Ira Rumora je mlada i perspektivna Zagrepčanka koja gaji veliku strast prema modnome dizajnu, kostimografiji i stylingu. Od malih nogu obožava boje, crtanje i slikanje, a već je u vrtiću prepoznala utjecaj kojeg odjeća ostavlja na njezino raspoloženje. U poljima mode, vizualne umjetnosti i dizajna se osjeća kao riba u vodi, što je rezultiralo i osnutkom njezinog modnog brenda – Ira Rumora.
Ovaj razigrani brend njeguje slow fashion etiku, a karakterizira ga izrada po mjeri uz povremenu manju kolekciju. Ženstveno, raznobojno, eklektično i jedinstveno riječi su kojima bismo opisali Irine kreacije, a u nastavku provjerite biste li se složili s nama.
Kako bi opisala svoj osobni stil? Kako se on razvijao tijekom tvog života?
– Uf, šarolik u svaku ruku. Naravno, ono kako se osjećam mi često diktira kako se želim obući taj dan pa se nekad više igram kostimografa, a nekad ipak prevagne jednostavnost. Do sad sam prošla puno estetski različitih faza s obzirom na to da bi mi stil često popratio ono što bih slušala od glazbe i stvari koje me zanimaju.
Tako da svoj stil doživljavam prilično raznoliko i fluidno jer je iz svake faze zadržao po nešto. Budući da volim slušati i punk i Magazin, a i igrati se maškara, ni ne vidim zašto bi se to trebalo estetski isključivati.
Kakav je Ira Rumora – modni brend? Kako je on nastao i ljubiteljima kakvog stila se osobito sviđa?
– Brand je nastao 2019. s Instagram profilom Ira Rumora dok sam još bila na diplomskom studiju modnog dizajna na TTF-u. Započeo je kao izložbeni prostor dotadašnjih mini kolekcija koje su nastale u sklopu predmeta na faksu kod profesorice Jasminke Končić uz asistenta Duju Kodžomana te profesoricu Paulinu Jazvić. Zahvalna sam na iskustvu na diplomskom studiju jer je rad s profesorima i asistentima uvelike pomogao ukazati kakvim se temama volimo baviti te je postavio temelje naše buduće estetike.
Primijetila sam da volim raditi s uzorcima i zanimljivim teksturama kao što su umjetno krzno i vinyl te da se volim igrati s estetikom poslovne odjeće i time što sve ona može postići kada joj se promijeni očekivani materijal. Brend zagovara slow fashion etiku pri izradi, uglavnom izrada po mjeri uz povremenu manju kolekciju. Vjerujem da se brend sviđa ljubiteljima razigranog stila.
Odjeća je svakodnevna nužnost, a moda je onaj dio umjetnosti najuže povezan s najvećim brojem ljudi. Istodobno odražava kulturne promjene i trendove, nove subkulture, ali i diktira što će biti in iduće modne sezone. Što misliš o modnim trendovima i kompleksnoj ulozi mode u životu?
– Mislim da su moda, a osobito trendovi, vrlo zanimljiv aspekt društva koji vjerno pokazuju protiv čega se bunimo, što podržavamo, a što kompenziramo. Ako ništa drugo, ukazuju nam na to što nam je kao društvu bitno i koje granice želimo pomaknuti.
Istina je da je u posljednje vrijeme moda „prebrza“ i da se trendovi prečesto mijenjaju no to nam također ukazuje na trenutno društveno stanje i način života gdje smo konstantno napadnuti velikom količinom novih informacija.
Naravno, postoji i veliki ekološki problem mode kojeg nikako ne možemo zanemariti. Srećom, ljudi postaju sve više svjesniji tog problema i vlastitog utjecaja te se polako počinju mijenjati pristupi izradi i kupovanju odjeće.
Puno se toga događa u svijetu, od negativnih promjena do pozitivnih napredaka, i mislim da je moda dobro sredstvo komunikacije za promjene koje želimo vidjeti ili granice koje želimo pomaknuti.
Izrađuješ custom, made to measure odjeću. Kako si se odlučila na taj pristup?
– Nekako mi je to samo od sebe došlo kroz rad jer se volim posvetiti klijentu i potruditi da odjevni predmet što bolje pristaje osobi, bilo estetski ili fizički.
Uz modni se dizajn baviš i kostimografijom i stylingom. Koje su razlike kod pristupa tim zadacima?
