Top 10 namirnica za zdravlje kose

Kad se radi o kosi nije bitno samo što stavljate na nju izvana, već i čime ju hranite iznutra

Ovo je opis
Objavljeno: 25.04.2012.


"Našamponiraj, isperi, ponovi postupak" standardna je procedura pranja kose. Međutim, korištenje šampona i regeneratora za zdravlje kose nije dovoljno. Pravi recept za snažnu i prekrasnu kosu o kojoj svi sanjamo nalazi se u vašoj kuhinji.

Kosa naraste oko 1 do 1.5 centimetar svaki mjesec, a osnova rasta kose i noktiju te obnavljanja kože nalazi se u našoj prehrani. Ukoliko se uravnoteženo i raznoliko hranimo, to će se odraziti na zdravlje svih naših stanica, onih unutarnjih kao i vanjskih.

Može se činiti da je najlakše rješenje uzeti nadomjeske i dodatke prehrani koji se mogu naći na policama gotovo svakog dućana. Ipak, stručnjaci savjetuju da se svi nutrijenti nadomjeste radije prirodnim putem - kroz prehranu, jer korištenje raznih nadomjestaka može imati i štetne posljedice.

 

Slijedi popis 10 namirnica za zdravlje kose:

1. Losos
Meso lososa prepuno je omega-3 masnim kiselinama, vitaminom B 12 i željezom. Svi ti sastojci nužni su za zdravlje našeg tjemena. Nedostatak omega-3 masnih kiselina u našem tijelu može dovesti do suhe kože tjemena i kose bez sjaja. Ukoliko ste vegetarijanac/ka uključite u svoju dnevnu prehranu par žlica sjemenki lana, koje predstavljaju obilni izvor omega-3 masnih kiselina.

2. Tamnozeleno povrće
Špinat, brokula i blitva predstavljaju izvrstan izvor vitamina A i C koje tijelo treba kako bi proizvodilo sebum - uljastu tvar koja ima funkciju prirodnog regeneratora koje izlučuje naše tijelo. Osim toga, tamnozeleno povrće bogato je željezom i kalcijem.

3. Grahorice
Tako je, grahorice poput graha i leće, vrlo su bitan dio ishrane ako želite imati lijepu kosu. Ne samo da opskrbljuju tijelo proteinima koji su potrebni za njen rast, već predstavljaju izvor željeza, cinka i biotina. Nutricionisti preporučuju konzumaciju 3 ili više šalica graha ili leće tjedno.

4. Orašasti plodovi
Brazilski orasi jedan su od najboljih prirodnih izvora selena, minerala koji je bitan za zdravlje tjemena. Lješnjaci sadržavaju alfa-linolensku kiselinu koja pomaže u održavanju kose. Osim toga, orašasti plodovi obiluju vrijednim sastojcima kao što je cink koji smanjuje opadanje kose.

 

5. Perad
Piletina i puretina izvor su visoko-kvalitetnih proteina koji će vam pomoći u obnavljanju zdravlja vaše kose. Bez unosa kvalitetnih proteina vaša kosa slabi i postaje tanka i bezbojna.

6. Jaja
Kad se radi o zdravlju kose, način na koji pripremate jaja zbilja nije bitan. Na oko, kuhana ili kajgana - jaja predstavljaju izvrstan izvor proteina. Također, sadrže i biotin te vitamin B 12.

7. Cjelovite žitarice
Kada govorimo o cjelovitim žitaricama, mislimo na integralni kruh i integralne zobene pahuljice. Cjelovite žitarice značajan su izvor cinka, željeza i B vitamina. Osim toga izvrstan su međuobrok i opskrbit će vas s dovoljno energije da izdržite do večere.

8. Kamenice
Kamenice su možda poznatije kao afrodizijak , ali također pogoduju i zdravlju kose. Glavni razlog tome je mineral cink koji predstavlja moćan antioksidans. Ako si ne možete redovito priuštiti kamenice, ne očajavajte. Cinkom obiluju cjelovite žitarice, orašasti plodovi, govedina i janjetina.

9. Mliječni poizvodi s niskim udjelom mliječnih masti
Obrano mlijeko i jogurti izvrstan su izvor kalcija koji je važan za rast kose. Sirutka i kazein također predstavljaju dobar izvor visoko kvalitetnih proteina. Kao međuobrok ili nešto za prigristi na brzinu, uvijek možete iskombinirati jogurt ili svježi sir sa sjemenkama lana ili lješnjacima. To će prijati i vašoj kosi.

10. Mrkva
Mrkva je izvrstan izvor vitamina A koji je neophodan za zdravlje tjemena kao i za dobar vid. Zdravo tjeme prati i sjajna kosa koja se lako održava, stoga grickajte mrkvu što češće.

 

Povrh svega, za zdravu i lijepu kosu neophodna je raznolika prehrana

Uravnotežena prehrana koja podrazumijeva redovit unos proteina, voća, povrća, cjelovitih žitarica, ribe i mliječnih proizvoda, ključna je za zdravlje kose. Ukoliko želite skinuti par kilograma, pripazite da ne izbacite ključne namirnice jer će to ostaviti traga ne samo na vašoj kosi već i na zdravlju cijelog organizma. Također, nagli gubitak tjelesne mase može značajno utjecati na gubitak kose.
 

 

 

Naturala.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Nokia | Twitter | Facebook





Komentari
Da biste mogli komentirati članke morate biti registrirani korisnik. Registrirajte se ovdje.

Prirodna kozmetika

Mjesec prirodne njege u
Od Mediterana do Himalaja... više
 
Pravo vrijeme za zdrave
Prije 42 dana Mjesec prirodne njege u dm-u... više
Torba čuva prirodu –
Prije 42 dana Mjesec prirodne njege u dm-u... više

Fitness i joga

Oblikujte tijelo uz Total
Total Crunch je lagana i lako sklopiva sprava za vježbanje koja ... više
 
Uz yogu vratite formu
Prije 42 dana Piše: Vjerna Nevistić, dipl. kineziolog. Nakon poroda kada mislimo da je najteži... više
Joga - najbolja prevencija
Prije 42 dana Piše: Vjerna Nevistić, dipl. kineziolog. Joga asane sprečavaju krivo držanje i deformacije... više

Wellness i spa oaza

Slencera – silueta
Uz neprimjetan Slencera steznik vitka silueta više nije pusta želja ... više
 
Vikend punjenje energijom u
Prije 5 dana Terme Olimia pozivaju na wellness vikend odmor od 19.-21.12.2014.... više
Okreni se sebi jer
Prije 20 dana Cjelodnevni program opuštanja i relaksacije tijekom Selfness dana čeka te u Tremama... više
Da li netko od vas ovdje pati od tjeskobe, pretjerane bri...
14.03.2014. | 19:21 | by Indigont
Evo da vam napišem ponešto o željezu. ...
14.03.2014. | 12:01 | by Indigont
Škola samoostvarenja ...
04.03.2014. | 13:29 | by romanadekic
Kolumne
Vaši članci
Pošalji svoj tekst i objaviti ćemo ga na portalu u rubrici Vaš kutak
pogledaj sve
Naturala Anketa

Koja sladila koristim?