E-20, (E označava Europu) spaja Hallsberg i Örebro a nalazi se u središtu zemlje, u području između tri najveća grada – Stockholma, Gothenburga i Malmöa.
Izgradnja ove ceste trebala bi započeti 2025. i obuhvaćat će nevjerojatnih 21 kilometra ceste (13 milja), ali nije odlučeno koja će se metoda naplate koristiti.
Potrebno je izgraditi cijelu infrastrukturu za bežično punjenje
Prethodno izgrađene ceste za punjenje u Europi koristile su metode koje zahtijevaju vanjsku opremu – nadzemne žice kao što je linija gradskog tramvaja ili ruke postavljene na podvozje koje se pričvršćuju na elektrificiranu tračnicu duž ceste. Oni su se pokazali kao vrlo nepraktični za obične vozače, koji niti mogu doći do kablova niti si mogu priuštiti montiranje robotske ruke na svoj automobil.
Posljednja opcija, i jedina razumna za automobile, kao i za kamione, jest izgraditi infrastrukturu za bežično punjenje u sredini trake koja šalje elektromagnetski signal zavojnici na donjoj strani vozila, dovoljno maloj da se može postaviti na limuzina ili traktorsku prikolicu.
Slične projekte provode i SAD, Njemačka, Izrael i Italija
Nedavna studija otkrila je da bi 412 privatnih automobila na dijelovima švedskih državnih i europskih cesta moglo imati smanjen kapacitet baterije za više od 50% kombinacijom pristupa elektrificiranim cestama i kućnom punjenju. Nadalje, samo 25% svih cesta trebalo bi biti elektrificirano da bi sustav funkcionirao.
Lani je u Michiganu guvernerka Gretchin Witmer najavila da će dionica ceste u Detroitu od 1 milje biti elektrificirana – i sklopila je ugovor s istom tvrtkom koja je izgradila prvi pilot-program ceste za bežično punjenje u Švedskoj u otočkom gradu Visbyju. Njemačka, Izrael i Italija provele su slične projekte.
Pročitaj i ovo:
- Održivi prijevoz: 5 fantastičnih dizajna električnih vozila koje morate vidjeti
- Novi čisti izvor energije: Otkriven enzim koji pretvara zrak u električnu energiju
- Japan ima više stanica za punjenje električnih vozila nego benzinskih crpki