Biti filmskim producentom zvuči glamurozno i dinamično, a upravo je to zanimanje odabrala Suzana Pandek. Iako ono podrazumijeva dizanje u zoru i lijeganje u kasne noćne sate, donosi neočekivana zadovoljstva. A zahvaljujući Suzani i preostaloj vrijednoj ekipi, hrvatska je publika dobila ekranizaciju kultne kazališne predstave ‘Kauboji’ i domaću seriju ‘Dnevnik velikog Perice’ za koju iščekujemo nastavak. Hoće li do njega doći, u nastavku nam, između ostalog, otkriva Suzana.
Kako se rodila ideja o produkciji nove domaće serije ‘Dnevnik velikog Perice’, nastale po kultnom filmu Kreše Golika ‘Tko pjeva zlo ne misli’?
– Autor ideje je Albino Uršić Bino. Kako smo dugo godina surađivali na produkciji reklama, Bino mi je na nekom snimanju iznio svoju ideju još sažetu u jednu rečenicu. Da bi trebalo snimiti film o tome što se dogodilo kad mali Perica naraste. Predložila sam da od toga radije napravimo seriju. On se složio i tako je sve krenulo.
Kako je bilo raditi na seriji, jeste li imali tremu s obzirom na to da je ovo bio „velik zalogaj“?
– Istina, bio je to veliki zalogaj, ne samo s kreativne, nego i produkcijske strane. Složiti 60 dana snimanja, na lokacijama koje su se jako promijenile od 60-ih godina, s nepostojećim fundusom rekvizite i kostima, s pjevanjem, plesom, gomilom statista i iznimno složenim specijalnim efektima, do tada rijetko viđenih u domaćoj produkciji… Zvučalo je jako zanimljivo i jako izazovno. Bilo je problema, ali u opisu posla svakog producenta je da se svaki problem riješi. Ali treme nije bilo. Trema krene tek kad finalni proizvod dođe pred publiku.
Kako ste reanimirali duh hrvatskog filmskog klasika i prilagodili ga novom i drukčijem vremenu?
– Istraživanje je počelo paralelno s pisanjem scenarija. Gledali smo puno dokumentarnih filmova iz tog razdoblja, čitali novine i razgovarali s ljudima koji se sjećaju tih vremena. Moja potraga za stručnom suradnicom dovela nas je i do Maje Arčabić, kustosice u Muzeju grada Zagreba koja je na sva pitanja režisera, scenarista, scenografkinje i kostimografkinje imala odgovor. Njezin trud, znanje i kontakti u velikoj su mjeri zaslužni za izgled serije.
Tko je bio zadužen za glazbu?
– Coco Mosquito, poznatiji kao frontmen Jinxa. Bino je od početka znao da je Coco Mosquito taj koji će seriji donijeli dimenziju više što se glazbe tiče. Tako smo još u fazi pisanja scenarija znali i koje će pjesme Perica pjevati i što će primjerice svirati na radiju Kod Žnidaršića. Coco je iz naftalina izvukao sjajne i nepravedno zaboravljene hitove. Šezdesete su u svemu, pa tako i glazbi, bile izuzetno kvalitetne godine.
Kako je izgledalo na setu, kakva je bila atmosfera? Jeste li se prije svega i dobro zabavili?
– Prvenstveno smo se naradili, ali i dobro se zabavili. Snimanje je uvijek stresno, pa zamislite kakvo je bilo u godini pandemije i potresa. Ali, uspjeli smo sve završiti s osmijehom.
S obzirom na to da ste seriju snimali u kaotičnom periodu (pandemija, potres), jeste li naišli na mnogo problema i prepreka?
– Svaka produkcija ima problema i prepreka. Pandemija i potres nisu u našoj (ljudskoj) kontroli i taj kaos je trebalo strpljivo i smireno preživjeti.
Kako je protekao casting i jeste li zadovoljni izborom glavnih glumaca? Smatrate li da su vjerno utjelovili Pericu i Anu Šafranek?
