Mršavljenje

Zašto nas emocije često vode u kuhinju?

Saznajte kako emocionalno jedenje može sabotirati vaš pokušaj mršavljenja i kako promijeniti svoje prehrambene navike s nekoliko dobrih savjeta

 Zašto nas emocije često vode u kuhinju?

Kada se osjećamo loše, često posežemo za nekim vanjskim izvorom zadovoljstva. Za mnoge, hrana je ta koja donosi utjehu. Svjesno ili nesvjesno, kada smo suočeni s problemima, stresom ili jednostavno ne znamo što bismo sami sa sobom, krećemo u smjeru – kuhinje. 

 
Čini nam se da je to jedini način nošenja sa stresom i ne vidimo da postoje i druge, zdravije mogućnosti. Međutim, dobiveno zadovoljstvo je kratkotrajno i može ugroziti naše napore da postignemo ili održimo  zdravu tjelesnu težinu. Emocionalno jedenje često vodi u prejedanje, pogotovo ako je riječ o visokokaloričnim, slatkim ili masnim namirnicama. Da bismo uravnotežili svoju prehranu moramo postati svjesni povezanosti između hrane i emocija. Primjerice, prema novom istraživanju provedenom na sveučilištu u Clevelandu, ljudi koji teže ugoditi drugim ljudima osjećaju intenzivniji pritisak da jedu kada vjeruju da će to pomoći drugoj osobi da se osjeća ugodnije u njihovom društvu.  
 
Emotivno jedenje je način potiskivanja ili ublažavanja negativnih emocija, poput stresa, ljutnje, dosade, tuge i usamljenosti. Te emocije su potaknute različitim uznemirujućim događajima  u našoj svakodnevnici poput : nezaposlenosti, financijskog pritiska, zdravstvenih problema, ljubavnih problema, problema na poslu, lošeg vremena, umora i dr. 
 
Zabrinuti zbog nadolazećeg događaja ili neke konfliktne situacije možete se fokusirati na tješenje hranom umjesto na suočavanje s bolnom situacijom. Pojavljuje se osjećaj krivnje zbog prejedanja koji vodi do novog prejedanja koje potom vodi do sljedećeg osjećaja krivnje i prejedanja. Nezdravi ciklus se nastavlja bez vidljivog kraja dok se ne odlučimo na promjenu.
 
Koje god da se emocije skrivaju iza prejedanja, krajnji rezultat je isti jer- emocije se uvijek vraćaju. One  su sastavni dio života kao i konfliktne situacije koje želimo izbjeći. Za izražavanje emocija i svjesno suočavanje sa životnim izazovima potrebna  je velika hrabrost, stoga nekoliko korisnih savjeta nije na odmet.
 
• Recite -NE –stresu.  Kad osjećate stres, umjesto za hranom, posegnite za različitim tehnikama smanjivanja stresa poput joge, meditacije ili relaksacije.
 
• Zapitajte se jeste li zaista gladni. Da li je vaša glad fizička ili psihička? Ukoliko ste nedavno jeli, vjerojatno niste zaista fizički gladni već je riječ o psihičkoj žudnji.
 
• Vodite dnevnik prehrambenih navika. Dnevnik je izuzetno koristan i visoko preporučljiv. Daje osjećaj kontinuiteta, strukture i vanjski mjerljivog postignuća i često nam služi kao svojevrsni savjetnik. U njega zapišite što ste jeli, koliko ste jeli, kada ste jeli, kako ste se osjećali kada ste jeli i koliko ste gladni. Tijekom vremena moći ćete primijetiti obrasce u ponašanju koji će vam otkriti vezu između vaših emocija i hrane.
 
• Potpora. Veća je opasnost da ćete posegnuti za emocionalnim jedenjem, ukoliko nemate emocionalnu potporu. Oslonite se na obitelj i prijatelje.
 
• Zaboravite na dosadu. Ne dajte da vam hrana ispuni čitavo vrijeme, ostavite mjesta i za život. Odite u šetnju, igrajte se s kućnim ljubimcem, pogledajte film, slušajte glazbu, čitajte, nazovite prijatelja i dr.
 
• Uklonite napast. Maknite primamljivu hranu iz kuće. Daleko od očiju, daleko od želuca.Ako se osjećate ljuto ili tužno, odgodite svoj posjet trgovini s namirnicama sve dok ne postanete dovoljno snažni. Prava snaga dolazi iz poznavanja sebe i nema razloga stavljati se u situacije za koje još uvijek niste spremni. Pričekajte pravi trenutak.
 
Ako pretjerate s hranom, oprostite si. Imajte strpljenja za sebe. Kao što je rekla Scarlett O'Hara u Zameo ih vjetar – "Sutra je novi dan". Koncentrirajte se na pozitivne promjene koje se trudite uvesti. Cijeneći svoj trud, cijenite sebe i postajete zdravija i sretnija osoba. 
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se