Prije više od 100 godina, u skromnom obiteljskom okruženju, rođena je tradicija spravljanja jednostavne, ljekovite masti. U škrtom, neuglednom i surovom krajoliku Dalmatinske zagore ručno brano ljekovito bilje poput masline, gospine trave, bazge, lavande i mnogih drugih, vrijedne su ruke spravljale u višestruko primjenjivu, ljekovitu mast čija su svojstva izuzetno blagotvorna za kožu svih uzrasta, pronašla put do ljudi.
Tako počinje priča o Zorinoj masti, jedinstvenoj prirodnoj kremi koja čudotvorno liječi kožu i opekline, a njezini su glavni sastojci maslinovo ulje, bazga, pčelinji vosak i kantarionovo ulje. Mast je dobila ime po babi Zori koja je naslijedila ‘tajnu’ spravljanja ove kreme od svojih predaka i na koncu je prenijela i na svoje potomke, u prvom redu na unuka Gorana Čipčića koji je proizvod prijavio na projekt ‘Startaj Hrvatska’, a vrlo brzo nakon toga Zorina mast Original postala je i Hit proizvod 2020. godine.
Upravo je Goran Čipčić jedan od sudionika Prodajnog Mindseta Dalmacija, koji se 24. travnja po prvi puta održava u Splitu. Goran će sudjelovati na panel raspravi pod nazivom ‘Kako osvojiti kupce u eri digitalne dominacije’, pa je to bila idealna prigoda da nam ispriča sve o povijesti i budućnosti Zorine masti.
Priča o Zorinoj masti vezana je uz vašu baku Zoru i stoljetnu tradiciju izrade ove masti u vašoj obitelji – jeste li i kao dječak, kroz djetinjstvo, pratili što baka radi uz štednjak i koje najzanimljivije priče iz tog doba pamtite?
– Mi smo odrasli uz Zorinu mast. Djetinjstvo nas četvero – dvije sestre i dva brata – bilo je ispunjeno prizorima ljudi koji dolaze baki tražiti pomoć za razne kožne tegobe. Gledali smo to svakodnevno, svjesni da baka u svojim rukama ima nešto posebno. S vremenom se priča o Zorinoj masti širila.
Za mene Zorina mast nije samo proizvod, ni poduzetnička ideja. Ona je dio mene. U toj maloj bočici skrivene su uspomene, priče, mirisi i trenuci koji su nas oblikovali. To je naše nasljeđe, naš identitet. To je moj život.
Nikada sebe nisam doživljavao kao heroja. Samo kao nekoga tko ima odgovornost – da čuva, nastavi i prenosi dalje ono što je baka stvorila. Učila nas je da su ljudi blagoslov i da istinska pomoć vrijedi više nego bilo kakav uspjeh ili bogatstvo. Nije to bilo samo njezino uvjerenje – to je bio način na koji nas je odgajala. I toga se i dan danas držim.
U kojem trenutku ste i zašto odlučili ‘modernizirati’ proizvodnju, ali ipak zadržati izvorne recepture vaše obiteljske tradicije?
– Dok sam još bio na fakultetu, ideja o Zorinoj masti neprestano mi je bila u mislima. Čučala je negdje duboko u meni, tiha, ali uporna. Ipak, dugo nisam imao hrabrosti odvažiti se i pokrenuti se. Prava prekretnica dogodila se onog trenutka kada sam shvatio koliko sam zapravo nezadovoljan svojim životom i okolnostima. Mijenjao sam poslove, lutao, tražio nešto… a zapravo sam tražio sebe.
U svemu tome, najviše mi je trebao – i značio – babin blagoslov. Taj osjećaj da, što god da se dogodi, što god krenue po zlu, ona me čeka… i voli. To mi je bilo dovoljno. Znati da imam njezinu vjeru, njezinu tišinu punu snage. I kada sam odlučio pokrenuti cijelu priču, ono što me nosilo bila je duboka vjera u uspjeh. Nisam znao kako, ni kad, ali znao sam da moram pokušati.
