Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, u petak 7. studenoga, ustupilo je svoju raskošnu pozornicu poduzetničko-poslovnoj zajednici, koja se već sedmu godinu zaredom okuplja oko konferencije Poduzetnički mindset, u organizaciji medijske platforme Poduzetnik i tvrtke EY Hrvatska.
Nit vodilja ovogodišnje konferencije, Unbreakable, ispletena je oko pojma neslomljivosti, odnosno otpornosti na životne udarce, ranjavanja, padove i neuspjehe. Pred oko 600 sudionika u publici, od toga 250 mladih, učenika i studenata iz svih krajeva Hrvatske, dvadeset i dvoje sudionika na sceni potrudilo se što jasnije ispričati svoju priču „koja život znači“ i pokazati da poduzetništvo, kao i sve što svojim bićem predstavljamo na ovome svijetu, zahtijeva od svakog od nas umijeće življenja, ali i umijeće ljubavi.
Padaš. Ustaješ. I nikad ne odustaješ!
Konferenciju je uvodnim obraćanjem otvorio jedan od domaćina Ognjen Bagatin, inspirativnim riječima: „Ovo nije još jedna obična konferencija. Ovo je naša jednogodišnja terapija. Motivacijska psihoterapija. Da znate da niste sami i da niste ludi. I da znate kako uspjeh dolazi preko noći. Da, ako ta noć traje pet, deset, petnaest, dvadeset, koji put i više godina. I zato danas ovdje slavimo poduzetništvo, slavimo inspiraciju i otpornost.“ Na Bagatinove riječi sjajno se nadovezao suorganizator konferencije, country managing partner u EY-u Hrvatska Berislav Horvat, koji uvijek naglašava upornost poduzetnika, kojoj se iz godine u godinu sve više divi. „Kako godinama pričam s poduzetnicima, zapravo mi je uvijek zanimljivo kako oni ne prihvaćaju poraz. Mi često puta slavimo ove uspješne, no i kad nekim poduzetnicima ide loše ili kada su u problemu, oni jednostavno ne prihvaćaju taj poraz i samo guraju dalje. Ta upornost je fascinantna!“ – zaključio je Horvat.

Integritet kao prioritet
Unbreakable II donio je jedinstvenu energiju i spoj različitih svjetova – od biznisa i tehnologije, preko umjetnosti i sporta do liderskih stilova koji inspiriraju. Svaka izrečena rečenica, svaka podijeljena priča i svaki susret u HNK-u imali su zajednički nazivnik – snagu pobjedničkog, hrabrog i neslomljivog mindseta.
Davor Tremac (Fonoa) govorio je o inovaciji i globalnoj igri, čiji su temelji u Hrvatskoj, a rukavci diljem svijeta. Panelisti Marijan Lorencin (AITAC Grupa) i Jure Širić (Modepack), vođeni iskusnim moderatorom Krešimirom Richom (Identalia), na vrlo iskren i duhovit način obradili su temu poduzetništva s karakterom, naglašavajući odlučnost i čvrst karakter kao ljudske vrijednosti na koje treba posebno paziti.



Liderica Jasminka Horvat Martinović (Marsh Hrvatska), koja je u svojoj karijeri vodila najodgovornije moguće sustave i bila na čelu najvećih brendova, iznijela je svoje viđenje odgovornosti vodstva u izazovnim vremenima, dok je konzultant i kreator sadržaja Drago Jukić (Projekt Hrvatska) kroz osobnu priču o iskustvu Njemačke i iskustvu domovine zaključio kako se i u Hrvatskoj može postići uspjeh i živjeti od svoga rada. „Neslomljivost nije urođena, neslomljivost je izbor“ – zaključio je Drago Jukić.
Panel „Da je poduzetnica biti lako…” okupio je tri iznimne poduzetnice – Manuelu Šolu, Nevenu Rendeli Vejzović i Maju Borovinu Frankić – koje su, svaka kroz vlastiti okular, kao i projekte, Future Tense u Zagrebu i Danskoj, Women’s Weekend u Rijeci i MBF u Rovinju, pokazale koliko ženska intuicija i stil vođenja, ali i zajedništvo, gdje „žena ženi ne mora biti vuk“, čak ni onda kad su konkurencija, mijenjaju poslovni ekosustav nabolje. Izazovi, kojih je u poduzetništvu i previše na dnevnoj bazi, učinili su ove tri poduzetnice snažnijima i spremnijima za borbeno polje zvano život.

