U samom srcu Južne Amerike, na samoj granici Brazila, Argentine i Paragvaja, brazilski grad Foz do Iguaçu svakodnevno svjedoči o energiji vode, jer se u njegovoj blizini nalaze spektakularni Iguaçu slapovi, jedni od novih sedam čuda svijeta, gdje se rijeka Iguacu obrušava u s visine od 80 metara. Ali nekoliko dana u rujnu, Foz do Iguaçu bio je i domaćin Termatalia Međunarodnog sajma termalnog turizma, i time savršeno utjelovio slogan ovogodišnje Termatalije, “The energy of the waters”.
Most između dva kontinenta
Termatalia je jedini međunarodni sajam specijaliziran za zdravstveni turizam koji povezuje Ameriku i Euroaziju, a koji se ove godine održao u Brazilu u Maestra Conventions Centre Hotela Recanto Cataratas, od 12. do 15. rujna.
Ovogodišnjim je događanjem sajam Termatalia proslavio svoju punoljetnost, a njegovom osamnaestom izdanju prisustvovalo je više od 200 izlagača iz 34 zemlje, touroperateri većinom iz Južne i Središnje Amerike, više od 60 govornika i predavača, brojni novinari i medijski pokrovitelji među kojima je bila i hrvatska tvrtka Nativa media, koja stoji iza prvog glossy magazina koji prati vodeće europsko događanje industrije zdravstvenog turizma, HTI News, te prvog medija u Hrvatskoj posvećenog zdravstvenom turizmu – 4 Seasons Croatia – a ujedno i izdavač lifestyle portala Naturala.hr i magazina Naturala Life.
>> Hrvatska tvrtka Nativa media – medijski pokrovitelj najvećeg sajma termalnog turizma
Sajmu su prisustvovali visoki uzvanici poput ministra turizma Brazila Viniciusa Lummertza i gradonačelnika grada Foz do Iguaçu, Francisco Brasiliero, brazilskog direktora brane Itaipu Binacional, Marcosa Stamma, a budući da se sajam Termatalia naizmjenično održava u Španjolskoj te zemljama Latinske Amerike, Ourense (službenu europsku lokaciju održavanja sajma) predstavljali su direktor turizma Galicije, Nava Castro; savjetnik za turizam i termalizam Ourensea, Jorge Pumar, te mnogi drugi.
– Nakon Termatalije, najvećeg termalnog sajma turizma, vjerujem da će Foz do Iguaçu privući investitore za zdravstveni turizam. Trenutno u Foz do Iguaçu dolazi dva milijuna domaćih i stranih turista godišnje, a s obzirom da cijeli Brazil privlači šest milijuna turista godišnje, možemo biti zadovoljni s ovim brojkama. Ipak je Foz do Iguaçu mali grad, u odnosu na Rio de Jainero ili Sao Paolo. U idućih deset godina namjeravamo udvostručiti ovu brojku, i još više privući turiste iz susjednih zemalja ali, naravno, prekooceanske turiste – otkrio mi je gradonačelnik Francisco Brasiliero uz prevođenje Célije Regine de Andrade, municipalne tajnice Turističke zajednice Foz do Iguaçu s portugalskog jezika na engleski.
– S obzirom da imao odlične prirodne resurse za eko-turizam kao i za avanuristički turizam, plan je već postojećoj ponudi dodati termalnu i wellness-ponudu i tako ostvariti cjelovitu ponudu i za naše najzahtjevnije goste. Uz to namjeravamo trenutnoj ponudi od 32.000 hotelskih kreveta dodati u iduće dvije godine još 8.000 kreveta. To bi zadovoljilo naše trenutne potrebe, a u planu je i gradnja novog aerodroma – zaključio je gradonačelnik Brasiliero.
Sve atraktivnije termalno odredište
Brazilska je Termatalia pridonijela da se grad domaćin, Foz do Iguaçu, predstavi kao odredište zdravstvenog turizma. Ipak je riječ o jednom od glavnih turističkih odredišta u Brazilu i Južnoj Americi, prvenstveno zahvaljujući impresivnim Cataratas de Iguacu, zaštićenom području UNESCO-a, Nacionalnom parku Iguaçu (čija se druga polovica nalazi preko granice u Argentini) te jednom od novih sedam prirodnih čuda svijeta. Ovdje se također nalazi termoelektrana Itaipu Binacional, najveći generator obnovljive energije na planetu, koja se proteže i preko granice u Peru. To je odredište koje ima najveći potencijal za rast kao turističko odredište, čemu svakako pridonose izravni letovi iz Sjedinjenih Američkih Država ili Europe.
– Budući da su networking, poslovni kontakti i prenošenje znanja dva najvažnija segmenta Termatalije u Brazilu, neizmjerno mi je zadovoljstvo što smo još jednom potvrdili poziciju vodećeg sajma i promotora sektora zdravstvenog turizma u cijelom svijetu, ovoga put stavljajući naglasak na iskorištavanje prirodnih resursa i energiju vode u predivnom Foz de Iguacu. Profesionalizam i uspješnost Termatalije, povećao je zanimanje za razvojem termalnih resursa diljem Latinske Amerike, u skladu s europskim modelom koji ovdje predstavljamo – otkrio je Alejandro Rubín, glavni direktor sajma Termatalia, ujedno i direktor tvrtke Expourense, organizatora sajma.
