2017. krenuli s rastom koji je sada već iz godine u godinu – stopostotan.
Kakav je osjećaj biti jedna od najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u srednjoj Europi? Jeste li mogli zamisliti takav uspjeh na samom početku?
– Svaka nagrada nam laska ali na to gledamo isključivo kao na potvrdu kvalitete našeg poslovnog modela kojeg su prepoznali i kupci i struka. To nam je dodatna motivacija da se nastavimo truditi i budemo još uspješniji u onom što radimo.
Koliko osoba broji vaš tim? Jesu li neke s vama od samih početaka?
– Naš tim trenutno broji dvadesetak zaposlenika na različitim područjima kao što su nabava, marketing, IT podrška, operativni poslovi itd. Neki od njih su s nama od samog početka i smatramo ih svojevrsnim ambasadorima našeg brenda.
Na Bazzaru.hr se mogu kupiti proizvodi mnogih poznatih brendova. Možete nam nabrojati neke? Koje sve proizvode uključuje vaš asortiman?
– Neki od poznatih brendova čije proizvode možete naći na Bazzaru su npr. L’Oreal, Love Moschino, Furla, Michael Kors, Maybelline, Gerry Webber, Top Sport, Nivea te više od pet tisuća drugih. Što se tiče samih proizvoda, asortiman je zaista mnogobrojan no svakako prednjače popularne lifestyle kategorije kao npr. Moda, ljepota i njega, uređenje doma, dječji asortiman te mnogi proizvodi iz našeg novog Supermarket segmenta.
Koji vam je bio prvi veći posao, odnosno klijent? Kako je to izgledalo?
– Već od prvog dana s Bazzarom je poslovalo oko 150 partnera-prodavača dok je prvi veći iskorak u komercijalnom smislu bilo uvođenje koncepta pretplate na Pampers pelene. To nas je uvelo u „svijet pretplata“, a danas sve više i više tvrtki iz segmenta robe široke potrošnje uvodi pretplate na svoje proizvode na Bazzaru.
“Za Black Friday pripremamo više od 30 tisuća proizvoda s popustima od 30-70%”
Koliko ljudi u prosjeku posjećuje i kupuje s Bazzara? U koje dijelove Hrvatske ide najviše pošiljka?
– Bazzar mjesečno posjeti više od 600 tisuća jedinstvenih korisnika s područja Hrvatske. Uspješno dostavljamo na sva područja Hrvatske, pa čak i u mala mjesta i na udaljenije otoke. No, glede zastupljenosti moram reći da su podjednako zastupljene sve naše županije.
Ima li nešto što korisnici najviše naručuju? Što nam spremate za Black Friday?
– S obzirom na širinu asortimana jako je teško generalizirati, no mogu reći da su kategorije s opremom i igračkama za djecu i bebe izuzetno popularne, baš kao uređenje doma i modni asortiman.
Također, moram naglasiti kako je naš relativno novi projekt Supermarket (by Bazzar) naišao na snažan odaziv na tržištu pa naši kupci odsada mogu naručivati svakodnevne namirnice iz svog doma na jednostavan i brz način. Broj prodavača i dostupnih proizvoda u ovo kategoriji raste iz dana u dan, što je razumljivo s obzirom na globalnu situaciju s Covid19. No, smatramo kako ćemo uspjeti promijeniti kupovne navike mnogih potrošača koji će se prikloniti ovom, znatno praktičnijem, modelu kupnje.
Za Black Friday pripremamo više od 30 tisuća proizvoda s popustima od 30-70% i to najviše u kategorijama moda, ljepota, uređenje doma, bebe i djeca. Po svemu sudeći, ovo će biti naš dosad najveći Black Friday i svi smo lagano uzbuđeni radi toga.
Što mislite, koji je recept za uspjeh? Što je vas ohrabrivalo?
– Nema tu puno filozofije. Formula je mnogo rada, truda, odricanja i vjerovanja u svoju viziju. Uspjeh koji slijedi ne dolazi preko noći, ali je neupitan. Rekla bih da je još bitnije od uspjeha zadržati isti, a to se samo može konstantnim ulaganjem u sebe i svoje poslovanje. A najviše su nas ohrabrivale pozitivne reakcija tržišta i odlični rezultati koji su se događali tijekom cijelog našeg, nazovimo, putovanja.
