U publikaciji se navodi kako se skori ulazak Hrvatske u EU može shvatiti i kao prilika za osvajanje velikog tržišta željnog kvalitetne organski uzgojene hrane. Vrijednost globalnog tržišta ekoloških proizvoda, navodi se u publikaciji, iznosi 45 milijardi €, dok tržište EU vrijedi 21,5 milijardi € uz porast od 10 posto od 2010. godine.
Zanimljivost je podatak kako upravo od svih europskih zemalja Hrvatska bilježi najveću stopu rasta potražnje na tržištu ekoloških proizvoda u visini od 20 posto, a slijedi je Nizozemska s 15 posto. Novi broj Ekozona Trend Reporta analizira i izvozni uspjeh Rumunjske, proglašenom zemljom godine na Biofachu, vodećem svjetskom sajmu organske poljoprivrede održanom prošli mjesec u Nürnbergu.
Prema najnovijem istraživanju koje su na uzorku 162 zemlje proveli IFOAM (International Federation of Organic Agriculture Movements – Međunarodna organizacija pokreta organske poljoprivrede) te FiBL (Forschungsinstitut Für Biologischen Landbau – Institut za istraživanje organske poljoprivrede) u svijetu je trenutno ukupno 37,2 milijuna hektara poljoprivrednog zemljišta pod ekološkim nadzorom.
Jadranka Boban Pejić, predsjednica uprave Biovege te prvo ime organske prehrane u Hrvatskoj donosi nam pregled sektora organske hrane: „Sektor organske hrane, pokazao se iznimno stabilnim, čak i u recesiji, koji na globalnom, EU, ali i domaćem tržištu kontinuirano bilježi stabilan rast.“
Boban Pejić je dodala kako je organski uzgojena hrana jedno od najbrže rastućih tržišta u Europi, ali i svijetu te naglasila: „U Europi u 2011. godini registrirano je 10,6 milijuna hektara zemlje pod ekološkim nadzorom, čiji udjel u ukupnoj obradivoj površini u zemljama Europske unije iznosi 5,4 posto, uz godišnji porast od 6 posto.“
Ekozona Trend Report donosi podatke kako u Hrvatskoj postoji 32.035 ha obradivih površina pod ekološkim nadzorom, što je udio od 2,9 posto u ukupnoj obradivoj površini. U 2011. godini zabilježeno je 1.494 ekološka proizvođača, dok se u najnovijim podacima spominje broj 1.757 što je porast od 17,6 posto.
Ministarstvo poljoprivrede donijelo akcijski plan za povećanje ekološki obradivih površina od 8 posto do 2016. godine. Ulaskom u EU Hrvatskoj će biti dostupna poprilična sredstva namijenjena ruralnom razvoju, ali samo uz kontinuirana ulaganja u edukaciju potrošača, poljoprivrednika i trgovaca hrvatska poljoprivreda može se nastaviti razvijati te priskrbiti značajniji udio na EU tržištu.
Gašpar Novak, direktor marketinga Konzuma izjavio je: „Konzum je prvi među hrvatskim trgovačkim lancima prepoznao važnost proširenja ponude u segmentu ekoloških proizvoda te je u suradnji sa Biovegom uveo liniju proizvoda Ekozona, koja je prva hrvatska certificirana ekološka robna marka. Upravo aktualni trendovi pokazuju da sve veći broj ljudi postaje svjestan važnosti i prednosti konzumiranja ekološki proizvedene hrane. Ujedno, kupci se sve više informiraju i educiraju u pogledu kvalitetnijeg načina prehrane što dodatno utječe na odluku o kupnji ekoloških proizvoda. Također nas veseli što ova kategorija proizvoda iz godine u godinu bilježi rast te ćemo u suradnji sa Biovegom zajednički raditi na dodatnom proširenju ponude.“
Ekozona, prvi domaći certificirani brand ekoloških proizvoda, kojem je cilj da pomažući u plasmanu domaćih ekoloških proizvoda pomaže hrvatskim eko-poljoprivrednicima i tako osigura u svojem asortimanu čim veću zastupljenost domaćih proizvoda.
Svi proizvodi u asortimanu Ekozone uzgajaju se bez pesticida i aditiva te zadovoljavaju stroge kriterije ekološkog uzgoja. Ekozona danas broji 14 različitih kategorija proizvoda i ukupno 113 proizvoda.