Konferencija Poduzetnički mindset za mlade 2025., koja se 14. svibnja održala na Sveučilištu Algebra Bernays, bila je prostor prijenosa iskustva, inspiracije i stvarnih priča – mjesto gdje su oni koji su izgradili karijere, brendove i velike projekte odlučili zastati, osvrnuti se i usmjeriti reflektore prema mladima koji dolaze.
Njihova poruka bila je jasna: Poduzetnički mindset nije privilegij odabranih, nego skup znanja i vještina koje svatko može besplatno usvojiti, razvijati i primijeniti u svom životu kao alat za rast. Smatraju, nadalje, kako ne postoji idealan trenutak za nešto – ne čekajte, nego stvarajte! Govorili su o hrabrosti, riziku, malim prilikama koje često nose najveće prekretnice i o snazi ustrajnosti kada stvari ne idu po planu.
Dupkom puna dvorana bila je potvrda da mladi danas žele više od klasičnih predavanja – traže autentične poduzetničke priče, stvarne izazove i povezanost s onima koji znaju kako uspjeh izgleda iznutra, sa svim padovima, lekcijama i odlučnim koracima naprijed.
Više od karijere: Poduzetništvo je alat za osobnu slobodu
Konferenciju je otvorio Berislav Horvat, čelni čovjek EY Hrvatska, koji je umjesto klasičnog izlaganja o brojkama, grafikonu rasta i uspješnim projektima, publici ponudio nešto puno veće – poticaj na hrabrost, odvažnost i onu nužnu dozu „ludosti“ bez koje poduzetništvo ne može postojati. Njegove riječi bile su poziv na djelovanje, ali i ohrabrenje da upravo mindset, a ne savršeni uvjeti, stvara put prema naprijed.
Uslijedio je Hrvoje Josip Balen, član Uprave Sveučilišta Algebra Bernays, s inspirativnim predavanjem Ako ne želiš šefa, nauči razmišljati kao poduzetnik. Balen je u svom stilu, iskreno i direktno, mladima poručio da sloboda nije ideal nego proces, koji dolazi uz jasne vrijednosti, strpljenje i puno rada.
U panelu Poslodavci budućnosti, Anita Cvetić Oreščanin (Solvership) i Petar Bobek (KONČAR) otvoreno su govorili o tome kako izgleda poslodavac koji zna slušati nove generacije. Nije riječ samo o benefitima, nego o povjerenju, fleksibilnosti i prilikama za razvoj. Zaključak? Budućnost pripada poslodavcima koji znaju da je zadovoljstvo zaposlenika jednako važno kao i zadovoljstvo njihovih klijenata.
Posebnu pažnju okupljenih privuklo je predavanje Luke Abrusa (suosnivača agencije FIVE) „Put od tisuću DA“, u kojem je podijelio kako je na početku karijere pristajao na gotovo svaki projekt – bez uvjeta, bez očekivanja i često bez financijske naknade. Njegov cilj nije bio brz uspjeh, već učenje, osobni rast i okruženost ljudima koji svojim djelovanjem mijenjaju svijet. Upravo takav pristup gdje tisuću puta kažeš DA, čak i kad nisi siguran u ishod, postavio je temelje za sve ono što on danas jest. Nakon „tisuću DA“ slijedi put u kojem moraš znati reći i NE, ali to je Luka ostavio za iduću konferenciju.
U panelu Pokreni nešto svoje, Darija Jurica Vuković (PMI Zagreb) i Nikola Kolveshi Radlović (Kolekcionart) razbijali su mitove o tome da je za poduzetništvo najvažnija savršena ideja.
Goran Čipčić (Zorina mast) otvorio je dušu predavanjem Rođen za poduzetništvo, u kojem je kroz humor i iz vlastite autentičnosti uspio doprijeti do svih onih koji imalo sumnjaju u sebe. Potaknuo ih je na promjenu i akciju, riječima: „Ako je meni uspjelo, vjerujte mi, uspjet će svakome!“
U panelu Svjetsko, a naše!, Evelyn Knez i Tonči Perić pokazali su da Hrvatska može konkurirati na svjetskom tržištu ako svi zajedno napokon prestanemo tražiti izgovore. Uz moderaciju Maruše Stamać, ovaj panel dao je vjetar u leđa svima koji osjećaju da žele uspjeti u Hrvatskoj, ali i graditi svoju globalnu priču.
Poznati kvizaš Silvije Pleština donio je neku novu energiju na scenu. U formatu pod nazivom Kvizni režim, publika se našla u središtu interaktivne igre koja je spajala humor, znanje i digitalnu kulturu. Pleština je pokazao kako sadržaj ne mora biti ni zahtjevan ni sumoran da bi bio vrijedan – naprotiv, kad se znanje prenosi kreativno i šarmantno, ono postaje dijelom naše svakodnevice. Njegov nastup bio je podsjetnik da inovacija i poduzetništvo imaju mnogo lica i da je zabava itekako ozbiljan alat u komunikacijskoj industriji.
