Hrvatskom se i regijom već proširila vijest kako u veljači u Zagreb stiže jedan od najcjenjenijih menadžerskih konzultanata – Robin Sharma. Sharma je autor 15 bestsellera, uključujući i svjetski hit „Redovnik koji je prodao svoj Ferrari“, konzultant najvećih svjetskih tvrtki i sjajan predavač koji će u Zagrebu, 20. veljače 2014. održati trosatno predavanje na temu “Vođa bez titule” u prostoru Hypo centra.
Povodom njegova dolaska razgovarali smo Leom Brezar, direktoricom agencije Dhar media koja dovodi Sharmu u Hrvatsku. Dhar media je javnosti otprije poznata po specifičnom načinu poslovanja, takozvanom dharmičkom menadžmentu, koji u fokus uvijek stavlja ispravno djelovanje te je ovo bila sjajna prilika da s Leom porazgovaramo o Robinu Sharmi, ali i o jednom sasvim novom i svježem načinu poslovanja, toliko drugačijem od onoga na koji smo navikli.
Lea, još je malo preostalo do velikog događaja koji ste organizirali – dovodite u Hrvatsku velikog poslovnog gurua Robina Sharmu. Kako se osjećate privatno i poslovno zbog tog velikog uspjeha vaše agencije Dhar media? Osjećate li uzbuđenje?
– Moram priznati da sam uglavnom umorna (osmijeh), puno je to posla, no veseli me cijela komunikacija oko ovog događaja, jer ćemo glasno poslati poruku o nužnim promjenama sustava u kojem radimo. Što se tiče same organizacije, nas nekolicina je prionula na posao i radi se punom parom. Velika je odgovornost preuzeti jedan ovako značajan događaj i kao i u svemu postoji tu i određen rizik. Dobro smo se pripremili i za nas iznenađenja nema. Jako smo ponosni.
U svijetu biznisa mnoštvo je raznih načina poslovanja, ali samo nekoliko doista velikih poslovnih gurua – poslovnih čarobnjaka, koji su svojim predavanjima u mogućnosti promijeniti i modele razmišljanja, poslovanja, a na koncu i način na koji živimo. Po čemu je Sharma tako poseban? Zašto ste odlučili baš njega dovesti u Hrvatsku?
– Prije svega radi činjenice da je njegovu filozofiju prihvatilo mnogo današnjih kompanija i menadžera koji su svjesni da dolazi novo doba i neke nove vrijednosti koje treba prihvatiti. On je autentičan u tome što čini i to je iznimno važno. A način na koji govori je jednostavan i razumljiv svakome. Impresionirao me neki dan sa svojim postom na Facebooku, gdje je skrenuo pozornost kako je prije svega i on čovjek sa strahovima no da je najvažnije suočiti se. Trenutno je u Švicarskoj na skijanju i neću opisivati nego citirati: “ Želio sam podijeliti s vama da sam na putu da se suočim sa svojim strahom i pretvorim ga u slobodu. Ovo jutro popeo sam se na vrh planine u Švicarskoj i skijao prema dolje dok mi je srce stajalo u grlu.:-) No ono što sam naučio je da se lakše PREDATI planini nego se čvrsto držati za osjećaj SIGURNOSTI.” Oslobodite strah. To bi bila njegova najčešća poruka.
Moram priznati da je zarazna energija ono što krasi ovog čovjeka kada pregledate njegove snimljene materijale, a ista se osjeti i u iščitavanju njegovih knjiga. Uz to Sharma je, kako mu i samo prezime kaže, vrlo šarmantan lik – ispričajte nam malo o zanimljivostima iz njegove biografije. Primjerice, s kojim je sve velikim tvrtkama surađivao?
– Microsoft, NASA, Yale, Starbucks, Fed Ex, General Electrics samo su neke od kompanija koje je savjetovao. Nadamo se da će nakon ovog seminara, a već postoje naznake da hoće, i hrvatske tvrtke prihvatiti Sharminu filozofiju liderstva i polako je početi primjenjivati u praksi. Postati svjestan naslova “Vođa bez titule” vrlo je važna stvar. Ne znači pritom zanemariti obrazovanje, već prepoznati tu filozofiju kao stil življenja i obavezno raditi na sebi. Baš kao što Robin kaže:“Vođenje nije titula. To je stil života. ŽIVI GA.”
Jedan od najboljih savjeta na koji sam naišla prelistavajući materijale o Sharmi je bio onaj: Know one thing! (Spoznaj jednu stvar u kojoj si dobar!) I radi dalje na tome, usavršavajući svoja znanja jer oni koji pokušavaju raditi sve – postižu vrlo malo. Zamolit ću vas da izaberite za naše čitatelje jednu Sharminu poruku koja se vama osobno čini najzanimljivijom, a koju bismo svi mi trebali poslušati.