U tim prvim trenucima, najviše mi je trebala podrška. I dobio sam je – onu pravu, bezuvjetnu. Od svoje babe. Lijepe su to uspomene koje, nažalost, ne mogu vratiti…
Koliko vam je dugo trebalo da naučite sve postupke proizvodnje i tko vam je pomogao u modernizaciji proizvodnje te pokretanju tvrtke?
– Iskreno, puno ljudi mi je pomoglo na ovom putu. Oduvijek volim slušati savjete – vjerujem u tuđe iskustvo i učim iz njega. Ali kad donesem odluku, stojim iza nje čvrsto, bez kolebanja. Znao sam da sam mlad i da nemam dovoljno iskustva, pa sam se otvorio, tražio pomoć i doslovno upijao sve što mi je moglo pomoći.
Jedan od najvažnijih trenutaka bio je poziv iz projekta Startaj Hrvatska. Taj jedan poziv mi je, bez pretjerivanja, promijenio život. Upoznali su me s divnim ljudima kojima sam odmah osjetio da mogu vjerovati. Prepustio sam se njima i projektu, i nisam pogriješio. Najviše su mi pomogli oko proizvodnje i marketinga, ali ono što mi je najvrjednije – dali su meni i babi priliku da ispričamo svoju priču. I zato ću im biti zahvalan zauvijek.
Kada sam odlučio krenuti ozbiljno, znao sam da mi treba nešto više od ideje – trebala mi je vjera i podrška ljudi oko mene. I uvijek govorim: dovoljno je imati samo jednu osobu koja vjeruje u tebe. Ja sam, srećom, imao tri.
Na koje vam je sve načine projekt ‘Startaj Hrvatska’ pomogao i bio odskočna daska za promociju proizvoda?
– Startaj Hrvatska je, bez sumnje, jedna od najljepših priča koje možemo vidjeti. Nama je donio ogromnu podršku i dao priliku da Zorina mast napokon doživi svojih “5 minuta” – onako kako to zaista zaslužuje. Od samog početka prepustili smo se njihovom vodstvu, s punim povjerenjem. Moram priznati da sam sigurno znao biti naporan s tisuću pitanja, ali kad si na početku, neprocjenjivo je kad osjetiš da netko vjeruje u tebe. Zahvalan sam im ne samo na znanju i podršci, već i na tome što su mi stavili pred oči jednu vrstu odgovornosti – onu osobnu, da opravdam njihovo povjerenje. To je povjerenje koje te tjera da rasteš, da daješ još više od sebe. Zato bih Startaj Hrvatska preporučio svakome tko vjeruje u svoju ideju.
Je li baka Zora svjedočila uspjehu njezina brenda – jer jednom ste izjavili da sve to radite samo da bi ona vidjela i doživjela uspjeh priče i obiteljske tradicije?
– Baka Zora, nažalost, s nama nije već više od tri godine. Ipak, neizmjerno mi znači što je uspjela doživjeti sve ono što smo zajedno stvorili. Bila je s nama u ključnim trenucima – iako je snimanje za Startaj Hrvatska bilo iscrpno, odradila ga je i nije se žalila. Barem ne odmah.
Zapravo, kad bismo ostali sami, znala bi mi malo ‘gunđati’. Ali naš odnos je oduvijek bio takav – nakon svakog vikanja, za 15-20 minuta, uslijedio bi zagrljaj, poljubac i njezine riječi “ljubavi babina.” I onda bismo se oboje samo nasmijali.
Jedan od najemotivnijih trenutaka dogodio se kad je emitirano finale projekta. Snimali smo ga unaprijed, ali njoj nisam rekao da smo dobili priznanje. Gledala je sve na televiziji, u stvarnom vremenu, kao i svi drugi. Taj trenutak kad je emisija završila, kada smo se zagrlili oboje u suzama… To ne mogu opisati. To ne možeš kupiti, to ne možeš ponoviti. To su one uspomene za cijeli život.
Osim Zorine masti, koje još proizvode imate u ponudi i po čemu su specifični?
