U procesu rada, eterična je ulja moguće koristiti u različite svrhe. Uloženo je mnogo novca i provedena su brojna istraživanja da bi se utvrdilo mogu li, kako i koja eterična ulja biti od koristi u raznim segmentima proizvodnog procesa i plasiranja proizvoda/usluga.
Od interesa su bili odgovori na pitanja kako primjenom znanja o djelovanjima eteričnih ulja:
– kreirati ugodan i poticajan radni ambijent
– smanjiti razine stresa, tjeskobe i napetosti
– poboljšati koncentraciju, fokusiranost i pozornost djelatnika
– smanjiti mentalni zamor i otkloniti pospanost
– potaknuti opuštanje (kod klijenata te kod djelatnika u pauzama i poslije posla)
– poboljšati pamćenje i prisjećanje
– potaknuti kreativnost i motivaciju
– povećati zadovoljstvo obavljanim poslom
U aromaterapijskoj se literaturi vrlo često citiraju rezultati istraživanja japanskih znanstvenika (dr. S. Torii, Sveučilište Toho) obavljenog još 1980.-ih godina, koji su pokazali da eterična ulja limuna i paprene metvice djeluju stimulirajuće, a ulja lavande i muškatnog oraščića djeluju opuštajuće i reduciraju stres, dok će mješavina ulja ružmarina i limuna poboljšati koncentraciju, a mješavina ulja lavande i kamilice potaknuti relaksaciju. Konstatirano je također da udisanje mirisa eteričnog ulja limuna kod osoba koje rade za tipkovnicama smanjuje količinu tipfelera i grešaka u formulaciji teksta za 54%!
Rezultati istraživanja grupe znanstvenika (University of Miami School of Medicine, 1998.) još su detaljniji. Oni potvrđuju da udisanje eteričnog ulja lavande potiče relaksaciju, smanjuje razinu depresije te ubrzava i poboljšava točnost računanja, dok eterično ulje ružmarina podiže pozornost, ublažava tjeskobu, pospješuje relaksiranost i ubrzava sposobnost računanja, ali joj ne poboljšava točnost. Profesor socijalne psihologije R. Baron u zaključku je jednog svog istraživanja konstatirao da su osobe koje rade u mirisno animiranim prostorima sigurnije u obavljanju zadataka te da su djelotvornije i spremnije za rješavanje konflikata.
Ta su saznanja dovela do široke prakse korištenja eteričnih ulja u poslovnim i javnim prostorima. Mnogi hoteli, banke, aviokompanije, poslovne tvrtke, zdravstvene ustanove, turističke agencije, muzeji, sveučilišta, trgovine, koncertne, sportske i kazališne dvorane te razna druga mjesta za zabavu i okupljanje diljem svijeta s puno pozornosti brinu kako svoju uslugu i djelotvornost poboljšati angažiranjem osjeta mirisa. Valja spomenuti i podatak da je Litva svojim državnim simbolima priključila i mirisni logo.
U praksi se, nažalost, često događa da se pri mirisnim intervencijama u prostoru prirodna eterična ulja zamjenjuju sintetskim, najčešće agresivnim, zagušljivim i glavobolnim mirisnim «kreacijama». U takvim slučajevima nema govora o bilo kakvom korisnom djelovanju (jer nema eteričnih ulja s njihovim raznovrsnim biološkim aktivnostima). Štoviše, sintetski mirisi mogu uzrokovati različite smetnje (otežano disanje, suzenje i svrbež očiju, rinitis, glavobolju, loše raspoloženje itd.) kod osoba koje su im izložene.
Treba reći i da pojedina eterična ulja mogu kod nekih osoba izazvati nepoželjne reakcije. Procjenjuje se da je u cjelokupnoj populaciji takvih osoba oko 2%, što je, u usporedbi s brojem onih koji loše reagiraju na sintetske mirise, vrlo mali broj.
Na moguće pitanje o praksi korištenja eteričnih ulja u poslovnim i javnim prostorima kod nas, odgovor glasi: kod nas je takva praksa (gotovo) nepostojeća. A količina neznanja o toj temi je, iz aromaterapijskog ugla gledano, deprimirajuća.