U panelu „Poduzetnički DNK“ Igor Drašković (DRACO) i Edvard Varda (Unconditional), na otvorena pitanja moderatora, inače IT poduzetnika i investitora Luke Abrusa, odgovarali su direktno i bez vrludanja, ispovijedajući i neke svoje pogreške ili promašaje koji su ih skupo koštali, ali su im bili i važna prekretnica na putu do današnjeg uspjeha. Obojica su zaključili kako se ne identificiraju s firmama koje vode, smatraju ih zasebnim entitetima, bez obzira na to koliko su povezani s njima, kao i da im je cilj kroz svoje biznise stvoriti nešto što će ostati, trajati i vrijediti i poslije njih.
Prodajni mentor Vedran Sorić predstavio je nekoliko prodajnih lekcija i novih projekata koje sa svojim timom producira na platformi Prodajni mindset, a Vladimir Mihajlović, glavni urednik časopisa Poduzetnik, koji ove godine slavi 20 godina postojanja, približio je publici što to znači ustrajati 20 godina na ideji koju nije bilo uvijek jednostavno predstaviti drugima, kao što je to danas. „Kroz stotine naslovnica i tisuće članaka bilježili smo stvarne živote poduzetnika, njihove uspone, padove, snove i borbe. Doživjeli smo kroz časopis niz transformacija, ali naša misija uvijek je bila jasna i jednostavna: pokazati svima da je poduzetništvo više od posla, da je to način razmišljanja i života. Poduzetnici su ljudi koji svojim radom dokazuju da se uspjeh ne nasljeđuje, nego se gradi“ – zaključio je Mihajlović.

Svijet voli pobjednike
Kompozitor, glazbeni producenti lider na sceni već duže od 40 godina, Tonči Huljić, u razgovoru s Anom Radišić, oduševio je publiku svojom neposrednošću i realnošću poruka koje nikog nisu ostavile ravnodušnim. Naglasio je da ga više ne zanima „glazba kao matematika“, u smislu „što će mu glazba donijeti“, nego danas ima taj luksuz da se posvećuje njezinoj biti i zaranja u njezine dubine. „Ne želim ostati površan u svemu tome“, zaključio je Huljić i dodao: „Danas je, u ovim nenormalnim uvjetima u kojima živimo, umjetnost ostati normalan i ne bojati se.“

Vrhunac programa donio je popularni panel Sportski mindset, u kojem je ovog puta gostovala najtrofejnija hrvatska sportašica svih vremena, skijaška legenda Janica Kostelić, kojoj je publika dugotrajnim pljeskom pokazala koliko je cijene i koliko je njezina veličina ostavila trag – čak i kada je godinama nema u javnom prostoru. Moderator Damjan Rudež svojom je predanošću temi dobio od Janice iskrene, tople i neočekivano jednostavne odgovore – o vrhuncima karijere, ali i o današnjem trenutku u kojem bez zadrške ističe kako joj majčinstvo predstavlja najveću životnu vrijednost. Na sceni je do izražaja došla posebnost Janičine osobnosti: njezin nastup odisao je mirom, jednostavnošću i poniznošću čovjeka koji najveće uspjehe ne doživljava kao monumentalnu životnu prekretnicu, niti su najteže ozljede za nju bile razlog za prepuštanje ili samosažaljenje. S nevjerojatnom lakoćom govori o stvarima koje bi mnoge zauvijek zaustavile – gotovo ih banalizira, jer ih stavlja u širi, životniji kontekst: „to su samo okolnosti, a ne tragedije”. A kao grom odjeknula je rečenica koju je istaknula kao putokaz sebi i svima u dvorani: „Pobjeda koja nije postignuta pošteno i časno – ne vrijedi ni prebijene pare!“

Nove generacije lidera
Konferencija Poduzetnički mindset: Unbreakable II pokazala je da Hrvatska ima ljude, ideje i vizije kojima se mogu i „brda premještati“. Vrijednosti kao što su zajedništvo, hrabrost i upornost dokazano stvaraju nove generacije lidera koji vjeruju u sebe i u bolju budućnost. Upravo zato Unbreakable II nije bio još jedan događaj u nizu, nego pokret koji okuplja sve one koji ne znaju za odustajanje. One koji vjeruju da puno malih ljudi, na puno malih mjesta, s puno malih koraka, iz jedne male Hrvatske – mogu mijenjati veliki svijet.