Kako izgleda jedan vaš radni dan? Imate li radno vrijeme kao takvo ili se budite i liježete s poslom?
– Ovo je jako teško pitanje jer je svaki dan uvijek drugačiji koliko god se trudila predvidjeti i isplanirati neke situacije i događaje. No, osim neizbježnih jutarnjih mailova, nisam nužno vezana za ured pa volim dan provesti maksimalno produktivno. Često sam na sastancima s poslovnim partnerima gdje analiziramo ostvarene rezultate, razmjenjujemo ideje o tome što bismo mogli poboljšati itd. No, s druge strane, uvijek nađem i vremena za razgovor sa svojim timom. Nisam baš jutarnji tip tj. volim duže spavati, a to opravdavam time što sam mnogo produktivnija za rad u večernjima satima.
Je li sad ipak malo lakše nego u prvim godinama razvoja tvrtke? Pronalazite li više vremena za sebe? Kako se opuštate?
– Sigurno je sada mnogo lakše u organizacijskom smislu jer nas ima dovoljno na svim područjima pa je i više vremena za bavljenje nekim strateškim pitanjima. U mom slučaju je jako teško potpuno odvojiti posao od privatnog segmenta, ali naravno da imam svoja dva tjedna godišnje rezervirana zimski i ljetni odmor.
Od zimskih sportova obožavam skijanje dok mi je idealan ljetni odmor druženje s prijateljima na jedrilici. Također, trudim se odvojiti nekoliko sati tjedno za tjelovježbu kako bih lakše izdržala svakodnevni tempo.
“Najviše su nas ohrabrivale pozitivne reakcija tržišta i odlični rezultati”
Da se malo dotaknemo i aktualne ‘koronavirus’ situacije… Bilježite li kakve promjene u svom poslovanju? Naručuju li ljudi sada više ili manje?
– Da, upravo je Bazzarov Supermarket ideja koja se rodila za vrijeme uvođenja posebnih mjera uslijed pandemije Covid19. Prepoznali smo da postoje velika potreba i potražnja za svakodnevnim namirnicama putem online kanala dobave što se pokazalo točnim. Danas s našeg Supermarketa naručuju kupci iz svih dijelova Hrvatske, a mi svakodnevno obogaćujemo ponudu u ovom segmentu. Što se tiče samog trenda, ljudi naručuju generalno više, no fokus je na esencijalnije proizvode što je u trenutnoj situaciji i razumljivo.
Što biste još htjeli ostvariti u budućnosti?
– U narednoj godini ćemo se fokusirati na kontinuirani rast na hrvatskom tržištu s naglaskom na ulaganja u inovaciju i poboljšanje usluge. U suradnji s našim partnerima omogućit ćemo kupcima širu ponudu asortimana, bolje cijene te besprijekorno korisničko iskustvo. Također, planiramo snažnu ekspanziju na regionalno tržište što će biti jedan od naših najvećih budućih projekata.
Osvrnite se malo na konferenciju Poduzetnički mindset za mlade – što biste poručili mladima koji razmišljaju o privatnom poslu?
– Budite strpljivi, konstantno ulažite u svoj profesionalni razvoj i ne obazirite se na obeshrabrujuće komentare. Jer ako vjerujete u svoju viziju i radite predano na njenom ostvarenju, uspjeh neće izostati.
>> Tanu Zimmermann poslušaj uživo na konferenciji Poduzetnički mindset za mlade koju možeš pratiti na YouTubeu potpuno besplatno, uz prethodnu registraciju na linku.
Pročitaj i ovo:
- Rene Krasnić Velicki: “Zlatarnice Karat ne nude samo proizvode nego i putovanje kroz svijet nakita”
- Aleksandra Dojčinović: “Moda je moj život i moja strast, a brand LeiLou velika ljubav”
- Mate Rimac: “Da netko zna kako izgleda moj radni tjedan, nikad se ne bi mijenjao sa mnom”
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili na digitalnu verziju na platformi Magzter i uživaj u sadržajima koji ispiriraju i mijenjaju perspektivu. Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!