Pariz je poznat po svojoj arhitekturi, umjetnosti, modi i hrani. Za lokalno stanovništvo, život uključuje mnogo prizemnije aspekte urbanog središta, poput dugih putovanja na posao i obavljanja poslova.
To se može učiniti automobilom, mopedom, biciklom ili javnim prijevozom. Nedavna studija i izvješće L’Instituta Paris Région, objavljeni u travnju 2024., sugeriraju da putovanje na posao u Parizu postaje ekološki prihvatljivije. Najnoviji brojevi pokazuju da biciklisti sada dominiraju pariškim ulicama, potiskujući automobile koji proizvode štetne emisije CO2.
Zagovornici gradova bez automobila
Pariz je užurban grad, posebno kada se uzmu u obzir veća gradska i prigradska područja u onome što je poznato kao Île-de-France. Od ponedjeljka do petka u ovoj se regiji odvija 34,5 milijuna putovanja. Oko 39 % putovanja u regiji povezano je s poslom, a 40 % ljudi putuje između svojih kvartova i onih koji ih okružuju. Istraživači su pratili te uzorke s pomoću GPS uređaja za praćenje.
U razdoblju između listopada 2022. i travnja 2023. čak 3.337 Parižana u dobi od 16 do 80 godina dobrovoljno se prijavilo u tote trackere dok su putovali po regiji sedam dana. Dobiveni podaci bili su poticajni za ekologe i zagovornike gradova bez automobila.
Veća dostupnost biciklističkih staza
Podaci su pokazali da su automobili i dalje važna prijevozna sredstva za one koji žive u predgrađima, udaljenijima od radnih mjesta i stanica metroa. No izvješće napominje i sljedeće: “Biciklizam se jasno etablirao u Parizu (30 % putovanja biciklom u Île-de-Franceu čine Parižani). Parižani više koriste bicikle nego automobile.”
Smatra se kako ovaj porast upotrebe bicikala u zadnjih pet godina odražava i veću dostupnost biciklističkih staza. Pariz je za vrijeme sadašnje gradonačelnice Anne Hidalgo smanjio broj parkirnih mjesta, proširio biciklističke staze i eliminirao automobile s određenih gradskih ulica.
Bolja kvaliteta zraka u gradu
Manje automobila u gradovima nije dobro samo za širu okolinu, već pomaže i u promicanju bolje kvalitete zraka u samom gradu (iako bi biciklisti trebali uzeti u obzir postojeću kvalitetu zraka). Također vrijedi zapamtiti: vožnja bicikla je vježba. Dakle, ima i koristi za zdravlje svih građana.
Pročitaj i ovo:
- Najveće biciklističko parkiralište na svijetu – odgovor na zagađenje i gužve!
- Pješke ili s biciklom: Otkrijte 5 manje poznatih zelenih oaza u Zagrebu i okolici
- Međunarodni dan smanjenja emisije CO2: Više hodanja i vožnje biciklom također pomaže!