Nutricionizam

Što jesti kod endometrioze?

Neka barem polovicu prehrane čini sirovo voće, povrće i soja - čitateljicu savjetuje mag. nutricionizma Sandra Krstev Barać

Što jesti kod endometrioze?
 
 
Što jesti kod endometrioze?
 
 
 
Čitateljica Marta sklona je stvaranju endometrioznih cista, a budući je endometrioza bolest kod koje se hormoni mogu regulirati i promjenom prehrambenih navika – zanimalo ju je jede li zdravo i kako joj prehrana najbolje može pomoći u liječenju ove bolesti i uravnoteženju hormona.
 
Marti je na pitanje odgovorila mag. nutricionizma Sandra Krstev Barać iz Vitaminotekinog nutricionističkog tima. Imate li i vi pitanje za stručnjakinje Vitaminoteke – postavite ga ovdje
 
 
Pitanje čitateljice Marte:
 
Dragi Vitaminotekin time,
Prije gotovo pola godine mi je dijagnosticirana endometrioza. Laparaskopskim zahvatom sam uklonila dvije endometriozne ciste s oba jajnika. Od operacije je prošlo više od dva mjeseca i zasad je sve u redu. Zbog sklonosti mog tijela da tvori nove endometriozne ciste liječnik mi je preporučio uzimanje hormoskih terapija ili trudnoću. Pošto ne razmišljam o trudnoći, barem ne u skorije vrijeme - ostaju mi hormoni od kojih se ježim, i koji ionako ne liječe moj problem već ga samo stavljaju pod kontrolu. 
 
Stoga sam u potrazi za novim pristupom. Vjerujem da promjenama u ishrani i svakodnevnom životu mogu pozitivno utjecati na moje stanje, a čula sam da ste Vi jaako dobri u tome pa Vas molim za pomoć :) Općenito o mom zdravstvenom stanju i prehrambenim navikama: Imam 25 godina, fizički sam prilično aktivna, ne pušim i opće zdravstveno stanje mi je jako dobro. Prije operacije sam morala obaviti detaljne pretrage te su mi svi rezultati bili uredni.
 
Vegetarijanka sam više od 10 godina. Ne jedem ribu niti morske plodove, ali jedem jaja, mlijeko i mliječne proizvode. Moja ishrana prilično varira o sezoni, dostupnom voću i povrću iz mog vrta i ciklusu i raspoloženju općenito. Ali može se reći da u najvećoj mjeri jedem povrće (svježe i domaće u sezoni) zatim mlijeko i mliječne proizvode (sir pogotovo puno jedem). Voće vjerojatno ne unosim koliko bih trebala ali svakodnevno pojedem barem jabuku ili nešto slično. Nekoliko puta tjedno jedem soju, seitan, tofu i njihove paštete. Barem dva puta tjedno jedem grahorice. Jaja i tjestenina mi se također često nađu na meni-u. Što se tiče tjestenine, riže, kruha i žitarica - može se reći da su integralne i neintegralne namirnice podjednako zastupljene. 
 
Jaako volim jesti slatko - puno čokolade, kolača, pudinga i sl. Iako znam da ne bih smjela. Također, još jedan moj porok je pivo u kojem jako uživam barem 2-3 puta tjedno. Nadam se da ćete iz ovog uspjeti složiti neku sliku o meni i mojoj prehrani. Unaprijed se puno zahvaljujem na pomoći i znajte da ću cijeniti svaki vaš savjet.
 
Lijep pozdrav
Marta 
 
 
 
Odgovor Sandre Krstev Barać, mag. nutricionizma:
 
Poštovana, 
Iako je Vaša prehrana općenito korektna, predlažem  da se pridržavate sljedećih preporuka koje su se pokazale blagotvornim u slučaju endometrioze: 
 
Neka 50 % Vaše prehrane čine sirovo povrće i voće te soja i proizvodi od soje. 
Unosite isključivo cjelovite žitarice i proizvode od punog zrna žita, a rafinirane žitarice posve izbacite iz prehrane.
Preporučuje se unos sjemenki i orašastih plodova bilo kao međuobrok ili kao dodatak jelima
Učinite „zeleni napitak“ načinjen od zelenog lisnatog povrća dijelom svakodnevne rutine
Potrebno je maksimalno ograničiti unos alkohola, kofeina, mlijeka i mliječnih proizvoda, pržene hrane, junk fooda, hrane koja sadrži aditive, industrijske hrane, hrane bogate solju i šećerom
Savjetujete se postiti 3 dana prije svake menstruacije  i piti samo voćne sokove
 
Postoje saznanja da korijen čička pomaže uravnotežiti hormone pa nije loša ideja piti čaj od ove biljke.
Budući da žene s endometriozom vrlo često pate od nedostatka željeza i anemije preporučljivo je  posegnuti za niskodoziranim željezom u obliku dodatka prehrani. Svakako počnite koristiti i ulje noćurka u dozi od 1500 mg dnevno budući da ono sadrži važne masne kiseline, osobito gama-linolensku kiselinu koja pomaže u regulaciji ravnoteže hormona i prostaglandina. 
 
Svakodnevna umjerena tjelesna aktivnost poput šetnje ili joge može također imati povoljan učinak. 
 
Srdačno, 
Sandra Krstev Barać, mag. nutricionizma
 
 

 
Što jesti kod endometrioze? 
Što jesti kod endometrioze?
 
 
Na pitanje čitateljici odgovorila: Sandra Krstev Barać, mag. nutricionizma 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.