I-gle zablistao prvi
Čast da otvori modni događaj sezone, Bipa Fashion.hr, pripala je modnom dvojcu I-gle čija je revija u Gliptoteci HAZU još jednom pokazala zašto ovaj modni brand već godinama drži posebno mjesto na tronu hrvatske modne scene.
Poznate po tome što se ne osvrću na vladajuće modne diktate i beskompromisno slijede vlastiti stvaralački poriv, Nataša Mihaljčišin i Martina Vrdoljak Ranilović, dizajnerice koje stoje iza branda I-gle, predstavile su novu kolekciju koja je njihov odgovor na suvremeni modni kaos koji ocrtava globalno društveni ekonomski moment.
I-gle
Način na koji I-gle ispričaju svoju modnu priču svaki put oduševi publiku. – Kako je moda vidljivi, istureni i upozoravajući oblik sintetizirane društvene neophodnosti, koji istovremeno zavodnički upozorava koliko je modna igra daleko od ukrašavajuće bezazlenosti, pitanje je njezine uloge višeslojno i znakovito. Baš taj prostor, koji se događa na ivici sustava koji joj pripada i ne pripada, pružio nam je kontekst na kojem smo razvile svoj aktualni projekt – objasnile su nastanak nove kolekcije dizajnerice Nataša Mihaljčišin i Martina Vrdoljak Ranilović.
Od glamura do nekonvencionalnih formi
Drugu večer obilježile su prezentacije i modni performansi četiri dizajnerska imena, koja su nastupila u sklopu programa City New Now. Nesvakidašnja modna izložba uvela je publiku u kreativni svijet stvaralaštva i omogućila im neposredan doživljaj mode. Nekonvencionalna forma izražavanja odlično se uklopila u modnu filozofiju dizajnerica Morane Krklec, Ivane Janjić, Marijane Cigić te dizajnera Marka Plukavca koji stoji iza modnog branda Unaesthetik, koji su publiku naveli na razmišljanje o različitim modnim konceptima.
Visoka moda jako se često doživljava nedostupnom, obavijena velom glamura i ekskluzivnosti, što je bila okosnica i ideja dizajnera koji nastupaju na City New Now platformi.
Morana Krklec odlučila se za artistički skulpturalni pristup novoj kolekciji i modelima koji su izrađeni od različitih vrsta crnih tkanina koje razrađenom konstrukcijom tvore zasebne forme.
Modni brand Unaesthetik, koji potpisuje dizajner Marko Plukavec, dosljedan je u stvaranju odjevnih komada ručnom dekonstrukcijom pletiva. U potpunosti prateći slow fashion koncept, Unaesthetik je u nekoliko faza istog modela pokazao prijelaz iz komada u koji je minimalno intervenirao do potpuno raspletene forme.
Unaesthetik
Marijana Cigić, koja je kao pobjednica natjecanja za najbolje mlade dizajnere Fashion Incubatora, prvi put nastupila u sklopu Bipa Fashion.hr-a, publiku je uvela u svoj zamišljeni svijet likova Orke i Eme. Marijana dizajniranju pristupa tako da ne kreira samo odjevne komade već cijele životne situacije, uloge i likove koji njezinu odjeću nose. Tako su dvije sestre Orka i Ema bile glavne uloge njezinog modnog performansa kojim je predstavila svoju novu kolekciju.
Marijana Cigić
Ivana Janjić, poznata po svom unisex pristupu u stvaranju kolekcije, ponudila je gledateljima „igru“ identiteta u kojem se modeli obraćaju izravno publici. Ivana gradi priču i brand u kojem se vide i mogu prepoznati snažni karakteri i osobnosti i ne želi svojoj odjeći dati muški ili ženski predznak.