– Ovaj interes potvrđuje i sve više delegacija, visokih uzvanika i poduzetnika koji pristižu na Termataliju i iz Latinske Amerike i iz Euroazije, uključujući Argentinu, Kolumbiju, Čile, Španjolsku, Kubu, Ekvador i Costa Ricu – zaključio je.
>> Foz do Iguaçu: Slapovi pred kojima je nemoguće ostati ravnodušan
Specifični know-how
Termatalia je, između ostalog, posvećena i razmjeni znanja pa je dio programa bio posvećen ciklusima predavanja, na temu „Termalni resursi i zdravstveni turizam“ te području zdrave prehrane, što je kroz live programe kuhanja demonstriralo pet prestižnih međunarodnih kuhara iz Brazila, Španjolske, Panama i Costa Rice.
Od zanimljivih panela održanih na sajmu, svakako valja istaknuti panel o termalnoj medicini, kojeg je moderirao Benigno Amor, generalni tajnik Klastera mineralne i termalne vode Galicije, te panel o iskustvima Brazila i Latinske Amerike u razvoju termalnog turizma. U panelu „Integration of Wellness as a Business Model“ sudjelovao je i hrvatski predstavnik, Zdeslav Radovčić, osnivač i direktor HTI konferencije, vodećeg europskog događanja posvećenog zdravstvenom turizmu.
Budući da Termatalia služi kao platforma za industriju mineralne vode, održalo se i 16. Međunarodno degustiranje mineralne vode. Tijekom ceremonije zatvaranja dodijeljene su i nagrade za najbolje termalne vode, koje je vodio galicijski sommelier Mercedes González. Žiri sastavljen od stručnjaka iz Španjolske, Brazila, Argentine i Francuske, ocijenio je 18 vrsta vode iz nekoliko zemalja, a među nagrađenima su "Gond Wana" iz Paragvaja, „Cabreiroá“ (Galicia – Španjolska), „Campilho“ (Portugal) te „Magma de Cabreiroá“ (Galicia – Španjolska), uz posebnu nagradu za inovativno pakiranje za „Sferrie“ (Brazil).
S čak dvije nagrade, svoju je prisutnost snažno potvrdio Klaster mineralne i termalne vode Galicije, koji promiče tu španjolsku pokrajinu kao prvu destinaciju termalnog turizma u Španjolskoj, uz predstavljanje termalnih resursa pod zajedničkim brendom "Auga de Galicia".
>> Galicija: Termalna kolijevka Španjolske
Termatalia 2020.
Sljedeće se izdanje Termatalije vraća na Stari kontinent, u španjolski grad Ourense (gdje se sajam održava svake neparne godine), ali su na ceremoniji zatvaranja prezentirane tri kandidature za domaćina Termatalije 2020. godine.
Ekvador, Kolumbija i argentinska pokrajina Entre Ríos predstavili su svoje termalne resurse u utrci za domaćina 20. izdanja sajma. Kandidaturu Ekvadora branio je predstavnik Ministarstva turizma Patricio Miller i predsjednik Španjolske komore za trgovinu i industriju Quita, Rafael Roldán. Organizatori su zaprimili i peticiju ekvadorskog ministra turizma, Enriquea Poncea de Leóna, koja je istaknula termalni potencijal zemlje i važna termalna područja, kao što su Cuenca (na UNESCO listi svjetske baštine), Baños de Agua Santa ili Chachimbiro termalni izvor, vulkanskog podrijetla.
Kandidaturu argentinske pokrajine Entre Ríos predstavila je tajnica Ministarstva turizma Carolina Gaillard, koja je pokazala kako je termalizam promijenio život ove pokrajine, u kojoj se nalazi najveći broj termalnih destinacija Argentine, čak 13 od ukupno 16 lokacija.
Posljednju kandidaturu predstavio je Ricardo Ramirez, dopredsjednik sektora za turizam Kolumbije, koji je ukazao na predanost nove vlade prema "narančastoj ekonomiji“, koja podržava kreativnost i turizam, te bogatstvo termalnih izvora Kolumbije i njihovu bioraznolikost. A tko je postati domaćin Termatalije 2020., bit će otkriveno u Ourenseu u rujnu 2019. godine.
Sve pohvale organizatorima
Prisustvovala sam velikom broju sajmova iz područja zdravstvenog i termalnog turizma, ali Termataliju svakako valja istaknuti kao svijetli primjer vrhunski organiziranog sajma tijekom kojeg se obraća pažnja na svaki, pa i najmanji detalj.
Za novinare su ujutro bile organizirane press ture u pratnji Célije Regina de Andrade, municipalne tajnice za turizam, koje su nam pokazale ono najbolje od destinacije Foz de Iguacu – poput spektakularnih slapova, veličanstvene Itaipu brane i parka prirode Parque das Aves. Poslijepodnevni su sati bili rezervirani za networking, predavanja te ceremonije predstavljanja kandidata za 2020. godinu ili dodjelu nagrada, tako da su novinari mogli popratiti sva najvažnija događanja sajma. Večerima je pak ostalo vremena za networking te upoznavanje s običajima I kulturom Južne Amerike.
Upravo fascinira s kolikom je profesionalnošću, predanošću i odličnom energijom organiziran ovaj sajam te sam zaista počašćena što je tvrtka Nativa media prepoznata i odabrana za medijskog pokrovitelja.
A do neke druge Termatalije: adeus Brasil!
Više o sajmu Termatalia pronađi na www.termatalia.com