Moja ljepota

Holistički plan njege za normalnu, suhu, masnu i mješovitu kožu

Formula za savršenu kožu krije se - u tvom hladnjaku

Holistički plan njege za normalnu, suhu, masnu i mješovitu kožu

Mnogi od nas učinit će sve za savršenu kožu, pa bili to i laseri ili kemijski pilinzi koji nas vode do sjajnog i svježeg tena. No, što ako se savršena formula za divnu kožu može naći upravo u tvom hladnjaku ili smočnici? Uz prepoznavanje tipa kože, lakše je odabrati hranu i dodatke prehrani koji su ti potrebni. Zato otkrij svoj tip kože i pronađi pravi režim za svaki od njih!

Normalna koža


Hidratizirana, glatka i bez sitnih nesavršenosti, ovaj je tip kože pravi blagoslov. Normalni tip kože često je bez velikih pora, kao i masnih i dehidriranih područja. Ako si jedna od sretnica s normalnom kožom, tvoj je cilj održavati kožu takvom kakva jest balansirajući vlažnost kože, održavajući proizvodnju kolagena i sprečavajući nastanak upala.

Rješenje je pridržavanje protuupalnog režima prehrane koji će pomoći tvojoj koži uslijed promjena u razini hormona, starenja i stresa. Protuupalni režim prehrane uključuje snižavanje unosa mliječnih proizvoda, glutena i šećera te dodavanje zdravih masti (uključujući omega-3 masne kiseline koje se nalaze u maslinovom ili kokosovom ulju). Ovaj će režim prehrane pomoći normalnoj koži da ostane svježa i uravnotežena u godinama koje dolaze.

Kao dodatnu pomoć, uzimanje omega-3 dodatka prehrani može biti korisno. Druge masti, poput ulja noćurka ili boražine, sadrže gama linolensku kiselinu koja obnavlja i štiti barijeru kože. U prehranu ubaci najmanje 2 grama omega-3 masnih kiselina na dan i 500 mg gama linolenske kiseline.

Mješovita koža

Budući da mješovitu kožu karakterizira kombinacija normalnih područja te područja koja su masna ili suha, ona zahtijeva malo više posla. Kod mješovite je kože cilj postići uravnotežen pH kože, smanjiti lučenje sebuma te u isto vrijeme pružiti hidrataciju. Stoga su proizvodi koji balansiraju pH kože odličan izbor, ali i odabir pravih namirnica.

Dodaj svojoj prehrani 1 dl jabučnog octa koji će pomoći uravnotežiti pH vrijednost te povećaj unos zelenog povrća. Zeleni smoothieji i obilje zelenog povrća daju potrebna vlakna, antioksidanse i klorofil, time uravnotežujući pH i oslobađajući tijelo od nepotrebnih toksina. Jedan zeleni smoothie dnevno gotovo odmah donosi vidljiva poboljšanja tvojoj koži.

Dodaci prehrani za mješovitu kožu slijede iste principe kao i oni za normalnu kožu. Dnevna doza probiotika pomaže zdravom radu probave, ujedno poboljšavajući pH ravnotežu. Klorofil ili slični "zeleni" dodaci, poput algi ili spiruline, također pridonose uravnoteženim pH vrijednostima za mješovitu kožu.

Masna koža


Velike pore, akne i glatka T-zona neki su od izazova s kojima se susreće masna koža. Problemi masne kože mogu imati svoje korijene u probavnom sustavu - toliko da bi stariji sustavi medicine opisali akne ili ekceme kao simptome bolesnih crijeva. Izbacivanje iz prehrane teško probavljive hrane ključno je za masnu kožu. U potpunosti izbaci mliječne proizvode i šećer te dodaj svojoj prehrani barem 40 grama vlakana iz voća i povrća. Svakodnevno pij nekoliko šalica čaja od maslačka koji pomaže u čišćenju jetre. U roku od tri tjedna, već ćeš primijetiti prva poboljšanja.

Probiotici također imaju važnu ulogu u njezi masnu kožu jer održavaju zdravlje probavnog sustava i pomažu uspostaviti ravnotežu crijevne flore. Uzimanje probavnih enzima nakon obroka uz mlijeko čička, biljke koja detoksicira jetru, dovest će do daljnjih poboljšanja masne kože.

Suha koža

Sklona borama i utjecaju vremenskih uvjeta, suha koža lako dehidrira te predstavlja izazov. Kod suhe je kože važno osigurati hidrataciju i kolagen. Prehrana bogata zdravim masnoćama i proteinima pomaže u njezi suhe kože i očvršćuje njezinu barijeru. Uzimanje ½ žličice gheeja dnevno ili 1 žlice (negrijanog) maslinovog ulja pomaže poboljšati vlažnost kože.

Također je važno pobrinuti se za hidrataciju iznutra i piti najmanje 3 l vode dnevno. Povećani unos proteina, izvor aminokiselina koje grade kolagen, sprečava prijevremene bore i starenje kože. Odaberi visokokvalitetne proteine iz različitih izvora, kao što su meso, leća, orasi i sjemenke, kako bi se osigurao dnevni unos proteina od najmanje 50 grama.

U njezi suhe kože može biti korisno dodati 2 grama dnevno omega-3 masnih kiselina, 1 gram kolagena/ hijaluronske dopune i aminokiseline kako bi suhu kožu održali hidratiziranom i bez bora.

Pridržavanje ovih pravila prehrane za pojedini tip kože njeguje kožu iznutra i čini je manje ovisnom o složenim režimima njege kože.

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.