Za poslovni uspjeh nisu važni samo poslovni rezultati. Ako vas vaš posao iscrpljuje ili ne zadovoljava, vrijeme je da počnete razmišljati u drugom smjeru. Kako biste postigli mir sa samim sobom i uspješno gradili odnose s drugim ljudima, ostvarili sve svoje snove i znali uživati u svakom dijelu svog životnog puta, kako privatnom, tako i poslovnom, uključite sljedeća duhovna načela u svoj poslovni kodeks i okruženje.
1. Nemojte biti vezani za rezultat već budite usmjereni na sadašnji trenutak i obavljajte dnevne kratkoročne zadatke. Iza uspjeha stoji niz svakodnevnih dnevnih zadataka i, kako poslovica kaže “Rim se nije izgradio u jednom danu.” Premda je bitno u životu imate ciljeve i usmjeravati se ka realizaciji, često ishod neće biti onakav kakav smo očekivali, bilo radi unutarnjih ili vanjskih okolnosti. No, svaki trud se uvijek na kraju isplati premda ne znamo unaprijed na koji način.
2. Razvijajte prijateljsku konkurenciju – Čaša može biti polupuna ili poluprazna, a pozitivna energija kao i optimističan stav prema konkurenciji u poslu vrlo su bitne komponente za uspjeh. Pa ako vas kolega ugrožava svojim nastupom ili većim znanjem, pokušajte nadjačati unutarnji strah te ga pretvorite, kako budistička učenja kažu, u suprotne kvalitete – divljenje, uvažavanje, poštivanje. Ne samo da ćete tako ojačati vlastiti karakter već ćete sigurno stvoriti puno pozitivnije okruženje oko sebe i pridonijeti sinergiji za uspjeh. I zapamtite, za svakog postoji “mjesto ispod sunca”.
3. Pokušajte pronaći životnu misiju umjesto da odrađujete posao. Sve je u stavu. Ako svaki dan odbrojavate sate, minute i stotinke do završetka radnog dana, to svakako ne pridonosi vašem unutarnjem osjećaju ispunjenja i zadovoljstva. Ako vaš posao i ne nosi odvažnost liječnika koji spašava živote, možete barem biti ona osoba u uredu koja potiče druge na uspjeh i međusobno poštivanje umjesto ogovaranja i kukanja. Shvatite i dosadu kroz posao kao lekciju koju morate uspješno naučiti kako biste bili strpljiviji, zahvalniji te razvitkom tih kvaliteta došli do onog što uistinu želite.
4. Pronađite balans između posla i rada. Premda se često smatra da biti duhovan znači sve širokih ruku prihvaćati te da je poslodavac negativac koji nas neumorno tjera da radimo preko svojih mogućnosti, ipak je važno imati na umu sljedeće: Biti duhovan znači i biti iskren prema sebi i drugima te je prihvatljivo postaviti svoje granice i okvire. Nadalje, obično smo sami krivi za tzv. ”burnout”, a ne poslodavac. Često puta radi straha od gubitka posla, tj. prevelike vezanosti za trenutni posao, pretjerujemo i tako zapostavljamo sebe i svoje zdravlje, a i drage ljude oko nas. A upravo nam zdravlje i sreća u privatnom životu služe kao hrana i pokretač za uspjeh u poslu. Kako stara budistička poslovica kaže: "Treba se uvijek držati zlatne sredine".
5. Izbacite sve negativne poruke iz medija i okruženja. Slažem se, trebamo biti informirani i u današnje vrijeme teško je ne upijati sve vijesti putem svih dostupnih medija i punog ureda kolega, ali selektirajte što ćete čitati, gledati i slušati. Ako um hranite katastrofama, ogovaranjem, ekonomskom krizom i saznanjima o korupciji i kriminalu, tada vaš fokus prema negativnom samo raste, a ne ostavljate prostor za kreativnost.
6. Radite na kreativnoj energiji – Slušajte glazbu, čitajte knjige koje vas inspiriraju i okružite se ljudima koji vas čine sretnima, a istovremeno imajte suosjećanje za one koje smatrate negativnima (oni su samo u patnji i nisu uvijek svjesni vlastite negativnosti). Vježbajte jogu ili se bavite sportom kako biste što bolje eliminirali toksine iz uma i tijela te pospješili vaše zdravlje. Provodite što više vremena u prirodi, po mogućnosti bosi (ako godišnje doba to dozvoljava) kako biste se što bolje povezali sa sobom i okolišem. Mi jesmo dio prirode i što smo bolje povezani, osjećat ćemo se sretniji i intuitivniji te ćemo tako privući osobe i poslovne prilike koje su nam potrebne u datom trenutku.
Autor: Ivana Jelinčić