Kao dio šireg preuređenja područja oko gradskog željezničkog kolodvora, projekt izgradnje parka za bicikle, iza kojeg stoji studio Ector Hoogstad Architects, inicijalno je htio potaknuti lokalno stanovništvo da na posao putuje biciklima i javnim prijevozom umjesto automobilima, kako bi se smanjile gužve u Utrechtu.
Parking u kojem se može parkirati čak 12.656 bicikala prostire se na tri kata, a nalazi se ispod glavnog kolodvora.
Središte mobilnosti koje favorizira bicikliste i pješake
“Naše integrirano parkiralište za bicikle odgovor je na veliki problem u gradovima i urbanim zajednicama širom svijeta: zagađenje i prometne gužve po gradu”, objašnjavaju iz arhitektonskog studija u Rotterdamu.
Ovime je stvoreno središte mobilnosti koje favorizira bicikliste i pješake, a korištenje automobila čini manje privlačnim. Inače, Ector Hoogstad Architecten pobijedio je na natječaju za projektiranje biciklističkog parka na Glavnom kolodvoru u Utrechtu još 2011. Prva faza je završena u kolovozu 2017. otvaranjem prostora za 6000 bicikala, a 2019. otvoren je i ostatak parkirališta. Prije otvorenja ovog parkirališta, najveće svjetsko parkiralište za bicikle nalazilo se u Tokiju, a primalo je 9.000 bicikala.
Digitalni sustav za vođenje biciklista do parkirnog mjesta
Uz skladište, projekt uključuje servis za popravke i poslovnicu za iznajmljivanje bicikala. Također, oslanja se na digitalni sustav za vođenje biciklista do parkirnog mjesta koji omogućuje najbrži pristup platformama.
Iznad njega se nalazi glavni kolodvor u Utrechtu, a uz poboljšani raspored ulica i javni trg na čijem se vrhu nalazi bijela nadstrešnica nalik na saće, ovaj projekt omogućuje i pristup susjednom trgovačkom centru. Parkiralištu se inače pristupa ružičastim biciklističkim stazama koje se nastavljaju i unutra te obavijaju rubove građevine.
Ova je zgrada više od puke infrastrukture, a vožnja biciklom kroz garažu postala je jedinstveno iskustvo; ne samo još jedan dio svakodnevnog života u gradu, već atrakcija sama po sebi!
Stakleni zidovi dovode svjetlost do najnižih razina
Biciklističke staze vijugaju između ogromnih betonskih stupova zgrade i blago se spuštaju kako bi povezale parkiralište na tri razine. Označeni su bojama kako bi vodili bicikliste kroz prostor i do mjesta koje im je dodijeljeno. Svako parkirno mjesto odvaja se od biciklističkih staza kako bi ljudima pružili dovoljno prostora da siđu sa svojih bicikala, a da ne smetaju drugim biciklistima.
Ograđena staklenim zidovima i krovnim prozorima, ova stubišta služe i kao rasvjetni bunari koji dovode prirodnu svjetlost u dubinu zgrade. U kombinaciji s paletom izdržljivih materijala, uključujući beton, čelik i drvo, interijeri obasjani svjetlom stvaraju i primamljivu atmosferu.
Pročitaj i ovo:
- Utočište obnovljive energije: Stari brod postao je dizajnerski dom na solarnu energiju
- Održivi dizajn: Danski kulturni centar izgrađen u brdu podsjeća na kuće hobita
- Održivi dizajn: Stara rafinerija nafte postaje zeleni kulturni park!