Ivana Janjić
I-gle osvojio prvu nagradu Ana Lendvaj
Posebno svečano bilo je u ponedjeljak, treće večeri Bipa Fashion.hr-a, u Muzeju suvremene umjetnosti na promociji knjige Ane Lendvaj i dodjeli prve modne nagrade Večernjeg lista koja nosi ime Ana Lendvaj. Ovogodišnje dobitnice ove prestižne nagrade su dizajnerice studija I-GLE, Nataša Mihaljčišin i Martina Vrdoljak Ranilović čija kolekcija je proglašena najboljom u 2017. godini.
dobitnice nagrade Ana Ledvaj
Ovom prilikom predstavljena je i knjiga Ulupuh-ova modna povijest – umjetnost odijevanja, autorice Ane Lendvaj koja ju je Ana započela kao svoj posljednji projekt, a dovršili su je na temelju Aninih materijala, kolege iz Ulupuh-a pod vodstvom urednika Davora Klarića i Dorotee Jendrić. Ova knjiga sadrži vrijedne zapise o modnim dizajnerima, članovima Ulupuh-a, fotografije njihovih najzanimljivijih radova te brojne faktografske podatke o događajima koji su obilježili hrvatsku modnu scenu od početka 20. stoljeća od danas.
Skoko oduševio jednostavnim haljinama
Program Bipa Fashion.hr-a se nastavio se na Zagrebačkom velesajmu gdje je četvrtog dana svojom revijom oduševio Ivica Skoko u suradnji s Perwollom.
Omiljeni dizajner poznatih predstavio je kolekciju večernjih haljina koja je cijelu pistu osvojila glamurom i luksuzom koji podsjeća na zlatno doba Hollywooda. Pistom je vladao glamur u punom sjaju. Sama kolekcija sastoji se isključivo od dugih, uskih haljina koje naglašavaju siluetu, ali dizajner je za ovu sezonu pripremio i romantične forme, vrlo jednostavnih linija.
– Ovog puta naglasak je na nešto više strogoj formi te profinjenim i elegantnim krojevima. Inspiraciju sam pronašao u visokoj modi 80-ih godina pa sam tako neke elemente poput naglašenih ramena oživio u novoj varijanti – rekao je Skoko.
Ivica Skoko
Konformizam, kolorit i Tesla
Petog dana Fashion.hr-a predstavilo se pet modnih brandova: Mates, Jelena Holec, Anthony Avangard, Price on Request i Twins.
Prvi put na pisti Bipa Fashion.hr-a nastupio je dizajnerski dvojac iz Beograda, Mates. Ovaj zanimljivi modni brand predstavio je kolekciju za koju je inspiraciju pronašao u idejama konformizma i pravih simbola slobode. Na suptilan i pomalo romantičan način transformirali su jednostavnu radost življenja zlatnog doba Jugoslavije.
Mates
Jelena Holec
Dizajnerica Jelena Holec prikazala je kolekciju za aktualnu sezonu, a ovoga puta kolorit je zauzeo vodeću poziciju u oblikovanju odjevnih predmeta. Floralni motivi preneseni su i na uzorke na odjeći dizajnirane za svaki komad.
Ove sezone Anthony Avangard u kolekciji za proljeće/ljeto 2018., uz uobičajene muške, po prvi put predstavlja i ženske modele. Kolekcija nosi naziv Tesla, a ideja dizajnera bila je ispričati priču o Tesli, od njegovog rođenja, života, brojnih istraživanja i pronalaska električne energije pa sve do njegove smrti. Dizajner puno pažnje posvećuje dodacima pa su u kolekciji prisutne torbe, prepoznatljive AA čarape, rukavice, a posebno se ističu kape koje su izvedenica tradicionalne ličke kape iz narodne nošnje, koju je dizajner uklopio u suvremenu, pomalo sportsku estetiku.
Anthony Avangard
Price On Request i ovog je puta iznenadio publiku načinom na koji je ispričao osnovnu ideja branda fokusirajući se na kritiku današnje modne i tekstilne industrije umjesto na samu odjeću. Svjesni potreba publike danas, koja je izrazito osviještena i neovisna, dizajneri Gala Vrbanić i Filip Vajda, kreiraju odjeću koja ističe tu hrabru individualističku crtu. Predstavljena kolekcija koja nosi naziv POR/NO tako je odgovor na pretjeranu eksploatiranost tekstilne industrije, a bazira se na ideji održivosti.
Modni brand koji oduševljava publiku svojim viđenjem novog chic stila s retro prizvukom Twins predstavio je novu kolekciju pod pokroviteljstvom trgovačkog lanca CCC. Domagoj Štimac i Damir Begović, koji se kriju iza popularnog branda u novoj kolekciji predstavljaju bezvremenske komade, a posebnu pažnju su posvetili detaljima na koje su utrošeni sati ručnog rada te koji podsjećaju na originalne slavonske materijale i uzorke.
