Kada je prije desetak godina pravnik Dinko Glad iz Batrine složio svoj prvi bicikli vjerojatno nije ni mogao pretpostaviti da će njegov brend Retrolution Cycles postati popularan i izvan granica Hrvatske.
Naime, njegovi bicikli, baš kako je to od početaka i želio, imaju nešto više od ‘običnog’ bicikla, unikatan su ručni rad, te svaki od njih ima i svoju priču.
“Nakon što sam testirao svoje ideje na onome što sam imao pri ruci, bio sam zadovoljan rezultatom pa sam nastavio s projektom dok nije bio u potpunosti gotov. Kad je bicikl bio gotov nakon nekoliko mjeseci (najdulje je trajalo prikupljanje i lov na točno određene dijelove po cijeloj Hrvatskoj) reakcije onih koji su ga vidjeli su mi potvrdila da sam napravio nešto dobro“, priča nam Dinko.
Retro priča koja zatvara krug brige o Planetu
Najdraže mu je obnoviti stare bicikle, odnosno vratiti u život bicikle koji su već bili na pragu reciklažnog dvorišta. Cijela njegova ‘retro’ priča je u biti zelena; bicikl je ekološko vozilo i on se trudi u što većoj mjeri koristiti reciklažu prilikom stvaranja bicikla (gdje je to dopušteno i izvedivo-potrošne dijelove koristi nove).
Sve to uklapa u retro izgled koji je zasnovan na originalnim retro dijelovima i elementima koji su preživjeli sve te godine jer su dugotrajniji od današnjih pa ih se zato i može reciklirati – i tako Dinko zapravo zatvara krug, ili ako ćemo biti slikoviti – kotač!
“Roditelji obnavljaju svoje stare bicikle za svoju djecu, unuci obnavljaju bicikle djedova i baka, netko želi obnoviti svoj bicikl iz djetinjstva/mladosti kako bi ga ponovno mogao koristiti itd. U svim tim pričama je osim tehničke ispravnosti biciklu dodana i nova, sentimentalna vrijednost, tako da je svaki obnovljeni bicikl na kraju procesa obnove tehnički novi bicikl koji samo izgledom i pričom podsjeća na stari. Ne vodim posebnu evidenciju bicikala na kojima sam radio, ali pamtim vlasnike i njihove priče pa se mogu pohvaliti sa stotinjak klijenata koji su bili zadovoljni mojim radom. Naravno da sam imao i nekoliko reklamacija, ali one su bile više vizualne prirode i rješavao sam ih na obostrano zadovoljstvo. Tehnički izazovi u ovakvom poslu su vrlo česti, ali se trudim pronaći odgovor na svaki od njih; primjerice, najzahtjevniji mi je bio projekt izrade tandem bicikla za djevojčicu s posebnim potrebama koji sam uspješno realizirao, ali danas kad razmišljam o njemu na pamet mi padaju alternativna rješenja koja sam mogao upotrijebiti kako bi bio još bolji“, priznaje Dinko.
Nagrada i na američkom natjecanju
Zanimljivo je kako se naš sugovornik prije nekoliko godina prijavio i na natjecanje na američkom forumu www.ratrodbikes.com na kojem su se natjecali uglavnom Amerikanci i tek nekolicina Europljana, a Dinko Glad je za svoj bicikl dobio najviše glasova od svih debitanata.
“Natjecanje se vremenski poklopilo s trenutkom dok sam izrađivao svoj najdraži bicikl, MASH 4077, pa sam ga odlučio predstaviti na forumu. Kako sam prije toga već napravio jedan bicikl koji je bio uspješan, zanimalo me što će na moj rad reći ljudi koji se bave izradom bicikala, a njihovi pozitivni komentari su mi donijeli potrebno samopouzdanje i želju za daljnjim radom i usavršavanjem. Imao sam narudžbe i izvan Hrvatske, ali se radilo o klijentima koji su moj rad vidjeli uživo, obzirom da mi je to najbolja preporuka koju mogu imati”, s ponosom će naš sugovornik.
Pri obnavljanju starog bicikla, baš kao i pri izrade novog teško je standardizirati cijene jer je svaki bicikl poseban; klijenti imaju potpunu slobodu u odabiru dijelova i komponenata koje žele na svom biciklu, tako da se i cijene kreću sukladno njihovom odabiru.
“Naravno, uvijek sugeriram optimalnu varijantu, pa se onda i ukupna cijena kreće ispod ili u razini cijene takvog bicikla u trgovini (hipotetski, jer ovdje govorimo o unikatnom biciklu s mogućnošću odabira doslovno svega te kakvog nije moguće kupiti u trgovini)”, objašnjava Dinko.
Svaki bicikl ima svoju priču s kojom dolazi i odlazi
Uz pravničke poslove priznaje nam kako su mu obnavljanje i izrada bicikala i dalje hobi koji ga odmara, rasterećuje i u kojem uživa.
“Danas je moguće živjeti od toliko različitih poslova pa vjerujem kako je i izrada bicikala jedan od njih. Jedno vrijeme sam snimao vlog dok radim pojedine obnove, ali sam prestao jer sam shvatio da mi previše odvlači pažnju od onoga što radim i da ne uživam u radu na biciklima kao ranije, tako da zasad ostajem na razini hobija. A ako sam nešto naučio u posljednje tri godine to je da planovi služe kao podloga za novi plan kad se originalni plan poremeti. Tako da mi je jedini dugoročan plan biti što bolji u ovom što radim i uživati putem”, priča simpatični Dinko.
Na kraju, ističe kako svaki bicikl ima svoju priču s kojom dolazi u njegovu radionicu i priču s kojom odlazi iz nje, tako da je svaki od njih svojevrsna anegdota. Posebno ipak ističe bicikl koji je dva puta obnavljao (nakon prve obnove je doživio prometnu nesreću) i koji je tijekom tih obnova od muškog bicikla postao ženski, a onda bicikl kojim se obilazi Požeška dolina a koji se nikada nije pomaknuo s mjesta, bicikl koji je tetoviran kao i njegova vlasnica…!
Pročitaj i ovo:
- Divna Ivić: “Svaki vintage komad kojeg prodajem, direktno i pažljivo selektiram”
- Ekološko dekoriranje doma: 6 eco-friendly ideja za ljepši dom
- Ivana Mrduljaš: „Od gotovih perlica bračkog kamena dizajniram i izrađujem unikatan nakit“