Studija tvrtke Samsung Electronics o životu kućnih ljubimaca provedenoj u 2022. godini pokazuje kako porast broja kućnih ljubimaca diljem Europe oblikuje naše tehnološke izbore i interakciju s tehnologijom u domu. Više od polovice ispitanih ljudi misli da tehnologija može poboljšati dobrobit njihovih ljubimaca (56%), održati ih aktivnima (56%), poboljšati njihovo zdravlje (52%) i/ili smanjiti tjeskobu zbog odvajanja (52%).
Postoji sve veća potražnja za tehnologijom koja je prilagođena kućnim ljubimcima jer više od polovice ispitanika (52%) smatra da bi to trebao biti standard kada su u pitanju samostalni uređaji ili uređaji u pametnim domovima.
Europska kućanstva sada imaju više kućnih ljubimaca nego djece[1][2]. Istraživanje pokazuje da gotovo dvije trećine (63%) svoje ljubimce vidi kao voljene članove obitelji. Zato nije iznenađujuće da su kućni ljubimci postali relevantan faktor u oblikovanju kućnog života te utječu na ključne kupovne odluke:
- gotovo polovica (47%) ispitanika priznala je da je promijenila svoj dom kako bi smjestila svoje ljubimce
- gotovo trećina (32%) slaže se da je kućni ljubimac utjecao na njihovu odluku pri kupnji novog kućanskog uređaja
- sličan udio (30%) također je rekao da je posjedovanje kućnog ljubimca utjecalo na njihovu odluku o tome koji osobni tehnološki uređaj kupiti.
Prema anketi, vlasnici kućnih ljubimaca koji su upoznati s tehnologijom željeli bi koristiti tehnologiju iz različitih razloga, od čišćenja za svojim ljubimcima pomoću usisavača (53%), hranjenja pomoću automatskih hranilica (49%) i korištenja uređaja za praćenje lokacije za praćenje njihova kretanja (48%). Od onih koji koriste tehnologiju, glavni razlozi su bili zaštita kućnih ljubimaca (36%), osiguranje vlastitog mira (36%) i dodatni komfor (33%).
“U Europi većina domova ima kućne ljubimce. To mijenja naše odluke o kupnji kada je u pitanju tehnologija. Zato kao Samsung razvijamo proizvode imajući na umu i ljude i kućne ljubimce. Znamo da su kućni ljubimci voljeni članovi obitelji pa nastavljamo razvijati tehnologiju koja optimizira naše domove za kućne ljubimce kako bi mogli voditi sretnije i zdravije živote”, rekao je Benjamin Braun, glavni direktor marketinga Samsung Europe.
Sretni i zdravi kućni ljubimci – želja svakog vlasnika
Unatoč trentnoj krizi troškova života, europski vlasnici ne pristaju na kompromise kada su u pitanju njihovi ljubimci. Čak 59% ispitanika u anketi reklo je da ne planiraju smanjiti ukupnu potrošnju za svoje ljubimce – dok je većina (61%) rekla da bi prvo žrtvovala nešto drugo prije smanjenja iznosa koji troše na svoje ljubimce. Anketirani vlasnici kućnih ljubimaca radije bi smanjili svoju potrošnju na ostale potrebe, od potrepština poput režija (27%) i druženja s prijateljima (40%) prije nego što bi smanjili potrošnju na svoje kućne ljubimce.
Usamljenost je najveća briga većine vlasnika kućnih ljubimaca
Budući da su se mnogi ljudi vratili u ured nakon pandemije, usamljenost je sada velika briga za vlasnike kućnih ljubimaca koji se suočavaju s time da svoje ljubimce ostavljaju same kod kuće dulje vrijeme. Gotovo polovica (46%) ispitanika rekla je da su zabrinuti zbog toga što će njihovi ljubimci postati usamljeni, a taj broj raste među mlađima – polovica (50%) vlasnika u dobi od 18 do 34 godine priznala je da su zabrinuti kada su u pitanju njihovi ljubimci.
Zapravo, kada se radi o ostavljanju kućnih ljubimaca kod kuće, zabrinutost zbog toga što se ljubimci osjećaju usamljeno i što im je dosadno je nadmašila druge brige kao što su troškovi brige za kućnog ljubimca i šteta koju kućni ljubimci mogu prouzročiti njihovoj kući, namještaju ili vrtu. Dvije petine (40%) ispitanika reklo je da se više brinu za svoje ljubimce sada kada su ukinuta ograničenja zbog pandemije.
Čini se da se mnogi zabrinuti vlasnici kućnih ljubimaca koriste tehnologiju za pomoć, pri čemu je gotovo polovica (48%) ispitanika koji koriste tehnologiju za svoje ljubimce zabrinuta da će njihovi ljubimci postati usamljeni.
“Naši domovi postaju sve digitalniji i pametniji. Razvijamo naša kućna rješenja za sve članove obitelji. Samsung SmartThings za kućne ljubimce omogućuje vlasnicima stvaranje optimalnog okruženja za svoje ljubimce. Na primjer, ako vaš ljubimac nosi SmartTag, možete vidjeti gdje se nalazi na karti i pustiti mu melodiju da se vrati kući. Ili možete upotrijebiti ugrađenu kameru na našem JetBot AI+ usisavaču da provjerite svog ljubimca dok ste vani i daljinski uključite TV ili svjetla”, dodao je Benjamin Braun, glavni direktor marketinga Samsung Europe.
Budućnost tehnologije za kućne ljubimce
Vlasnici kućnih ljubimaca optimistični su u pogledu dobrobiti koje tehnologija može donijeti životima njihovih ljubimaca. Ali ovaj optimizam nije bez opreza – kao i sa svojim osobnim uređajima, vlasnici također žele biti sigurni da su njihovi ljubimci zaštićeni u digitalnom svijetu.
Unatoč tomu, studija otkriva želju među vlasnicima kućnih ljubimaca za stalnim inovacijama. Više od tri petine (62%) ispitanika smatra da je funkcija prilagođena kućnim ljubimcima jednako važna za sve članove obitelji dok gotovo polovica (49%) želi da se u budućnosti razvije više tehnologija prilagođenih kućnim ljubimcima.
Dr. Ilyena Hirskyj-Douglas, predavačica interakcije životinja i računala na Sveučilištu u Glasgowu, koja je surađivala na studiji Pet Living 2022., komentirala je: “Kako naši domovi postaju pametniji i bolje povezani, način na koji se brinemo o svojim ljubimcima nastavit će se revolucionirati novim pametnim tehnologijama koje se grade ne samo oko naših svakodnevnih života i rutina, već i oko života kućnih ljubimaca s kojima dijelimo naše domove. Kako mlađe generacije sve više prihvaćaju pametne uređaje te kako se povećava i broj ljudi koji posjeduju kućne ljubimce, pametna tehnologija dizajnirana imajući na umu kućne ljubimce prirodni je sljedeći korak.”
[1] Godine 2021. od 197 milijuna kućanstava u EU, otprilike jedna četvrtina imala je djecu koja žive s njima (24%): https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/edn-20220601-1
[2] U 2021. godini 90 milijuna kućanstava u EU posjeduje kućnog ljubimca (46% kućanstava): https://europeanpetfood.org/about/statistics/