Domagoj Štimac i Damir Begović (Twins)
Sever ulazi u proljeće u nježnim bojama
Šestog dana Robert Sever očekivano je oduševio prisutnu publiku kombinacijom minimalizma i ženstvenosti te prikazao kolekciju koja najavljuju živopisno, neopterećeno, moderno i jako chic proljeće. Poznat po tome da svojim kolekcijama daje imena žena koje su ga inspirirale, Sever je ovu kolekciju posvetio manekenki Ivi Marušić koja je već niz godina zaštitno lice RS branda.
Nadolazeće proljeće i ljeto, Sever vidi u pastelnim bojama kao što su bež, puder roza i svijetloplava te im dodaje zlatne detalje i tako svakom komadu daje snažan dizajnerski potpis.
Robert Sever
Robert Sever
Zadnja večer puna boja i raskoši
U posljednjoj finalnoj večeri održane su revije poznatih modnih imena: Arileo, Marina Design, Mateyaneira, BiteMyStyle by Zoran Aragović i Klisab.
Večer je započela s revijom splitskom dvojca Arileo, koji ove godine ima poseban razlog za slavlje jer obilježavaju 15. obljetnicu rada. Tako su na pisti sinoć prikazali novu kolekciju pod pokroviteljstvom branda Noelle, koja je oduševila elegancijom, ženstvenošću, raskošnim bojama, uzorcima i detaljima.
Marina Design i u ovoj, proljetnoj kolekciji dosljedna je svom prepoznatljivom rukopisu. Naglasak je uvijek na konstrukciji koja se ovdje bazira na dva elementa, na padu i lomu materijala. Ovisno o vrsti materije kojom se radi i tretmana koji svojom formom i karakteristikama zahtijeva, cilj je istražiti nove mogućnosti i složenija konstrukcijska rješenja stvarajući pri tome volumenske igre ležernog, opuštenog nasuprot krutom, arhitektonskom, kao dvije suprotnosti, koje egzistiraju zajedno.
Modni brand Mateyaneira prvi je put nastupio u sklopu Bipa Fashion.hr-a s kolekcijom pod nazivom 222. Dizajnerice Mateja Dujić i Neira Sinanbašić poznate su po svojim strogim formama, a ovog su puta krojevi obilježeni strukiranom x formom.
Dizajner Zoran Aragović, koji stoji iza brenda BiteMyStyle, za aktualnu sezonu proljeće/ljeto 2018. inspiraciju je pronašao u raznolikosti Meksika koji je nedavno posjetio. Kolekciju je tonski podijelio u dva dijela: pastelnu i onu puno intenzivnijeg kolorita. Ovog puta dominiraju haljine različitih dužina, vrlo fluidnih i lepršavih formi s upečatljivim printom koji je dizajner sam osmislio inspiriran majanskom kulturom.
BiteMyStyle
Čast da zatvori 26. po redu Bipa Fashion.hr pripala je dizajnerskom dvojcu Klisab, koji je i ove sezone pokupio ovacije publike. Kolekcija pod nazivom Inspo koja se referira upravo na inspiraciju odnosno proces nastanka kolekcije lišena je suvišnih detalja i intervencija, a naglasak prebacuje na kroj i funkcionalnost svakog odjevnog komada. U aktualnoj kolekciji klasični kroj košulje baza je mnogih drugih odjevnih komada, te na njemu dizajneri Marko Šabarić i Tomislav Kliškinić stvaraju i haljine i tunike.
26. izdanje, najvećeg dosad Bipa Fashion.hr-a, završio je sinoć nakon sedam dana programa koji se održao na čak tri lokacije, u Gliptoteci HAZU, Muzeju suvremene umjetnosti i Zagrebačkom velesajmu. 17 dizajnera nastupilo je u programu koji je ove sezone ponudio i velike novosti. U subotu je Bipa Fashion.hr zatvoren uz druženje na Martini afterpartyju, a već sljedeći tjedan priprema se velika novost kao nastavak ove modne priče.
U četvrtak 29. ožujka, otvara se Fashion.hr pop up store, u suradnji s partnerom projekta City Centrom one koji će prvi put na ovaj način učiniti dizajnerske kolekcije dostupnijima publici, a u ponudi će se naći i neki od komada tek predstavljenih u sklopu Bipa Fashion.hr-a.