Drevna civilizacija Maja svoje je nasljeđe čuvala u kamenu prije više od tisuću godina, a genijalni dizajni iz tog vremena danas se koriste na nove načine. Na meksičkoj željezničkoj pruzi dugoj 1525 kilometara, koristeći tehnike iz drevne knjige Maja, gradi se nova postaja grada Tuluma u Yucatánu.
Arhitektonski studio Aidia osmislio je golemi kosi krov u obliku očne jabučice i platformu s rešetkastim stropom koji propušta zrak, ali sprječava kišu, inspiriran drevnim metodama gradnje.
Rešetkasti strop propušta zrak, ali sprječava kišu
Perforirani krov od strukturiranog čelika i betonskih ploča ojačanih staklenim vlaknima obložit će geometrijsku mrežu. Bit će ostakljen na nekim mjestima i opremljen poliranim tvrdim drvetom u unutrašnjosti.
“Klima na poluotoku Yucatan je tropska s kišom i visokom vlagom ljeti, a kako bismo se nosili s ovim ekstremnim vremenom, predvidjeli smo veliki otvoreni rešetkasti krov, ostakljen na strateškim lokacijama, omogućujući javne poluotvorene prostore koji funkcioniraju bez mehaničke ventilacije”, objašnjavaju iz dizajnerskog studija Aidia.
Igra svjetla i sjena po uzoru na drevne Maje
Sunčeva svjetlost koja prodire kroz krov, projicira složene geometrijske uzorke na zidove i podove, a igra svjetla i sjena putuje prostorom i izaziva različite senzacije kod korisnika.
Ovaj drevni narod doista se volio igrati sa sjenama, a sunčeva svjetlost i sjena koju ono baca često su imale funkcije na njihovim zgradama, poput Chichén Itze, gdje proljetni ekvinocij baca sjenu zmije koja klizi niz obronak piramide Kukulcán.
Željeznički kolodvor dizajniran je da pridonese održivosti i niskougljičnom otisku tako da nedostatak mehanizirane ventilacije eliminira neke emisije, dok je okolno područje prekriveno drvećem i lišćem. Aerodinamička geometrija krova usisava oceanski povjetarac i usmjerava ga kroz stanicu.
“Cilj nam je bio izraditi stanicu inspiriranu s nekim od najpoznatijih značajki majanske arhitekture – simetrija, monumentalnost, geometrijsko poravnanje i korištenje vapnenca okosnice su arhitekture Maja. Pokušali smo odati počast ovoj baštini spašavajući tu istu prostornu kvalitetu, reinterpretiranu na suvremeni način”, objašnjavaju dizajneri.
Svečano otvorenje 1. prosinca ove godine
Mayan Train je dug 1525 kilometara i prolazi poluotokom Yucatán. Izgradnja je započela u lipnju 2020., a planirano otvorenje je 1. prosinca 2023. godine!
Željeznica počinje u Palenqueu u Chiapasu i proteže se sjeveroistočno prema Cancúnu u Quintana Roou preko dviju ruta koje okružuju poluotok. Cilj projekta je povezati turistička odredišta na Karibima s manje poznatim mjestima u unutrašnjosti, uključujući drevna nalazišta Maja po kojima je i dobio ime.
Pročitaj i ovo:
- Održivi dizajn: Danski kulturni centar izgrađen u brdu podsjeća na kuće hobita
- Održivi dizajn: Stara rafinerija nafte postaje zeleni kulturni park!
- Održivi prijevoz: 5 fantastičnih dizajna električnih vozila koje morate vidjeti