Lively Roasters d.o.o., u privatnom vlasništvu Marka Brajkovića, posluje od 2015. godine, primarno kao kompanija koja se bavi uvozom i distribucijom specijalitetnih kava u Horeci. No, 2020. godine otvara i drugu diviziju – Lively Pharm – proširuje djelatnost i na tržište lansira Geshu, prvu kozmetičku liniju s kavom.
“Upravo je lockdown i cijeli kolaps u opskrbi zdravstvenog sustava bio razlog nove divizije i mog dolaska u kompaniju”, otkriva nam Mirela Ilenić, formulatorica i kreatorica kozmetike.
Otvaranje divizije Lively Pharm potaknuto je nestašicom određenih sirovina važnih za ljekarnički sustav u pandemiji, poput medicinskih zaštitnih maski, dezinficijensa, ambalaže i dr., kao i nedostatkom inovativnih sirovina u kozmetičkoj industriji, posebno za male proizvođače.
Ako na tržište ne dovodimo inovativne sirovine, objašnjava Mirela, razvoj budućih proizvoda malih proizvođača je ugrožen s istom ponudom te vrlo teško mogu konkurirati uvoznom proizvodu koji dolazi iz Francuske, Njemačke i sada već sve više iz skandinavskih zemalja.
Dugogodišnje iskustvo
“Hrvatska uz svoje male proizvođače i OPG-ove ima priliku dati jednu dodatnu injekciju i boost turističkoj ponudi jer turisti žele djelić Hrvatske ponijeti sa sobom u obliku proizvoda”, kaže Mirela i dodaje: “Smatram da možemo biti poput Provance, ali moramo biti inovativni, brzi i dosljedni.”
Lively Pharm na tržište plasira sirovine i ambalažu za ljekarne, male proizvođače, ali i za kućnu upotrebu. Od biljnih ulja (marula, karite nilotica, plod divlje ruže, jojoba), emulgatora (Emulium Mellifera, Olivem 2020) pojačivača apsorpcije (Cetiol C5, Cetiol CC…) pa do inovativnih kozmetičkih kompleksa. Osobito su ponosni na zastupstvo francuske kompanije Laboratoire Altho koja je proizvođač kemotipiziranih, organskih eteričnih ulja, a rade i na nekoliko novih zastupstva.
“Osim toga, ponosni smo i na uslugu koju pružamo našim potrošačima u obliku edukacije, dostupnih informacija, materijala, pomoći prilikom razvoja proizvoda, kao i neko naše dugogodišnje iskustvo u prodaji. Upravo je to naša prednost”, navodi.
U budućnost oprezno
Mirela smatra kako biti proizvođač u Hrvatskoj nije nimalo lako. “Bez obzira na odličnu ideju, uspjeh ovisi o nizu vanjskih faktora koje je teško predvidjeti. Naša kozmetička linija Gesha pravi je primjer proizvoda koji ima odlične recenzije, vrhunsku kvalitetu, inovacijsku podršku EU kroz projekt inovacijskih vaučera, ali intenzivno traži naš angažman”, nabraja Mirela.
Kao problem na hrvatskom tržištu ističe i nepovjerenje prema domaćem proizvodu te problem nezaštićenog tržišta različitim uvozom. ” No, EU projekti su zaista velika pomoć, a inovacijski su vaučeri odlična stvar za novi projekt jer se kroz njih može sufinancirati veliki dio troška ispitivanja i pripreme za registraciju proizvoda”, kaže Mirela.
Što se tiče budućnosti, kaže da su vrlo oprezni zbog konstantnih problema u opskrbi sirovinama, no svakako žele biti što dostupniji svojim kupcima te plasirati nove sirovine kako bi mogli parirati inozemnim brendovima. “Širimo distribuciju na BiH, Srbiju i Crnu Goru, a i Gesha je pri kraju s dva nova proizvoda koja planiramo pustiti na tržište iza Nove godine”, ponosno ističe Mirela.
Proizvodi se direktno distribuiraju kupcima (OPG-ovi, proizvođači, ljekarne), ali su dostupni i preko web shopa www.mireille.me ili www.livelypharm.com.
Naturala Life br. 14
Pretplati se na tiskano izdanje časopisa Naturala Life ili ga kupi na odabranim prodajnim mjestima i uživaj u sadržajima koji inspiriraju i mijenjaju perspektivu. Online izdanje čitaj besplatno na servisu Issuu.
Promaknula su ti prethodna izdanja časopisa Naturala Life i Naturala Health? Pročitaj ih online!