Top 10 namirnica za zdravlje kose

Kad se radi o kosi nije bitno samo što stavljate na nju izvana, već i čime ju hranite iznutra

Ovo je opis
Objavljeno: 25.04.2012.


"Našamponiraj, isperi, ponovi postupak" standardna je procedura pranja kose. Međutim, korištenje šampona i regeneratora za zdravlje kose nije dovoljno. Pravi recept za snažnu i prekrasnu kosu o kojoj svi sanjamo nalazi se u vašoj kuhinji.

Kosa naraste oko 1 do 1.5 centimetar svaki mjesec, a osnova rasta kose i noktiju te obnavljanja kože nalazi se u našoj prehrani. Ukoliko se uravnoteženo i raznoliko hranimo, to će se odraziti na zdravlje svih naših stanica, onih unutarnjih kao i vanjskih.

Može se činiti da je najlakše rješenje uzeti nadomjeske i dodatke prehrani koji se mogu naći na policama gotovo svakog dućana. Ipak, stručnjaci savjetuju da se svi nutrijenti nadomjeste radije prirodnim putem - kroz prehranu, jer korištenje raznih nadomjestaka može imati i štetne posljedice.

 

Slijedi popis 10 namirnica za zdravlje kose:

1. Losos
Meso lososa prepuno je omega-3 masnim kiselinama, vitaminom B 12 i željezom. Svi ti sastojci nužni su za zdravlje našeg tjemena. Nedostatak omega-3 masnih kiselina u našem tijelu može dovesti do suhe kože tjemena i kose bez sjaja. Ukoliko ste vegetarijanac/ka uključite u svoju dnevnu prehranu par žlica sjemenki lana, koje predstavljaju obilni izvor omega-3 masnih kiselina.

2. Tamnozeleno povrće
Špinat, brokula i blitva predstavljaju izvrstan izvor vitamina A i C koje tijelo treba kako bi proizvodilo sebum - uljastu tvar koja ima funkciju prirodnog regeneratora koje izlučuje naše tijelo. Osim toga, tamnozeleno povrće bogato je željezom i kalcijem.

3. Grahorice
Tako je, grahorice poput graha i leće, vrlo su bitan dio ishrane ako želite imati lijepu kosu. Ne samo da opskrbljuju tijelo proteinima koji su potrebni za njen rast, već predstavljaju izvor željeza, cinka i biotina. Nutricionisti preporučuju konzumaciju 3 ili više šalica graha ili leće tjedno.

4. Orašasti plodovi
Brazilski orasi jedan su od najboljih prirodnih izvora selena, minerala koji je bitan za zdravlje tjemena. Lješnjaci sadržavaju alfa-linolensku kiselinu koja pomaže u održavanju kose. Osim toga, orašasti plodovi obiluju vrijednim sastojcima kao što je cink koji smanjuje opadanje kose.

 

5. Perad
Piletina i puretina izvor su visoko-kvalitetnih proteina koji će vam pomoći u obnavljanju zdravlja vaše kose. Bez unosa kvalitetnih proteina vaša kosa slabi i postaje tanka i bezbojna.

6. Jaja
Kad se radi o zdravlju kose, način na koji pripremate jaja zbilja nije bitan. Na oko, kuhana ili kajgana - jaja predstavljaju izvrstan izvor proteina. Također, sadrže i biotin te vitamin B 12.

7. Cjelovite žitarice
Kada govorimo o cjelovitim žitaricama, mislimo na integralni kruh i integralne zobene pahuljice. Cjelovite žitarice značajan su izvor cinka, željeza i B vitamina. Osim toga izvrstan su međuobrok i opskrbit će vas s dovoljno energije da izdržite do večere.

8. Kamenice
Kamenice su možda poznatije kao afrodizijak , ali također pogoduju i zdravlju kose. Glavni razlog tome je mineral cink koji predstavlja moćan antioksidans. Ako si ne možete redovito priuštiti kamenice, ne očajavajte. Cinkom obiluju cjelovite žitarice, orašasti plodovi, govedina i janjetina.

9. Mliječni poizvodi s niskim udjelom mliječnih masti
Obrano mlijeko i jogurti izvrstan su izvor kalcija koji je važan za rast kose. Sirutka i kazein također predstavljaju dobar izvor visoko kvalitetnih proteina. Kao međuobrok ili nešto za prigristi na brzinu, uvijek možete iskombinirati jogurt ili svježi sir sa sjemenkama lana ili lješnjacima. To će prijati i vašoj kosi.

10. Mrkva
Mrkva je izvrstan izvor vitamina A koji je neophodan za zdravlje tjemena kao i za dobar vid. Zdravo tjeme prati i sjajna kosa koja se lako održava, stoga grickajte mrkvu što češće.

 

Povrh svega, za zdravu i lijepu kosu neophodna je raznolika prehrana

Uravnotežena prehrana koja podrazumijeva redovit unos proteina, voća, povrća, cjelovitih žitarica, ribe i mliječnih proizvoda, ključna je za zdravlje kose. Ukoliko želite skinuti par kilograma, pripazite da ne izbacite ključne namirnice jer će to ostaviti traga ne samo na vašoj kosi već i na zdravlju cijelog organizma. Također, nagli gubitak tjelesne mase može značajno utjecati na gubitak kose.
 

 

 

Naturala.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Nokia | Twitter | Facebook





Komentari
Da biste mogli komentirati članke morate biti registrirani korisnik. Registrirajte se ovdje.

Wellness i spa oaza

Održan Unopiu golf turnir
Internacionalni UNOPIÙ GOLF TURNIR treću godinu za redom okuplja golfere, sponzore i... više
 
Jedinstveni doživljaj Mediterana u
Prije 15 dana Topli proljetni dani, procvjetala priroda, sunce, šum mora i jedinstvena ponuda Ilirija... više
Kamo za Praznik rada?
Prije 31 dana Tražite ideju gdje i kako provesti produženi vikend? Ako volite prirodu, kupanje... više

Prirodna kozmetika

Ulola facelift - prirodna
Kako izabrati najbolju kremu za svoj tip kože... više
 
Zabljesnite uz prirodni Ulola
Prije 68 dana Ulola Facelift serum za lice hrani i omekšava kožu, zadržava vlagu u... više
Mjesec prirodne njege u
Prije 186 dana Od Mediterana do Himalaja... više

Fitness i joga

Održan drugi Falkensteiner Punta
Djelatnici Falkensteinera i javne ličnosti pobrinuli su se da ta utrka dobije... više
 
Najbolje ekološke prostirke za
Prije 15 dana Brini za sebe i za Planetu – u Yoga Prema Shopu odaberi... više
Pokreni se - istegni
Prije 15 dana Piše: Vjerna Nevistić, dipl. kineziolog. Zašto je istezanje važno i kako vježbama... više
Kolumne
Vaši članci
Pošalji svoj tekst i objaviti ćemo ga na portalu u rubrici Vaš kutak
pogledaj sve
Naturala Anketa

Jutro ne mogu zamisliti bez: