Pojavljuju se u svim dijelovima kozmetičkih proizvoda, ali što su točno kozmetički proizvodi u prahu? Kada se voda ukloni iz kozmetičkih proizvoda, ostaje suhi sastojak, odnosno puder.
Kozmetička industrija, uspješno je razvila proizvode u prahu u raznim kategorijama kao što su maske, šamponi i regeneratori, puderi za učvršćivanje, vitamin C, paste za zube i sapuni.
Budućnost industrije ljepote
Ovi proizvodi ne sadrže vodu i, što je još važnije, nemaju zgušnjivače, emulgatore, štetne aerosole, polietilen glikole (PEG) ili natrijev lauril sulfat (SLS). Rezultat je ekološki osviješten proizvod, snažnija formula i manje otpada. Jesu li proizvodi u prahu budućnost industrije ljepote?
1/ Proizvodi u prahu su koncentriraniji
Proizvodi bez vode formulirani su sa sastojcima topivim u vodi koji se aktiviraju dok ih koristite, eliminirajući potrebu za punilima kao što su emulgatori i stabilizatori. Čak i bez konzervansa i vode u svojim formulama, proizvodi u obliku praha u prosjeku imaju duži rok trajanja. Sve dok ih čuvate na hladnom, suhom mjestu i dalje od izravne sunčeve svjetlosti, vjerojatno ćete ih više koristiti prije isteka roka trajanja.
“S obzirom na to da su proizvodi u prahu snažniji, oni također mogu naizgled imati višu cijenu za percipiranu malu količinu proizvoda”, kaže Vanessa Thomas, kozmetička kemičarka u Freelance Formulations. Iako bi viša cijena mogla neke odvratiti od kupovine, ulaganje u ove proizvode se u konačnici isplati. Zamislite proizvode u prahu kao koncentriranu verziju tradicionalnih tekućih proizvoda. A s manje vode u proizvodu, može se pakirati u manju bočicu – što ga čini otpornim i pogodnijim za putovanja.
2/ Ljepota u prahu je stabilnija i prilagodljivija
Možete prilagoditi svoje iskustvo miješanjem proizvoda u prahu s vodom, sredstvom za čišćenje ili čak eteričnim uljima. Ne smijemo zaboraviti ni faktor stabilizacije. Vitamin C, primjerice, odmah se počinje kvariti nakon punjenja u bocu, pa je njegov najbolji oblik u prahu.
L’Erbolario Vitamin C & 24K Gold prah za čišćenje lica The Ordinary 100 % LAscorbic Acid Powder Tretman za njegu lica Clinique For Men Super Energizer AntiFatigue Exfoliating Powder Cleanser Prah za čišćenje lica Charwhite prah za izbjeljivanje zuba s aktivnim ugljenom
“Vitamin C je jedan od najboljih sastojaka koje možete koristiti za svoju kožu, ali je vrlo hlapljiv sastojak koji se teško stabilizira u tekućinama”, objašnjava Jules Miller, osnivačica tvrtke Nue Co. Iz tog razloga, serumi ili kreme s vitaminom C mogu imati ograničen rok jer je učinkovitost vitamina već ugrožena. Miller i Thomas se slažu da miješanje vitamina C u prahu s drugim proizvodima stvara neku vrstu super-koktela za vašu kožu.
3/ To nije samo još jedan trend
Možda najpopularniji oblik kozmetičkih proizvoda u prahu su šamponi i regeneratori. Čak i prije trenda ljepote u prahu (pudera), koristili smo ih na kovrčavoj kosi kako bismo stvorili više volumena.
Kailey Bradt, osnivačica Susteau Haircare, kada je otkrila da oko 80 posto tekućeg šampona čini voda, odlučila je i druge proizvode – poput regeneratora, pomada za kosu, gelova za kosu, sredstava za pranje tijela i sapuna za ruke – pretvoriti u prah kako bi promijenila način na koji pristupamo osobnoj njezi.
Rezultat? Nevjerojatna ljubav prema puderima i sve većoj liniji suhih proizvoda. Dok Bradt shvaća da ljude privlače proizvodi u prahu jer su učinkoviti, ona također brine i o njihovom trendovskom faktoru. Jer da bi preparati u prahu zainteresirali kupce za ovaj format ne mogu biti samo ‘cool’, nego i cjenovno dostupni kako bi ih ljudi što više kupovali – pri tome štiteći i ljude i planet.
Da bismo svi mi napravili razliku, kozmetiku u prahu treba promatrati kao promjenu stila života i dio globalnih nastojanja da živimo svjesnije – a ne samo prolazni trend ljepote.
Pročitaj i ovo:
- Je li ‘blue beauty’ nova generacija ‘green beautyja’?
- Pet beauty trendova koji će obilježiti 2023. godinu
- Vrijeme je za redizajn beauty rutine – ova skincare njega u 5 koraka prilagođena je hladnijim danima