Savez za energetiku Hrvatske, već petu godinu zaredom, putem javnog natječaja odabrao je dobitnike prestižne godišnje nagrade za kreativne i inovativne programe u turizmu s naglaskom na održivi razvoj – Croatian Creative and Innovative Sustainable Tourism Award 2014.
Program Saveza za energetiku Hrvatske odnosi se na poticanje kreativnih, inovativnih i modernih mehanizama za razvoj hrvatskog turizma s ciljem uspješnijeg plasmana hrvatske poslovno-turističke ponude, sadržaja, proizvoda i usluga na domaće i međunarodno tržište s posebnim naglaskom na održivi razvoj. Cilj programa je sustavno poticanje poslovne zajednice u turističkom sektoru na razvoj konkurentnog, efikasnog i djelotvornog turizma.
U kategoriji najbolji ukupni program nagradu je dobila tvrtka Stella Mediterranea iz Klisa za projekt pod nazivom "Jučer – Danas – Sutra" čiji je cilj gostima, na posve individualan način, prezentirati hrvatsku tradiciju i kulturu kroz društveno odgovorno poslovanje. Uz niz inovativnih atraktivnosti i posve zaokruženu turističku priču, gostima se pruža mogućnost i ulaska u vlastiti suvremeni pogon hrane koja se proizvodi po hrvatskim tradicionalnim receptima.
U kategoriji najbolji program odgovornog turizma i najbolji team building program nagrade je dobila tvrtka Ilirija d.d. iz Biograda na Moru za projekt pod nazivom "Arsenal: Revitaliziran spomenik baštine u funkciji organizacije poslovnih događaja". Ovaj jedinstveni proizvod mediteranske arhitekture revitaliziran je u funkcionalni spoj kulturne, ugostiteljske i event ponude te uspješno njeguje ulogu mjesta susreta ljudi različitih interesa. Cilj ovog projekta revitalizacije spomenika baštine je stvaranje kvalitetne ponude destinacije s naglaskom na poslovni i MICE turizam. Arsenal se posebno ističe svojom očuvanom arhitekturom, veličinom prostora (1.800 m2), multifunkcionalnošću, kapacitetom osoba koje može primiti (do 1.200), položajem te pružanjem cjelovite i zaokružene usluge.
U kategoriji najbolji kreativni program nagradu je dobio Muzej krapinskih neandertalaca iz Krapine za projekt "XV. Ljetna geološka škola", a riječ je o tradicionalnom edukativnom programu spomenutog muzeja koji se tradicionalno održava od 2000. godine i koji sadrži geološke i paleontološke radionice. Sudjelujući u radionicama njihovim se polaznicima približava geološka i paleontološka znanost te pružaju mnoga znanja o mineralima i fosilima, razvoju života na zemlji, različitim pretpovijesnim vrstama te praljudima.
U kategoriji najbolji marketinški program i najbolji menadžer nagradu je dobila tvrtka Tip Kreativa d.o.o. iz Zagreba odnosno gospođa Željka Kunštek, suvlasnica spomenutog poduzeća i glavna urednica magazina tipTravel, a za projekt pod nazivom "tipTravel magazine". Riječ je prvom hrvatskom (isključivo) digitalnom magazinu o turizmu i putovanjima kojeg su, do sada, korisnici preuzeli iz čak 91 zemlje svijeta. Magazin je usmjeren na domaće i strane turiste kojima želi približiti Hrvatsku kao destinaciju, predstaviti im mogućnosti za provođenje odmora u hrvatskim destinacijama, ali i Hrvatsku kao kvalitetnu destinaciju za kongresni i poslovni turizam i sl. Osim što donosi autorske reportaže, donosi i niz zanimljivih rubrika poput "Online Hrvatska", "Hrvatska kroz filateliju" i druge.
U kategoriji najbolja usluga nagradu je dobila zajednica prijavitelja i to tvrtke Katapult promocija d.o.o. i G.A.D. produkcija d.o.o. iz Zagreba te Turistička zajednica grada Zagreba iz Zagreba, a za projekt pod nazivom "Dvorišta". Cilj projekt je revitalizacija povijesne jezgre grada Zagreba (Gornji grad) kroz različite sadržaje i kulturne programe namijenjene turistima i građanima, otkriti skrivena dvorišta zagrebačkog Gornjeg grada, motivirati lokalno stanovništvo da posjete događanja i postanu ambasadori turističkih atrakcija u gradu i kulturne baštine Zagreba, potaknuti institucije na Gornjem gradu da otvore svoja vrata građanima i drugo. Riječ je o jedinstvenoj kulturno-turističkoj manifestaciji koja javnosti otkriva skrivena dvorišta i vrtove zagrebačkog Gornjeg grada, a kao inovativnost projekta ističe se proširivanje namjene svakog dvorišta iz "okućnice" u "mjesto boravka i druženja".
U kategoriji najbolji proizvod nagradu je dobila Turistička zajednice grada Solina iz Solina za projekt pod nazivom "Poslovno turistički promotivni suvenir "Podložak za post-it notes – Solin hit destinacija 2014", a riječ je promotivnom suveniru spomenute turističke zajednice koji na inovativan način prezentira atrakcije grada Solina sugerirajući kroz oblik ruke potencijalnom posjetitelju kako je Solin destinacija "za 5" navodeći pritom 5 glavnih razloga zašto posjetiti Solin i zašto je Solin hit destinacija 2014. godine, kao i svih proteklih godina. Projektom je istaknuta promidžba grada Solina i uvrštavanje istog u turističke itinerere turističkih agencija.
U kategoriji najbolja tehnologija nagradu je dobila tvrtka Lemax d.o.o. iz Šibenika za projekt pod nazivom "iTravel Sofware – rezervacijski sustav". Riječ je proizvodu koji automatizira sve poslovne procese turističkih subjekata te koji turističkim agencijama omogućava kreiranje i unos svih relevantnih podataka, prodaju, praćenje, izradu potrebne dokumentacije, upravljanje grupama gostiju, povezivanje s knjigovodstvom, povezivanje različitih poslovnica, uređivanje web sadržaja i drugo. Cilj projekta je omogućiti turističkim subjektima automatiziranje poslovanja te konkurentnije probijanje na tržištu. Ako govorimo o inovativnom aspektu, riječ je o jedinom programu u Hrvatskoj koji nudi kompletno back-office rješenje za poslovanje svih turističkih agencija, za sve vrste njihova proizvoda i usluga te za sve odjele u poduzeću turističke agencije, a odlikuje ga i poveznica na globalne dobavljače distribucijskih proizvoda i usluga te je integriran sa Ameadeus i Galileo sustavom za bukiranje avio karata.
Odlukom predsjednika Saveza za energetiku Hrvatske posebna nagrada na temu prošlogodišnjeg Svjetskog dana turizma "Turizam i razvoj zajednice" pripala je tvrtki Tip Kreativa d.o.o. iz Zagreba za projekt pod nazivom "tipTravel magazine", a radi izrazitih zasluga u promociji hrvatske turističke ponude na nacionalnom i posebno inozemnom tržištu.