Kada se u Zagrebu i na hrvatskom tržištu 2019. godine pojavio brend Recreated, odmah je zaokupio pažnju modnih geekova jer je predstavljao koncept koji se temelji na čišćenju, restauraciji i personalizaciji obuće.
Poštujući želje svakog klijenta, tim umjetnika na čelu s braćom Kristianom i Adrianom Cvijićem, zadnjih pet godina jednako uspješno kao i prvog dana udahnjuje život mnogim (omiljenim) modelima tenisica, cipela, torbi i ostalih modnih dodataka te im tako daruje i novu kvalitetu.
U poslovnom prostoru za zagrebačkoj Trešnjevci vrijedna braća šire svoje poslovanje, a osim restauracije i čišćenja već nošenih modela, u zadnje vrijeme okreću se i Recovered Mega Sale rasprodajama koje su izazvale iznimno velik interes kupaca. Naime, takve rasprodaje uključuju veliku količinu Recovered reklamacijske obuće i odjeće po do 80 % nižim cijenama nego u trgovinama, a u ponudi je širok asortiman obuće i odjeće popularnih brendova Adidas, Alpha Industries, Converse, New Balance, New Era, Nike, Puma, Timberland i brojnih drugih po maksimalno sniženim cijenama.
“Nitko u Hrvatskoj a ni u regiji ne radi takve rasprodaje pa su mnogi oduševljeni da mogu brendirane stvari kupiti po znatno nižim cijenama nego u trgovinama”, objašnjava nam Kristian Cvijić, stariji brat koji je zadužen za vođenje posla i marketing tvrtke, dok je mlađi brat Adrian zadužen za vođenje proizvodnje i kontrolu kvalitete te ‘krivac’ što su pokrenuli Recreated.
Naime, Adrian je završio Školu primijenjene umjetnosti i dizajna a nakon što je jednom prilikom restaurirao i personalizirao svoje stare tenisice, Kristianu se to toliko svidjelo da se dosjetio da ispitaju tržište, a nakon oduševljenih reakcija na društvenim mrežama i pokrenu vlastiti biznis.
“Iako je već pet godina iza nas ne mogu reći da je to unosan posao, ali smo negdje na pozitivnoj nuli s obzirom na ulaganja i razvoj brenda. Problem je u tome što većina ljudi danas kupuje jeftinu odjeću i obuću, uglavnom od skaja, a takve je materijale teško obnoviti. Najviše radimo s pravom kožom, a taj ručni rad ima i svoju cijenu koji je skuplji od ‘običnih’ postolara, primjerice. No, usporedimo li i dalje takve cijene s novom robom u trgovinama, one su daleko manje i prihvatljivije. Osim funkcionalnosti, nama je jako bitna i estetika, stoga danas u svom timu imamo 15 zaposlenih, od vrsnih postolara, do akademskih slikarica, a svi brinu i o funkcionalnosti i o estetici brenda“, ističe Kristian.
Uz prodajni prostor na zagrebačkoj Trešnjevci i dio radionice, tvrtka je uložila i u proizvodni pogon na Kajzerici, a trenutno najviše upita imaju za rasprodaje brendirane odjeće koju otkupljuju od proizvođača i trgovina nakon što ih oni ne prodaju ili otpisuju kao reklamiranu ili izložbenu robu. Recreated tim takvu robu obnovi, uljepša i prodaje po popularnim cijenama – na zadovoljstvo svih koji vole određene brendove i njihovu kvalitetu. Nakon uspjeha u Zagrebu, rasprodaje koje uključuju i do nekoliko tisuća artikala, najavljuje naš sugovornik, sljedeće godine planiraju organizirati i u drugim većim hrvatskim gradovima pa pozivaju sve svoje pratitelje da pomno prate njihove društvene mreže.
Poslovna filozofija brenda Recreated odavno se slaže s tri glavna postulata ‘zelene’ ekonomije – reduciraj, recikliraj i obnovi. Otkupom proizvoda od trgovačkih lanaca podupiru zaštitu okoliša jer sprječavaju golemi modni otpad. A svi znamo koliko je modna industrija veliki zagađivač okoliša zbog tona i tona bačene odjeće i obuće. S obzirom na to da se u svijetu sve više promovira popravak stvari umjesto kupnje novih, zanimalo nas je koliko su Hrvati osviješteni oko zaštite okoliša s modnog gledišta.
“Kod nas je situacija dosta drugačija nego u zapadnoj Europi, jer još uvijek ima puno ljudi koji ne žele nositi stvari koje je netko prije njih nosio. No mi većinu takvih ‘iznošenih’ artikala, očistimo i popravimo, tako da iz pogona izađu kao ‘potpuno novi’. Toliko vodimo brigu o detaljima da ćemo, primjerice, inzistirati na tome da pogodimo pravu nijansu boje koju je originalni model imao, a ne zadovoljavamo se nekom ‘sličnom’ nijansom“, dodaje Kristian.
Kroz njihovu radionicu tako su prošli i mnogi vrijedni pa čak i kolekcionarski radovi, poput, primjerice, tenisica brenda Off White vrijednih nekoliko tisuća eura, ili pak, kolekcionarskih torbi vrijednih i nekoliko desetaka tisuća eura.
Osim planova na razvoju vlastitog brenda u doglednoj budućnosti, Kristian Cvijić najavljuje kako će Recreated brend uskoro – uz usluge čišćenja, restauracije i personalizacije – ponuditi i uslugu graviranja, odnosno urezivanja s pomoću lasera na odjeću i obuću.
Pročitaj i ovo:
- Čisteći medvjedići: “Do sada smo prikupili više od 130 tona otpada iz prirode!”
- Stara odjeća: 7 kreativnih načina kako je ponovno iskoristiti
- 5 trikova koji će osigurati da vaša odjeća traje dulje i zadrži kvalitetu!