Prvi korak je najvažniji – ostalo se uči putem
U drugom dijelu programa poduzetnik Krešimir Rich (Identalia) ispričao je svoju poduzetničku priču bez uljepšavanja – od prvih studentskih pokušaja, kad je prodavao skripte i prepoznao potencijal u dijeljenju znanja do odluke da napusti siguran posao i zakorači u nepoznato. Rich je govorio o važnosti prepoznavanja prilika koje se često kriju u naizgled beznačajnim iskustvima te o hrabrosti da se sigurnost zamijeni slobodom stvaranja.
Nikica Trubić (OTP banka) i Ognjen Bagatin kao moderator razgovora, približili su publici svijet financija na jednostavan, motivirajuć i potpuno nov način. Razbili su mitove o tome da su financije dosadne – pokazali su kako upravo razumijevanje novca omogućuje mladima da donose bolje odluke, razviju samostalnost i dugoročno grade održivu karijeru. Naglasili su važnost ulaganja u znanje, energiju i vlastite vještine jer je financijska pismenost danas jednako važna kao i kreativnost, upornost i vizija.
Stjepan Zelić (Hypefy) publiku je uveo u svijet startupa bez uljepšavanja – iskreno, konkretno i iz prve ruke. Podijelio je kako izgleda stvarni put izgradnje jedne startup priče, ali i kako izgleda prvi odlazak pred investitore. Govorio je o važnosti pripreme, jasnoće i uvjerljivosti pred velikim igračima, ali i o onome što često ostaje nevidljivo – koliko truda, učenja i pogrešaka stoji iza svakog uspjeha. Uz savjete kako izbrusiti dobar pitch i što zapravo zanima ozbiljne ulagače, otkrio je podatke o velikim investicijama koje su već ostvarili, ali i onima koje tek dolaze – s ambicijom da njegov Hypefy postane ozbiljna globalna priča.
Sport, hodanje i glazba: lekcije koje nas ne uče u školi
Sandra Paović svojom je emotivnom pričom dotaknula srce svakog prisutnog u dvorani. Njezino svjedočanstvo života, u kojem govori o snazi osobe kad sve oko nje pukne – i tijelo, i okolnosti, i sigurnost, nikoga nije ostavilo ravnodušnim. Iako je po sadržaju riječ o teškoj životnoj priči, ono što je publika vidjela ispred sebe nije bila žrtva – bila je to žena iz koje zrače sreća, hrabrost i duboka zahvalnost za svaki novi dan. U ovom dijelu konferencije, koji je moderirala Ana Radišić, sportski duh i poduzetnički duh pružili su si ruke.
Boris Trupčević govorio je – o hodanju. Doslovno! „Volio bih vam prodati hodanje, ali ono je besplatno!“ – riječi su koje pozivaju na otrježnjenje. U vremenu kad nas tehnologija tjera da jurimo, a odluke donosimo u sekundi, Boris je odlučio stati. I krenuti iznova na vlastiti put – doslovno i simbolično. Svojim iskustvom hodočašća na Il Camino de Santiago, podijelio je kako ga je to fizičko i duhovno putovanje naučilo onom najvažnijem – kako ponovno čuti vlastite misli, pronaći fokus i jasnoću te usmjeriti energiju na ono što zaista vrijedi.
Joško Lokas, televizijski urednik, scenarist, autor, producent i voditelj podijelio je svoju profesionalnu i osobnu priču – onu o kulturi neuspjeha. Govorio je iskreno o svim zatvorenim vratima na koja je kucao, o velikim projektima koji su mu bili odbijeni i koji su dugo čekali svoje vrijeme. Danas, nakon godina padova i uspona, njegovo ime nosi težinu i kredibilitet, na čemu je posebno zahvalan.
Za kraj dana, pozornicom su zavladali Berislav Sokač i njegov sin Odin, koji su toplom, iskrenom obiteljskom pričom o poduzetništvu kao obiteljskoj vrijednosti, ali i o snazi glazbe kao univerzalnom jeziku, razgalili sve prisutne. Iako je tek učenik trećeg razreda Klasične gimnazije, Odin je danas ime s kojim svjetska blues scena želi surađivati i želi u njega ulagati. Njegov talent, autentičnost i posvećenost glazbi zadivila je njegovu obitelj, kolege, prijatelje, ali i cijenjene glazbenike holivudske scene. Odin Sokač je dokaz da godine nisu prepreka za izvrsnost, a njegova gitaristička točka, kojom je zaključena 7. konferencija Poduzetnički mindset za mlade, bila je još jedna potvrda da velike priče često počinju tiho, u garaži ili dnevnom boravku, ali se čuju jako daleko.
Poduzetničke priče i inspirativni ljudi, okupljeni oko Poduzetničkog mindseta, već dugo u svijet šalju jasne poruke da je uspjeh često tiha borba koja se odvija daleko od očiju javnosti, kao i da su znanje, intuicija i upornost alati koji nas, korak po korak, vode do točnih odgovora u kvizu nazvanom ŽIVOT.