Ako govorimo o hibridima, prvo što nam padne na pamet je Toyota. Japanski proizvođač je apsolutni lider u razvoju hibridne tehnologije još otkako je prije 20 godina predstavio prvu generaciju Priusa – prvog velikoserijskog hibridnog automobila na svijetu. Od tada do danas prodano je više od 10 milijuna hibridnih vozila koji su se dokazali iznimnom pouzdanošću, vrlo malom potrošnjom i nenadmašnim ugođajem u vožnji, koji je tek usporediv s vožnjom potpuno električnog automobila.
Tada možete zamisliti kakav je novi Prius Plug-in hibrid – najnapredniji hibridni automobil današnjice. Osim što izgleda zamamno, drugačije od svega ostalog na cesti i privlači pažnju, novi Prius PHV (Plug-in Hybrid Vehicle) oduševit će vas udobnošću i praktičnošću. Inovativan dizajn kabine rijetke će ostaviti ravnodušnima, kao i vrlo udobna sjedala čime ste ”svježi” i nakon duljih putovanja.
S druge strane, najčešća pitanja koja ćete dobivati kao vlasnik ovakvog automobila su kako funkcionira hibridni sustav, koliko se može voziti na struju, kolika je baterija i koliko dugo traje. Pa krenimo redom.
S obzirom na to da je riječ o hibridu, Prius i u plug-in verziji kombinira 1,8-litreni benzinski motor i snažan elektromotor, ali za razliku od standardnih hibrida, koristi puno veću i snažniju bateriju kapaciteta 8,8 kWh s mogućnošću priključka na električnu mrežu i punjenja baterije. Standardni hibridi nemaju mogućnost ”vanjskog” punjenja baterije, već se baterija puni isključivo kada motor radi i regenerativnim kočenjem.
Kada je baterija u potpunosti puna, isključivo na struju bez rada benzinskog motora možete voziti čak 50 km do brzine od 135 km/h – što je dovoljno dugo i brzo za većinu gradskih svakodnevnih vožnji. Tada će vam prosječna potrošnja prema putnom računalo biti doslovno – nula, dok vas punjenje baterije preko električne mreže košta manje od 3 kune! Što znači, 100 gradskih kilometara koštat će vas manje od 6 kuna, pri čemu se vozite potpuno tiho, opuštajuće i nadasve ugodno – čime uživate za upravljačem.
Ako ipak odradite više od 50 km i baterija se u konačnici isprazni, dalje Prius PHV radi kao svaki drugi standardni Toyotin hibrid – kombinira rad benzinskog motora i elektromotora, a baterija se u manjoj mjeri puni radom motora i regenerativnim kočenjem. U tim trenucima možete očekivati prosječnu potrošnju ispod 2 l/100 km, što je gotovo trostruko manje od najštedljivijih dizelaša u prodaji.
Takav Prius Plug-in hibrid cijenjen je 289.900 kuna, a već serijski dolazi s iznimno bogatom opremom poput adaptivnog tempomata, navigacije, Toyota Safety Sense tehnologije aktivne sigurnosti (automatsko kočenje u slučaju sudara, očitavanje prometnih znakova, prepoznavanje prometnih traka i automatskih dugih svjetala), kamere za vožnju u rikverc, senzora mrtvog kuta itd.