Pisanje je njezin talent kojeg je uspjela pretočiti u niz uspješnih projekata i suradnji s klijentima, ali tu nije stala. Nekadašnja novinarka velike medijske kuće, Ivana Granić Vican, svoju kreativnost ispoljava u obliku prekrasnog nakita i šarmantnih svijeća koje stvara zajedno sa svojom svekrvom. Ideja o unikatnom nakitu Soul of Nature rodila se u karanteni, a nastavila se s projektom Sviche.
Ovaj maštoviti dvojac još ima puno toga za pokazati, ali trenutno su zahvalne na onima koji su prepoznali posebnost njihovih proizvoda – a njih je svakim danom sve više. Kako je to raditi sa svekrvom, žonglirati između majčinstva i poslovnih obveza te imati „nešto svoje“, u nastavku nam otkriva ambiciozna Ivana.
Prvo si se sa svojom kreativnosti koristila za potrebe novinarstva, a onda si je odlučila pretočiti u projekte u suradnji sa svojom svekrvom. Jesi li oduvijek bila svjesna svoje kreativne crte?
– Pa rekla bih da sam bila svjesna dijela svoje kreativnosti. Oduvijek pišem, već godinama na ovaj ili onaj način živim od pisanja. Stvaram sadržaj za sebe, za svoje brendove, za svoje klijente. Pišem, prodajem riječima, oplemenjujem proizvode kontekstom. S tim darom sam rođena, a moja obitelj se potrudila da ga prepoznam i razvijem dalje. U fotografiji nisam toliko kreativna, tu ima mnogo prostora za rad. Ali učim.
S druge strane, kreativnost u osmišljavanju, dizajnu i proizvodnji proizvoda – to je karakteristika moje poslovne partnerice Maje, mame mog supruga. Ona sama donosi ideje, uči ih i pretače u stvarnost. Od nje mogu samo učiti i neke druge smjerove kreativnosti.
Nedostaje li ti kad novinarstvo? Misliš li da ćeš mu se nekad vratiti ili je to poglavlje tvog života svršeno?
– Novinarstvo mi je prva ljubav. Nedostaje mi. I, da, definitivno bih voljela biti vanjska suradnica, freelancer, kolumnist. Međutim, redakcijska se svakodnevica, koliko god živahna, uzbudljiva i adrenalinska bila, više ne uklapa u moj životni stil.
Nakit Soul of Nature na neponovljiv način utjelovljuje dalmatinskih štih i dodir prirode u proizvodima čiji su kvalitetu i ljepotu dosad prepoznali mnogi, a krug ljubitelja vaših kreacija raste iz dana u dan. Kako se rodila vizija od koje je sve počelo?
– Vizija se rodila u Maji, ljubiteljici maslina i Dalmacije za vrijeme lockdowna. Glupo je reći da smo mi u Imotskom u karanteni uživali, ali nadohvat smo ruke imali obilje prirode. Taj osjećaj uronjenosti u prirodu htjela je donijeti u domove ljudi, oplemeniti njihovu svakodnevicu. Tako su se rodile ogrlice koje slave jedinstvenost, potpuni ručni rad. Unikat, baš kao i svaka žena koja ga nosi.
Već se iz samog simpatičnog naziva Svicha može naslutiti koliko su šarmantni natpisi koji krase vaš brend svijeća. Kako je pak došlo do ove ideje? Jesu li vam prijašnje iskustvo i uspjeh linije nakita dali potreban vjetar u leđa da ovom podvigu pristupite s još više hrabrosti?
– Svicha je projekt na kojem smo dugo radile. Promišljale, propitivale, istraživale tržište. Nastale su manje spontano od ogrlica, ali s jednakim entuzijazmom i vjerom u to da ljudi prepoznaju autentičnost i kvalitetu. Naravno, već smo imale naše pratitelje, naše kupce, nekoga kome to možemo pokazati i s te je strane naš put bio daleko lakši.
Jeste li očekivale da će ovi projekti pobuditi tako velik interes dok su tek bili u povojima?
– Naravno, teško je reći da je to nešto ”veliko”. Nama je veliko, ne znam koliko bi veliko bilo nekome drugom. Mi nekako vjerujemo u ono ”Radi i očekuj čudo”. Marljivo, marljivo smo radile, obje. I naše je čudo doista stiglo.
U digitalnom si marketingu već imala iskustva, ali ovo ti je vjerojatno bio prvi put da si se posvetila promoviranju brendova do kojih ti je u ovoj mjeri osobno stalo. Je li ta privrženost rezultirala još većim zadovoljstvom kad su počele pristizati prve pozitivne reakcije?
– Imati ”nešto svoje” izazovno je i divno, traži hrabrost, traži dozu ludosti i beskrajnu volju. Uložile smo mnogo vremena i mnogo truda. I, naravno, nakon prvih kupnji, došlo nam je da skačemo od radosti. Javljale smo našim najbližima koji su se veselili zajedno s nama.
I dan danas se svakoj prodaji radujemo da se kladim da 90% kupaca znamo po imenu. Posebno nas raduju ponovljene kupnje. Njih je sve više, ljudi nam dolaze natrag. To nam je siguran znak da je dajemo nešto dobro, nešto jedinstveno.
