Prije nekoliko godina na jednom sam predavanju naučila kako bi trebala izgledati formula za uspjeh u poduzetništvu. Prije svega, moraš biti autentičan, drugačiji, ali i znati prepoznati u kojim vještinama leži tvoja snaga. Potom trebaš biti kreativac jer kreativnost pokreće ovaj svijet, čini ga ljepšim i boljim mjestom za život. Uz to trebaš imati dovoljno energije i izdržljivosti kako bi svoju ideju, zamisao ili projekt realizirao do kraja te uvijek održao kvalitetu svoje usluge na jednom zavidnom nivou. Nažalost, upravo se na ovom trećem koraku mnogi poduzetnici spotaknu.
No, prije kratkog vremena upoznala sam na druženju u Klubu crvenih cipela Patriziu Milani, damu za koju sam istog trenutka pomislila: „Ova žena može sve što dotakne pretvoriti u uspješan posao – baš onako kao što to u nekoj staroj bajci čini kralj Mida“. I shvatila sam kako moja misao zaista nije daleko od istine dok sam, razgovarajući s njom, polako razotkrivala misteriju žene koja svaki posao koji pokrene vodi – srcem.
Patrizia Milani je direktorica obiteljske tvrtke Vibrobeton d.o.o. koja proizvodi betonsku galanteriju i trenutno zapošljava 20 osoba. O uspješnosti njene tvrtke govori i podatak kako je Vibrobeton uljepšao izgled brojnih javnih površina diljem Istre, a između ostalog i aerodroma u Puli. Patrizia je i predsjednica Lions kluba Pula, a uz to i predsjednica biciklističkog kluba u Puli te aktivna članica kluba BPW (Business and Professional Women) Pula i Donne d’Europa.
Konkretna Patrizia
Dodat ćemo ovoj impresivnoj biografiji i ulogu dizajnerice jer je Patrizia nedavno pokrenula i projekt CONCRETE te javnosti predstavila CONCRETE torbe koje su kao stvorene za modno osviještenu poslovnu ženu. Torbe su načinjene od vrlo otpornog materijala te su praktički neuništive pa zaslužno nose i svoje ime CONCRETE (beton) kojim je Patrizia uspješno spojila svoje dvije poduzetničke priče. Linija torbi je nastala iz želje da iznenadi svoje prijateljice i poslovne partnerice, a uspjeh koji se dogodio praktički preko noći, sve je pomalo iznenadio. Naime, kada je na društvenoj mreži objavila fotografije oglednih primjeraka torbi, prva narudžba je ubrzo nakon toga otišla u Milano, europsku prijestolnicu mode i glamura, druga je otputovala u Beograd, a torbe ovih dana lete i u daleki Dubai.
No, nisu samo samo sjajan dizajn, te „neuništivost“ ovog, ženama itekako važnog modnog detalja, zaslužni za uspjeh Concrete modne linije jer valja naglasiti kako je cijeli projekt usmjeren poticanju socijalnog poduzetništva, boljoj socijalnoj integraciji i očuvanju radnih mjesta te opstanku tvornice tekstila budući da torbe proizvode tvrtke koja zapošljavaju osobe s invaliditetom.
Učiniti svijet ljepšim mjestom
Ovu ženu pršteće energije, vječno nasmijanu i dobre volje, vidjet ćete i na gradilištu uvijek sređenu i s besprijekornom frizurom. Kada je tako gledam, imam dojam kako si je Patrizia uzela za životni zadatak da učini svijet nekim ljepšim mjestom. Sa svojim Vibrobetonom „ušminkala“ je brojne javne površine, a sada i njena CONCRETE linija torbi podiže i uljepšava svaku vašu modnu kombinaciju. Svjedočim o tome i iz vlastitog iskustva jer nije bilo dana kada sam nosila svoju ružičasto-lila CONCRETE torbu da me netko nije zaustavio i priupitao gdje sam je nabavila. Najčešće se radi o ženama, no kada me zaustave i muškarci i pitaju me isto pitanje jer bi voljeli torbu pokloniti svojim suprugama – nekako slutim da je Patrizii predodređen i svjetski uspjeh.
Zanima vas cijena torbi? Neću vam je otkriti, neka to ostane mala tajna koju ćete saznati kada se otvori webshop, ali mogu reći da su višestruko povoljnije od onog iznosa koji sam i sama imala u glavi kada sam ih prvi put vidjela te da se zaista radi o jednom dostupnom modnom detalju.
Potvrđuje mi to i Patrizia, s kojom sam, uz cappuccino, povela ugodan razgovor jednog proljetnog jutra, koja kaže kako joj je misao vodilja bila osmisliti liniju koja izgleda luksuzno, ali je istovremeno i dostupna.
Direktorica tvrtke VIBROBETON, kreatorica modnog branda CONCRETE i direktorica istoimene tvrtke, predsjednica Lions kluba Pula, majka, predsjednica stoljetnog biciklističkog kluba Pula te aktivna članica BPW Pula i Donne d’Europa – sve je to Patrizia Milani. No, kako biste sebe opisali u samo tri riječi?
– Passion, Intuition, Creativity (Strast, Intuicija, Kreativnost).
Koja vam je od svih ovih vaših uloga najvažnija, koju ste odradili s najvećom lakoćom, a za koju vam je u životu bilo potrebno najviše energije?
– Always be Yourself, volim reći. Uvijek sam u svim ulogama pokušala kroz život i situacije i prepreke koje su mi se ukazale na putu, ostati svoja. Biti svoja je najuspješnija uloga.
Kako je to biti žena u muškom svijetu? Za koje je poslove specijalizirana vaša tvrtka Vibrobeton?