– Živko Anočić je bio moj odabir za Pericu od samog početka, pa sam se oduševila kada se i redatelj Vinko Brešan složio s tim odabirom, a još više kada sam vidjela kako je Živko napravio ulogu. Svi glumci su posao odradili savršeno, apsolutno svi. Razlog je sigurno i izvrsno vodstvo redatelja.
Kako ste zadovoljni izborom lokacija, scenografijom i kostimografijom? Je li bilo zahtjevno evocirati to razdoblje (Zagreb šezdesetih) izborom lokacija snimanja, nabavom rekvizita,izradom kostima, itd. ?
– Zadatak producenta je da prati projekt i u kreativnom smislu. Svaki sektor, svi autori su projektu pristupili s puno entuzijazma i dali svoj maksimum, što se u konačnici i vidi. Tako da sam na izgled serije posebno ponosna.
Kako je to uopće biti producent u Hrvatskoj, ima li posla i sigurnosti i jeste li zadovoljni tim poslom? Koliko je on ustvari glamurozan, kako nama izgleda to izvana?
– Dizanje u 5 ujutro i dolazak doma oko 22 sata, uz sav stres i odgovornost i nije previše glamurozno. S druge strane, ne postoji ništa drugo što bih radije radila u životu. Najveća nagrada je kada projekt koji ste radili još i uspije, kao što je uspio ovaj.
Koji je najvažniji zadatak producenta?
– Prvenstveno osigurati sredstva za rad tj. novac. U procesu snimanja je pak najvažnije da set funkcionira i da se projekt završi na opće zadovoljstvo. Ali često ste tu i kao određeni balans između jakih osobnosti, njihovih želja, potreba i različitog pogleda na ono što rade.
Kakav ste odnos imali s redateljem serije, Vinkom Brešanom?
– Dovoljna je jedna riječ – odličan!
Namjeravate li snimiti nastavke? Imate li još neke projekte u planu?
– Na prvo pitanje samo Bino može odgovoriti. Ja se samo mogu nadati da ću imati prilike ponoviti to iskustvo. Što se tiče novih projekata, mislim da nema producenta koji u pripremi nema neke nove projekte. Radim na dva projekta, još jedna serija (ekranizacija romana Zlatarovo zlato) i dječja serija s Ivankom Mazurkijević i Mrletom u glavnim ulogama.
Ekranizacija kultnog filma „Tko pjeva zlo ne misli“ nije prvi vaš takav pothvat. Zaslužni ste i za ekranizaciju kultne predstave „Kauboji“. Kako ste zadovoljni uspjehom filma?
– Baš sam neki dan opet gledala film i mogu reći da sam jako zadovoljna. Kauboji odlično stare! To je film koje se može gledati opet, i opet, i opet… A tako zapravo i nastaju kultni filmovi. Samo je jedan film u istoj kategoriji s Kaubojima, a to je Tko pjeva zlo ne misli. Pravi Circle of life, zar ne?
Kakav je bio odjek?
– Za hrvatske prilike prilično dobar. Ali zapravo najveći kompliment mi je prenio Dado Matanić koji je godinu dana nakon Kauboja, s filmom Zvizdan bio hrvatski kandidat za Oscara. Kao i mi, promovirao je film u L.A.-u i nakon projekcije njegovog filma prišao mu je urednik izuzetno uglednog filmskog portala Thewrap.com i rekao mu da je Hrvatska prošle godine imala odličan film (misleći pri tome na Kauboje), vrlo blizu nominaciji. Kauboji su ostavili trag u Hollywoodu!
Svi bi voljeli čuti – razmišlja li se o nastavku snimanja „Dnevnika Velikog Perice“?
– Razmišlja se sigurno. No, hoće li se u konačnici to i realizirati nije pitanje za mene. Sve je u Binovim rukama.
Pročitaj i ovo:
- Zoran Aragović: “U kreiranju volim koketirati s retro estetikom, ali u modernoj varijanti”
- Kristina Ukalović: “Prvo analiziraj kožu, a potom je tretiraj”
- Maja Šimleša: “Za odrasle je važno da što dulje njeguju dijete u sebi”
Naturala Life br. 13
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili ga kupi na odabranim prodajnim mjestima i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu. Online izdanje čitaj besplatno na servisu Issuu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!