Toskanski grad Laterina oduševljen je viješću o tome da je talijanski povjesničar utvrdio kako je uništeni most iz etruščansko-rimskog doba u njihovom području bio pozadina Mona Lise Leonarda Da Vincija.
Koristeći fotografije dronom i povijesne zapise o da Vincijevom boravištu, uključujući one u vlasništvu obitelji De Medici, povjesničar Silvano Vinceti vrlo je siguran da je most preko Mona Lisinog lijevog ramena most Romito di Laterina.
Otkriće pomoću novih i starih tehnologija
Najrječitiji trag je broj lukova. Naime, tri potencijalna kandidata za most prikazan na slavnoj slici imaju različit broj lukova: Ponte Buriano kod Laterine 6 lukova, a Ponte Gobbo, u gradu Bobbio blizu Piacenze, ima više od 6.

Most u Mona Lisi, međutim, ima 4. Koristeći fotografije dronom i mjereći udaljenost između dviju obala rijeke u Laterini, kao i veličinu jednog luka koji je ostao očuvan od povijesnog mosta, Vinceti je došao do matematičkog zaključka da je upravo Romito di Laterina taj koji ima 4 luka.
Laterina, u pokrajini Arezzo, nalazi se na rijeci Arno u dolini u kojoj je Da Vinci radio po želji kardinala Cesarea Borgie, a zatim za Piera Soderinija, državnika Firentinske republike. Obojica su živjela u blizini rijeka. U to je vrijeme naslikao Mona Lisu u Firenci, točnije početkom 16. stoljeća.

Rivalstva između gradova u Toskani
Most Romito di Laterina preko rijeke Arno bio je prečac do grada Fiesole, gdje je Da Vinci također boravio, a zatim dalje do Firence, skraćujući vrijeme putovanja za 3 sata u usporedbi s drugim rutama.
Zanimljivo je kako u Toskani nisu strana rivalstva; ono između Firence i Siene trajalo je stotinama godina. Gradonačelnica Laterine Simona Neri našalila se u medijima kako će obližnji grad Buriano, koji se hvali da je njihov most korišten u Mona Lisi, i koji ima postavljene plakate i putokaze, nedvojbeno biti nesretan kada čuje ovu vijest.
Pročitaj i ovo:
- Kintsugi – japanska umjetnost veličanja nedostataka s metaforom
- Booking.com: 5 odredišta kao inspiracija za spokoj, bistriji um i opuštanje
- Švedska gradi prvu cestu s električnim punjenjem – punit se baterije automobila dok se voze