– Trenutačno u asortimanu imamo 28 proizvoda – i svaki od njih nosi svoju priču. Kvaliteta nam je na prvom mjestu, ali još važnije od toga nam je da svaki proizvod ima svrhu i da istinski može pomoći. Vjerujem u ono što radimo, i vjerujem u svoj tim – to su ljudi koje nazivam vizionarima kada je u pitanju razvoj proizvoda i zahvalan sam što su uz mene.
Također, s vremenom sam naučio da ne može svaki proizvod odgovarati svakomu. To je realnost koju sam morao prihvatiti, iako to nije uvijek bilo lako. Ipak, baš kao u bakino vrijeme, i dan danas vidimo koliko je snažna preporuka. Kada netko iskreno podijeli svoje iskustvo, to ostavlja trag. I to je, zapravo, najbolja reklama koju možemo poželjeti. Naš cilj je jednostavan – svakim danom biti bolji i pružiti kupcima rješenje koje će im ublažiti tegobe.
Ljekovito bilje i neobične, jedinstvene prirodne formulacije osnova su vašeg brenda, a kvaliteta proizvoda neusporedivo je bolja od prosjeka kategorije. Vaše linije proizvoda isto tako ne sadrže mineralna ulja, parabene, MIT i silikonska ulja. Gdje berete ljekovito bilje i surađujete li s domaćim OPG-ovima?
– Iza svakog našeg proizvoda stoje ne samo recepture i trud našeg tima, već i ljudi koji nam omogućuju da radimo s kvalitetnim, domaćim sastojcima. Imamo sreću da surađujemo s dobavljačima s kojima, hvala Bogu, imamo izvrstan odnos. Dio sastojaka nabavljamo od domaćih OPG-ova i velik nam je gušt kada možemo podržavati jedni druge. Iskreno, ne bih htio nikoga posebno izdvajati, da ne zaboravim nekoga, ali mogu s ponosom reći da ni s kim nemamo problema – sve funkcionira kako treba, i to nam jako puno znači.
Autentičnost brenda i priča o baki Zori priskrbili su vam brojne vjerne kupce, a o tome ćete vjerujemo pričati i na Prodajnom Mindset Dalmacija, 24. travnja u Splitu – koji su vaši savjeti za sve domaće male poduzetnike koji se bore za uspjeh na tržištu?
– Moj najveći fokus bit će upravo na tome da se može. Da se život, bez pretjerivanja, može okrenuti ‘preko noći’. I da to često ne vidimo dok ne prođemo kroz sve one sumnje, nesigurnosti i borbe u sebi. Mi mladi često upadnemo u zamku uspoređivanja – gledamo tuđe uspjehe, mjerimo svoj tempo po njihovom satu, i onda nas to počne gušiti. Istina je da se svi mi tražimo, ali ono što je ključno jest da ne zaboravimo slušati iskusne, one koji su prošli više od nas.
Važno je okružiti se pravim ljudima, biti realan i ne odustajati od autentičnosti. Dugoročno, jedino biti svoj vodi prema uspjehu. Mene je moja baba učila da se istina uvijek sazna, da ‘su u laži kratke noge’. A kritika? Kritika je nužna. Ali važno je znati – od koga dolazi, kada dolazi i na koji način. Ne treba je uzeti k srcu, već kao alat za rast.
Otkrijte nam za kraj i vaše poslovne planove te gdje se vidite za, primjerice, 5-10 godina?
– Što se tiče plana i vizije, vjerujem da Zorina mast ima potencijal da postane prepoznata na regionalnoj razini. Iskreno, još uvijek ne osjećam da smo baš sada potpuno spremni za taj pothvat, ali to je sigurno jedan od naših ciljeva. Ono što nam je najvažnije, i što ne želimo nikada izgubiti, jest povjerenje i vjera koju osjećamo od naših kupaca. To je najveća vrijednost koju imamo. Dobiti povjerenje je teško, a zadržati ga još teže – toga sam itekako svjestan, i to je odgovornost koju nosim svaki dan. Plan je da nastavimo razvijati proizvode svojim tempom, i da naša priča traje još dugo, dugo…