Imaš li kakve riječi ohrabrenja za ostale male poduzetnike koji se pokušavaju izboriti za svoje mjesto pod suncem? Što bi im savjetovala na temelju vlastitog iskustva s preprekama koje su vam se našle na putu u početnim fazama ovih projekata?
– Savjetujem im da se ne srame prodaje. Dobar dio mojih klijenata u poslu s content i copywritingom srami se prodavati i sami su sebi najveći zid i najveća prepreka. Taj je neobični sram stvaran i savjetujem im da ga osvijeste i da se distanciraju od njega, da iza svog proizvoda stanu s puno vjere i puno ponosa. Onda se vrata do srca ljudi otvaraju.
Kažu da ne treba miješati privatno i poslovno, ali ti dokazuješ da to nije istina jer uspješno surađuješ sa svekrvom. Ipak, kako rješavate nesuglasice koje iskrsnu? Dijelite li obično ista razmišljanja ili se uvijek morate nalaziti na pola puta?
– Neskromno ću reći da smo stvarno dobar tim. Maja je beskrajno kreativna i sposobna. Ima zlatne ruke i zlatne ideje. Proizvodnja je njen dio posla. Ja savjetujem, ali tu je zadnja riječ njena. Marketing i prodaja su moje polje. Ona također savjetuje, ali zadnja riječ je moja. Obje slušamo, obje učimo. Iskrene smo i neposredne.
A rad s obitelji ima mnogo prednosti. Uskačemo jedna drugoj, hrabrimo se. Imamo prostora za bodriti se. U nekoj nam je mjeri stil sličan, uvjerenja su nam slična, moralni kod nam je sličan. Iskreno, sumnjam da je ovo sve što imamo pokazati svijetu zajedno.
Je li vas pokretanje obiteljskog posla zbližilo? Kakve su bile reakcije ostatka obitelji, jesu li ponosni na to što je iz njihovih redova iznikao dvojac tako uspješnih i poduzetnih žena?
– Obje su naše obitelji povezane, isprepletene s našim životima, od nas neodvojive. I suludo je reći da je sve bajka, svaka obitelj ima svoju priču. Ali borimo se zajednički. Mi igramo za isti tim. Ostali članovi obitelji pomažu nam kako mogu i znaju. Vjeruju u nas. Bili su prvi koji su vjerovali u naše proizvode. Dio svakoga od njih ugrađen je u ovu priču.
Osim onih poslovnih, iskusila si i izazove koje sa sobom povlači predivna, ali zahtjevna uloga majke. Čemu te je ta životna prekretnica podučila? Jesu li ti se prioriteti promijenili?
– Biti mama jednog dječaka učinilo me hrabrijom, otvorilo vrata izvorima samopouzdanja za koje nisam znala da postoje. Svaki strah se čini sitniji, svaka prepreka manje visokom. Jedna moja prijateljica i prije rođenja mog sina znala mi je pričati o tom osjećaju. Nisam vjerovala dok nisam okusila koliko je stvaran.
Kako uspijevaš balansirati majčinstvo i posao? Muči li te kad osjećaj da zbog jednog nemaš dovoljno vremena ni energije posvetiti se drugom?
– Iskreno, zahtjevno je na više razina, ali ne volim biti žrtva u toj priči. Naučila sam biti zahvalna. Imam prilike raditi od doma na stvarima koje volim – imati nešto svoje, raditi sa svojim klijentima na njihovim projektima. Istovremeno, imam priliku posvetiti dovoljno vremena bebi. Nažalost, nemam supermoći i ponekad se osjećam kao loš radnik ili loša mama.
Ponekad mi jest svega dosta, ali većinu vremena samo sam zahvalna. I vrlo dobro podržana od strane ljudi oko mene. Kad u Zagrebu postane gužvovito u rasporedu, odemo u Imotski. Tada naša mala nogometna momčad sastavljena od baka, djedova, tete, strike i ujke bude najbolje društvo i najveće oduševljenje za sina, a ja se više posvetim poslu.
Kakvi su vam planovi za budućnost? Imate li već ideju za idući projekt ili imate pune ruke posla?
– U siječnju uvijek punimo baterije, ali i predstavljamo novitete. Upravo smo u prodaju pustili nove vizuale svijeća, ali svijeće s ružicama koje su trenutno ogromni hit naše ponude. One su od sojinog voska, velike, s finom posudom i izgledaju vrlo moćno. I ukras i svijeća i izvor oduševljenja za naše kupce. To je ono na što smo fokusirane trenutno. Međutim, tko zna što će nam sutra pasti na pamet!
Pročitaj i ovo:
- Mijo Matić: “Vjerujem da se u životu sve događa s razlogom i s ciljem osobnog razvoja”
- Buga Marija Šimić: “Kazalište je moj način života, a svaki drugi scenarij mi je potpuno nezamisliv”
- Nana Milatić: “Prenatalni fitness nije samo vježbanje mišića, to je i odličan mentalni trening”
Naturala Life br. 14
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili ga kupi na odabranim prodajnim mjestima i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu. Online izdanje čitaj besplatno na servisu Issuu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!