Prema novom istraživanju, današnja se djeca bore da steknu nove prijatelje usred stalne epidemije usamljenosti, a roditelji kao samo neke od uzroka okrivljuju prepreke poput društvene nespretnosti ili zlostavljanja.
Nacionalna anketa dječje bolnice C. S. Mott o zdravlju djece, koja je anketirala 1031 roditelja djece u dobi od 6 do 12 godina, otkrila je kako jedan od pet roditelja tvrdi da njihova djeca nemaju prijatelje ili nemaju dovoljno prijatelja, dok je 90% njih izjavilo da bi njihova djeca željela imati više prijatelja.
Prepreke u sklapanju prijateljstava
“Prijateljstva mogu igrati značajnu ulogu u cjelokupnom dječjem zdravlju i razvoju, emocionalnom blagostanju, samopoštovanju i društvenim vještinama”, objašnjava Sarah Clark, sudirektorica u bolnici Mott.
No neki roditelji kažu kako se njihova djeca suočavaju s preprekama u sklapanju prijateljstva, kao što su osobnost, socijalna anksioznost, određena medicinska stanja ili jednostavno nedostatak mogućnosti. Prema podacima 21% roditelja tvrdi da su sramežljivost ili društvena nespretnost prepreke za sklapanje prijateljstva, a njih 18% da djeca ‘nemaju vremena’ za sklapanje prijateljstava.
Nedostatak mjesta za zajedničko druženje (16%), druga djeca koja već formiraju svoje grupe prijatelja (17%) i druga zločesta djeca (15%) također su navedeni kao krivci za poteškoće u prijateljstvu, dok su zdravstveni problemi ili invaliditeti navedeni kao krivci za poteškoće u prijateljstvu manje od 10% odgovora.
Davanje prostora za samostalno snalaženje u društvenim situacijama
“Za neku djecu sklapanje novih prijateljstava može biti stresno”, objasnio je Clark i dodao: “Zapamtite da djeca još uvijek razvijaju i vježbaju svoje društvene vještine dok stvaraju i održavaju prijateljstva.”
Srećom, većina roditelja poduzima korake kako bi pomogla svojoj djeci da njeguju nova prijateljstva, pa je njih 71% poduzelo tijekom prošle godine razne sastanke za igru, upisali su djecu na izvanškolske aktivnosti, daju im savjete, ili su se sprijateljili s roditeljima koji imaju djecu iste dobi kao i oni. Jedna od akcija je bila i ta da su djeci dali dopuštenje da koriste društvene medije za povezivanje s drugima ili su kupovali stvari kako bi pomogli svojoj djeci da se ‘uklope’.
“Podrška djeci u sklapanju prijateljstva je ravnoteža usmjeravanja, ohrabrenja i davanja prostora za samostalno snalaženje u društvenim situacijama”, objašnjava Clark.
Ne ograničavati djecu na druženje s vršnjacima
Iako se razine uključenosti roditelja mogu razlikovati ovisno o potrebama njihova djeteta, Clark upozorava roditelje da se miješaju samo ‘u pitanja sigurnosti’, apelirajući na roditelje koji odluče dopustiti društvene medije prvo pouče svoju djecu da ih ‘odgovorno koriste’.
Više od jedne trećine ispitanika također je priznalo da bi više voljelo da se njihovo dijete sprijatelji s djecom iz obitelji s određenim vjerskim ili političkim opredjeljenjima, na što Clark upozoriva: “Na školu se često gleda kao na mjesto gdje će se djeca susresti i uspostaviti veze s vršnjacima različitog porijekla, ideja, običaja i načina razmišljanja. Ograničavanje djetetovih prijatelja samo na one sličnog podrijetla može ugroziti njihovu sposobnost i udobnost u navigaciji različitim mrežama u budućnosti.”
Pročitaj i ovo:
- U porastu su poremećaji prehrane – kod dječaka i muškaraca!
- Kako se tinejdžeri nose s negativnim emocijama i zašto ‘žele da ih se čuje’
- Zaustavite spiralu negativnih osjećaja kada vas netko kritizira