– Ova poruka koju ste naveli je genijalna, baš iz tog razloga što smo često raspršeni umjesto da se fokusiramo na jednu stvar i odradimo je kako treba. Ne znači to da pritom nećete planirati, ali znači da ako odgovaram na pitanja za ovaj intervju otklanjam sve moguće distrakcije i sa slušalicama na ušima odrađujem stvar do kraja.
Moja poruka je da poslušate ovaj filmić u kojem Sharma što je temelj vođenja bez titule, a za početak naglašava da je stari model vođenja baziran na naređivanju i kontroli mrtav i da se novi temelji isključivo na suradnji i predanosti.
Što kaže Sharma, koje karakteristike odlikuju dobrog poslovnog vođu?
– U jednom kratkom intervjuu za Kanadsku televiziju Sharma je rekao da su te osobine sažete u riječi IMAGE. I – inovations, imagine (Inovativan, Imaginacija), M- Merchant (Visoki standardi poslovanja), A –Authenticity (Autentičnost), G – Guts (Hrabrost da slijedimo istinu, iako drugi idu drugim smjerom) i E- Ethics (Etičnost). Predanost viziji i novim vrijednostima koje potiču pretvara nas u lidera kojeg rado slijede i koji na kraju nikada nije sam.
Pojasnite nam malo sami termin „Vođa bez titule“, koji je i naziv predavanja u Zagrebu. Krije li se iza „Vođe bez titule“ jedna cijela životna filozofija koja toliko odudara od načina vođenja i načina poslovanja na koje smo obično navikli?
– Dolazi novo vrijeme vođenja temeljeno na kvalitetama pojedinca koji primjećuje i uvažava, suosjeća i komunicira sa svojim timom. Vrijeme koje traži da damo umjesto da samo uzimamo. Želimo li prosperitet i razvoj moramo to omogućiti svima, a ne samo sebi. Danas smo često impresionirani i čudimo se ljudima poput Goetza Wernera, vlasnika dm-a, koji se odrekao svoje imovine, jer smo začuđeni činjenicom da istinsko bogatstvo ne dolazi sa bankovnog računa nego od nas samih i slobode koju imamo da učinimo sa svojim životom upravo ono što želimo: “Djeca imaju pravo na dobar start u životu, ali ne i na to da im roditelji osiguraju doživotno blagostanje”. Razvijati unutarnje kompetencije za ostvarenje svojih ciljeva, to je ključ. Novac je samo potvrda koja dolazi kao nagrada za naš trud.
Poduzetnicima, obrtnicima, velikim tvrtkama, studentima – kome je namijenjen ovaj seminar i što možemo očekivati 20. Veljače?
– Tema seminara je “Vođenje bez titule” i namijenjen je svima koji u svom životu žele postići više i pomaknuti svoje granice. Nije važno o kojem se okruženju radi i da li je ono isključivo poslovno. Želimo li ostvariti svoje ciljeve, vodimo li tim od pet ljudi, malu tvrtku korporaciju ili obitelj, važno je da smo odredili kamo idemo i da smo spremni poštivati određena pravila na tom putu.
Odgovorno, istinoljubljivo i ispravno djelovanje i poslovanje jest temelj i vaše tvrtke Dhar media – koliko je takav način poslovanja moguć u današnjim teškim, kriznim vremenima? Ili vam se čini da je kriza nastala upravo zbog neodgovornog ponašanja i na mikro i na makro razini? Možemo li, promijenivši svoje poslovanje, promijeniti i svijet barem malo na bolje ili ipak pričamo o utopiji? Možda smo svi mi koji pokušavamo poslovati ispravno ipak u nekoj mjeri utopisti, što kažete?
– Ne bih rekla da je to utopija, rekla bih da živimo u svijetu koji nam je nametnuo ograničenja kako bi nama mogao manipulirati i da smo zato jer živimo u strahu procijenili kako je lakše vjerovati da je nešto nemoguće, nego se uhvatiti u koštac sa strahom i reći mu da ode. Ja bih rekla da oni koji grade svoj život na pravim vrijednostima grade dugoročno. Svako dijete prvo gmiže pa puže da bi na kraju hodalo i to u početku malo duže traje. No kad odraste i odluči se popeti na Mont Everest, shvatimo kako ipak svašta možemo. Bitno je izaći iz okvira i usuditi se. Mi u Dhar mediji kažemo: “ We d(h)are.”
Kriza definitivno nastaje u odsustvu pravih vrijednosti i prevelikih kompromisa u kojima ne djelujemo u skladu sa željama svoga bića. Ali ne mislim pritom na želje koje su vezane za ego, već one prave istinske želje naše duše. Kad djelujemo istinito ispunjavamo svoju svrhu i osjećamo mir. A tu je ovo društvo izgubljeno. Izgubili smo sebe i sada je vrijeme da se ponovo pronađemo kako bi gradili, a ne rušili sve ispred sebe. Vrijeme je za nove lidere. Budite primjer. Ne odustajte!
S direktoricom agencije Dhar media Leom Brezar razgovarala Andrea Šitum, urednica portala Naturala.hr