– I jedno i drugo doživljavam kao neku vrstu igre – kostimografiju i styling više kao igru s nekakvim zadanim pravilima, npr. kojeg lika trebamo osmisliti, kakva je scenografija, kakav je zadani moodboard i slično. Potom tražim rješenja u dogovoru s ljudima s kojima radim.
S druge strane, modni dizajn doživljavam bliže nekoj igri bez zadanih granica što mi ponekad olakšava, a ponekad otežava posao jer se, primjerice, već par dana ne mogu natjerati izabrati boju podstave.
Surađivala si s nizom glazbenika i radila kostimografiju, ali i make-up za njihove videospotove. U kojim projektima možemo vidjeti tvoj rad? Možeš li izdvojiti neke projekte koji su ti posebno dragi?
– Najviše sam surađivala s bendom Porto Morto i s njima mi je baš uvijek gušt raditi. Zajedno smo radili na spotovima „Čekam ih“, „Vrijeme je za čilanje“ i „Fatamorgana“ i uz to sam izrađivala odjeću za nastupe i/ili intervjue.
Također, bilo mi je jako zabavno iskustvo raditi s 30 zonom i Kukusom za spot „Debili“. Set je bio vrlo zabavan, a Marko Dalić i Luka Matković su napravili izvrstan i dinamičan spot koji prati atmosferu pjesme.
S bendom Trophy Jump također često surađujem, a nedavno su izbacili jako simpatičan spot za pjesmu „Business Trip/It’s not a race“ kojeg je snimio i uredio Pavle Kocanjer. Njihovi su mi spotovi srcu dragi jer su uglavnom snimljeni u društvu naših dragih prijatelja i u veselom ozračju, a valja spomenuti da su i izbacili album „Feels“ koji se definitivno isplati poslušati.
Otkuda crpiš inspiraciju za svoje kreacije? Dogodi li ti se nekad ‘blokada’, ako da, kako ju rješavaš?
– Inspiraciju ponekad crpim iz osobnih situacija, a ponekad iz ljudi koji me okružuju. Nema mi ništa ljepše od ljudi koji se bave stvarima koje vole! Blokade, naravno, imam i često im se prvo odupirem da bih na kraju shvatila da im se samo moram prepustiti i vjerovati da će inspiracija doći nesvjesno, a tako često i bude.
Možeš li izdvojiti neku svoju kreaciju koja ti je posebno draga?
– Moram priznati da nikad nisam o tome razmišljala, ali mogla bih izdvojiti svoj prvi krzneni grudnjak. Grozno je sašiven i prevelik je većini ljudi, ali mi je baš nekako drag i simpatičan jer se sjećam koliko sam bila sretna kad sam ga napravila.
Što su po tebi osnove dobrog stila? Koje komade odjeće bi svaka žena trebala imati u ormaru?
– Mislim da nema nekog pravila oko dobrog stila. Primjerice, postoji puno stilova koje ja osobno ne bih nikada nosila, a smatram da su odlični. Kad je netko sretan sa svojim outfitom to se vidi u svakom pokretu! Znati što voliš i što o sebi želiš izraziti je po meni osnova za dobar stil.
Što je po tvom mišljenju potpuni modni promašaj/trend? Što nikad ne bi odjenula?
– Mislim da se to ni ne isplati probati navesti jer većina trendova napravi comeback pa je sve pitanje kada se i kako nosi. Ali mislim da nikad ne bih odjenula kapu za plivanje.
Imaš li kakve buduće projekte na vidiku koje bi voljela najaviti?
– Trenutno šivam za svoju proljetnu kolekciju. Također, tijekom ožujka je izašao i spot glazbenika Frana Vasilića u suradnji s Rokom Crnićem, Aronom Kovačićem i Marinom Ćosićem za pjesmu “Maybe”. Ukratko, tijekom proljeća sigurno možete očekivati mnogo šarenih vizuala i puno zabave!
Pročitaj i ovo:
- Ivana Granić Vican: “Unikatan nakit ‘Soul of Nature’ i svijeće ‘Svicha’ plod su ljubavi, vremena i truda”
- Katarina Baban: “Bez mašte i vjere da sve može završiti lijepo – nema pomaka”
- Ivana Pavić: “Kada nešto iskreno želiš i uložiš sav svoj trud, nema mjesta za neuspjeh“
Naturala Life br. 14
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili ga kupi na odabranim prodajnim mjestima i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu. Online izdanje čitaj besplatno na servisu Issuu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!