Termin ‘clean beauty’ već je dugo vremena poznat u kozmetičkoj industriji, a podrazumijeva netoksične preparate koje nanosimo na našu kožu. No, još uvijek većina kozmetičkih proizvoda, primjerice, sadrži sintetičke mirise i silikone. No, svjesni smo da se oni isperu u odvod, zar ne?
Sveobuhvatni napor da se stvori pozitivan utjecaj na more, u koje (slučajno ili ne) svake minute uđe ogromna količina plastičnog otpada (prema izvješću WWF-a), zahtjeva održivije korištenje kozmetičkih proizvoda i smanjivanje njihovog broja. To ne znači samo korištenje čistih sastojaka iz održivih izvora, nego i napore u smanjivanju plastike za njihovo pakiranje te proaktivne inicijative za smanjenje rasipanja vode. Za razliku od ‘green beuaty’ koja brine o okolišu ali mu i minimalno šteti, ‘blue beauty’ ima nultu stopu zagađenja, odnosno emisije ugljika!
Nulta stopa zagađenja i emisije ugljika!
Pokret Blue Beauty prvi je pokrenula Jeannie Jarnot osnivačica kompanije Beauty Heroes 2018. godine. Za razliku od drugih trendova ‘čiste’ i ‘zelene’ ljepote, ‘plava ljepota’ je usredotočena na pomaganje robnim markama da postignu ekološki odgovornu razinu. Stoga, podržavaju male tvrtke koje rade na pozitivnom utjecaju na okoliš preko svojih robnih marki, odnosno kojima je cilj smanjenje emisije ugljika i plastike, isto tako pomažu malih farmama i autohtonoj poljoprivrednoj praksi – između ostalog i potpomažući sadnju drveća i drugih projekata koji imaju regenerativan utjecaj na okoliš.
“Ako se ništa ne promijeni, do 2050. u oceanima će biti više plastike nego ribe”, upozorava Jason Domangue, osnivač brenda Petal te ukazuje na alarmantne činjenice: “Amerikanci bace više od 30 milijuna tona plastike godišnje, a samo 8 posto se reciklira. Proizvodi za osobnu njegu svake godine akumuliraju više od 500 milijuna plastičnih boca na odlagalištima i u oceanima.”
Kozmetički proizvodi među najvećim zagađivačima Planeta
Više nije novost da je plastično onečišćenje enorman ekološki problem koji zahtjeva hitno rješenje. Treba istaknuti kako su upravo kozmetički proizvodi jedni od onih koje je najteže reciklirati (i jedna od kategorija koja se najmanje reciklira). Ne samo da pridonose proizvodnji plastike, oni izravno stvaraju više otpada zbog malih dijelova, čepova i ostalog u proizvodima!
Blue beauty se stoga fokusira na odgovorno, neplastično pakiranje. Čak i ako je neki kozmetički proizvod prilično održiv, ali još uvijek koristi plastičnu ambalažu, to ga čini proizvodom koji nije prihvatljiv prema standardima Blue Beauty (ali ima potencijal da to postigne!). Rješenje zahtijeva ili održive opcije ili mogućnosti ponovnog punjenja tzv. refill. Cilj je da ništa ne završi u kanti za smeće/odlagalištu/oceanu.
Srećom, kozmetika koja se može ponovno puniti sve je popularnija među brojnim svjetskim brendovima što je ujedno i ekonomičnija opcija i za uštedu dodatnog novca. Ponovno punjenje proizvoda za njegu tijela i kože u trgovini tako postaje jedan dio njihovih nastojanja da smanje zagađenje okoliša, a tom su se trendu priklonili brojni brendovi – od Bathing Culture, OUAI, Tata Harper do L’Occitanea i PG-a i drugih.
Održive formule = bez toksina, bez GMO-a i bez umjetnih mirisa!
Suština svih ‘plavih’ kozmetičkih proizvoda su održive formule, što znači da su bez toksina, bez GMO-a i bez umjetnih mirisa (dobivaju bonus bodove ako su lokalnog porijekla). Gotovo sve što konzumiramo na Zemlji na kraju će završiti u oceanima, bilo da se radi o kemijskim otrovima, mikroplastici, pa čak i bezopasnim sastojcima za ljude koji postaju opasni za život u moru.
Uzmite, primjerice, kremu za sunčanje, koja ljude štiti od štetnih sunčevih zraka, ali može uzrokovati štetu ekosustavima morskog života. Možda niste znali ali Havaji su prva američka država koja je u siječnju 2021. zabranila kreme za sunčanje koje sadrže kemikalije koje štete koraljima, poput oksibenzona i oktinoksata! No, alarmantno je i to da na tržištu postoje i kreme za sunčanje koje sadrže štetne kemijske sastojke koji se jednim dijelom i apsorbiraju u naš krvotok.
Jedan od pionirskih kozmetičkih brendova koji se bave i zdravljem mora i kože jest One Ocean Beauty, čisti, klinički dokazani održivi kozmetički brend ‘s oceanom u srcu’. Njegovi morski aktivni sastojci reproduciraju se u laboratoriju korištenjem najsuvremenije Blue Biotehnologije, čime se oceani održavaju čistima i istodobno imaju koristi od toga.
Kako svoju beauty rutinu možemo učiniti… ‘plavijom’?
Počnite s malim promjenama, za veće, opće dobro! Pokušajte kupovati manje, a bolje. Fokusirajte se na sastojke i pakiranje, čak i ‘uradi sam’ proizvode ili u većem plastičnom pakiranju posadite cvijeće ili začine za kuhanje.
Podržite #goblue pokret koji poziva potrošače da se “uključe u inicijative zajednice koje podržavaju ekološke ciljeve, poput čišćenja plaža i programa recikliranja.” To može uključivati brzo petominutno čišćenje plaže, doniranje inicijativama za zaštitu mora i oceana ali i širenje ovog koncepta na druga područja svakodnevnog života poput mode i hrane.
Konačni cilj – bez obzira radi li se o ‘green’, ‘blue’ ili nekoj drugoj ljepoti jest da kozmetički proizvodi koji nam koriste ne bi trebali činiti štetu planetu. Apsolutno je važno da ne čekamo da drugi naprave prve korake, nego da to budemo upravo mi – da smanjimo konzumerizam i da biramo odgovorno, jer je svaki pojedinačni izbor onaj koji čini Planet zdravijim… ili ga vodi prema uništenju!
Pročitaj i ovo:
- Go Green: Zašto volimo zelene zvijezde?
- Mirela Ilenić: „Napravili smo inovaciju u njezi kože, a ime joj je Gesha“
- Jennifer Aniston: Što poznata glumica jede tijekom dana za zavidnu liniju?