– Vibrobeton je industrija proizvoda od betona, danas vodeća u Istri, prepoznatljiva po svojim proizvodima; rubnjacima, opločnicima, urbanoj opremi, proizvodima za poljoprivredu, zaštitu okoliša i uređenje parkova, trgova, parkirališta i svih urbanih površina. Mnogo je patentiranih proizvoda kao što su rampe za rušenje arhitektonskih barijera, koje su omogućile osobama s invaliditetom, dječjim kolicima, biciklistima, lakši pristup s kolnika na nogostup. Tu su i Reflex ploče koje noću pomoću 3M trake osvjetljava mjesta koja nemaju mogućnost rasvjete, zatim Mont Blanc ploče koje su danas najveća konkurencija kamenu, a spadaju u arhitektonske betone.
Moram priznati da me moj posao veseli, svaki me novi projekt, proizvod raduje, volim kada se uređuju ulice, parkovi, trgovi, jer su to mjesta okupljanja koja su pluća jednoga grada.
Može li žena danas, ako poželi, biti sve – i majka i domaćica i uspješna poslovna žena? I može li sve to učiniti sama ili joj je ipak potreban određeni sustav potpore?
– Žena može ono što poželi, važna je želja, dobra organizacija i zdrava sredina ili zdravo okruženje.
Kako je nastala ideja za Concrete liniju torbi?
– Bježi mi osmijeh dok odgovaram, baš sam ponosna na ime Concrete. Naravno da naizgled u prijevodu asocira na beton, jer se tako trebala zvati linija urbane opreme. Kako bi uvela novu liniju, dala sam u tvornici koja je šivala za Pradu sašiti 50 torbi koje su bile namijenjene za moje poslovne partnerice, kako bi ih poslovnim darom informirala o mojoj novoj urbanoj priči. Koja je upravo to i bila. Kada je moja prijateljica iz Milana vidjela torbe, naručila je odmah poveći broj za svoj butik u centru Milana, a druga iz Beograda. I eto krenuo je Concrete, konkretan posao. Sam Concrete je za mene asocijacija za nešto čvrsto, stabilno, temeljno, konkretno, onako kako se i ja osjećam kao žena.
Gdje se torbe proizvode?
– Danas Concrete torbice proizvode dvije tvrtke, jedna u Hrvatskoj i jedna u Italiji i obje zapošljavaju osobe s invaliditetom. Ta grana tekstilne industrije je posljednjih godina oslabila i drago mi je da mogu pružati kontinuitet u proizvodnji takvim tvrtkama.
Po čemu su vaše torbe posebne?
– Materijali koji se koriste su stručno izabrani zbog svoje čvrstoće, a s obzirom na to da sam zaljubljenik u boje volim tu radost koju nam boje mogu pružiti. Neki materijali imaju poseban nano silikonski premaz kako bi torba u svim vremenskim uvjetima (toplo- hladno) imala eleganciju, čvrstoću, sjaj i ljepotu. Razni su tu oblici i za najzahtjevnije – mnogo boja, materijala, šljokica, printeva…
Jeste li ikada prije o sebi razmišljali kao o dizajnerici? Jeste li se i prije bavili dizajnom?
– Puno sam proizvoda u građevinarstvu osmislila, patentirala i mislim da sam stručna u tom industrijskom dizajnu. U ovom dijelu torbi dolazi do izražaja moja kreativnost, ljubav prema bojama i hrabrost u pokretanju novog branda za široko tržište. Ne vidim sebe kao dizajnericu, jer mislim da iza tog imena stoji školovanje i rad u segmentu mode, ali vidim sebe kao osobu koja voli stvarati i uživati u tome zato što taj novi proizvod, brand donosi posao za mnoge.
Kako zamišljate ženu koja nosi Concrete torbu?
– Ona je Concrete žena, čvrsta, snažna, temeljna, lijepa, vesela, konkretna žena s osmijehom na licu jer ima svoju Concrete torbu. Usto, ona vjeruje u ljepotu svojih snova i uvijek je svoja.
Je li vas iznenadio uspjeh koji se dogodio gotovo preko noći?
– Život je nepredvidiv, zato je važno biti dovoljno hrabar da ga i proživimo, pogotovo kada nam se otvore vrata, da ne zastanemo, već pripremimo plan i naprijed.
Koliko je važno zajednici u kojoj živimo i svom društvu „dobro vratiti – dobrim“?
– Danas je vrijeme najdragocjenije, zato na svom poslovnom putu, odvojite dio dragocjenog vremena i poklonite ga, pored obitelji i zajednici, kako bi oplemenili društvo i okruženje koje nam je prijeko potrebno da bude pozitivno, kreativno te da nam nudi sigurnost u radu i življenju.
Otkrili ste nam kako ste već počeli izvoziti torbe u daleki Dubai. Uspijete li pokriti sve narudžbe s obzirom na to da je potražnja za njima u kratko vrijeme postala golema?
– Učim, prepreka je mnogo, ali zahvaljujući njima mogu biti još bolja. Priznajem da sam iznenadila i sebe jer dok odgovaram na ova pitanja prihvatila sam i jednu potencijalnu mogućnost prodaje u Macau, dalekoj Kini.
Gdje se mogu nabaviti vaše torbe?
– U pripremi je webshop za Hrvatsku. Prodaju se u Milanu, Beogradu, a idući tjedan 1200 komada putuje za Dubai.
Imate li i neke druge dizajnerske planove – možda dizajniranje odjeće ili nekih drugih modnih detalja?
– Vjerujem da će ta potreba nastati sama od sebe.
Za kraj, otkrijte nam, smatrate li se sretnom ženom i u kojim se situacijama osjećate najsretnijom?
– Moja nona je uvijek govorila za mene „Ova mala nosi sriću!“ I shvatila sam da je sreća u meni, u svima nama. A za početak je dovoljno osvijestiti je.