Jedna od najpoznatijih hrvatskih vizažistica Marija Butković osnivačica je i predsjednica udruge Marra Altrui u kojoj su fokusirani na žene koje se, bez obzira na redovite preglede, suoče s dijagnozom karcinoma te im nude mogućnosti repigmentiranja obrva te, nakon djelomične ili potpune mastektomije, i 3D repigmentiranje areole i bradavice.
Nažalost rak dojke nerijetko zahtijeva operativni zahvat koji je u većini slučajeva bez poštede areole i bradavice. Rekonstruktivnom tehnikom, u udruzi Marra Altrui žene mogu proći kroz repigmentaciju bradavica ili područja areole što pridonosi njihovom samopouzdanju i zdravom pogledu na svoje tijelo.
Ponovno do gotovo prirodnog izgleda grudi
Mikropigmentacija grudi radi se iz više razloga – estetskih, fizičkih i psiholoških. Tretmanom 3D rekonstrukcije areola i mamila postiže se gotovo prirodan izgled grudi, pri čemu se koriste različite tehnike i kombinacije boja. Trodimenzionalna, multi-tonska tetovaža koristi se za stvaranje percepcije dubine. U slučaju jednostrane mastektomije, areola i bradavica koordinirani su sa susjednom dojkom. Kod pacijentica koje su imale rekonstrukciju bradavice, dimenzionalni se učinak koristi za ponovno pigmentiranje nove bradavice i stvaranje okolnog kompleksa areole.
“Želja nam je da naše klijentice ne vide svoje ožiljke u ogledalima, već da ponovno pronađu radost te se osjećaju ženstveno i privlačno. Naglasila bih važnost psihološkog stanja žena u svim fazama liječenja i nakon rekonstrukcije dojki. Brisanje njihovih ožiljaka čini ih cjelovitima i spremnima za nastavak privatnog i poslovnog života. Ova kampanja mi je stoga iznimno važna jer se nadam da ćemo širenjem znanja o mogućim postupcima pomoći ženama u vraćanju njihovog samopouzdanja. Zahvalna sam što su neki od najvećih stručnjaka iz marketinške industrije prepoznali naša nastojanja te uložili svoj rad i vrijeme na kreiranju ove kampanje“, objašnjava nam Marija Butković.
Kako je jedna Vida ostavila duboki trag na Mariju…
Premda se osobno nije susrela s takvim teškim dijagnozama, otkriva nam kako je na ideju o osnivanju udruge došla još prije više od 10 godina, radeći make up na snimanju za jedan poznati hrvatski časopis. Tada je šminkala mladu djevojku imena Vida, koja je imala oko 30 godina i bila u fazi liječenja kemoterapijom, odnosno nije imala kosu, obrve i trepavice. Vida je tada s oduševljenjem upitala: ‘stavit ćete mi trepavice?, a to oduševljenje Marija, priznaje nam, često čuje i danas. Vida je ostavila duboki trag na nju i bila veliki poticaj da osnuje Udrugu.
“Kroz ove smo godine nastojali pomoći većini žena i djevojaka koje su nas posjetile. Bit ću skromna pa ću reći da smo radili jednu osobu mjesečno. Za 7 godina imali smo minimalno 100 žena koje su nas posjetile minimalno dva puta. To je više od 300 tretmana“, s ponosom kaže naša sugovornica.
Svjedočanstva žena nakon permanentne kozmetike
A koliko je permanentna kozmetika promijenila život svih tih žena i djevojaka nakon bolesti najbolje govore brojna svjedočanstva na stranici Udruge Marra Altrui.
“Iscrtavanje obrva meni je osobno bilo neizmjerno bitno za očuvanje samopouzdanja i pozitive tijekom liječenja kemoterapijom“, kaže jadna od njih, dok druga piše sljedeće: “Nakon prvog šoka od suočavanja s dijagnozom karcinoma, kada započne liječenje shvatiš da život ne mora stati, nego možeš živjeti čak i kvalitetnije posvećena sebi. S iscrtanim obrvama i perikom apsolutno nitko kome nisam sama odlučila reći nije mogao nasluti moju tadašnju dijagnozu, tako da nisam izbjegavala odlazak među ljude. Mogla sam raditi, izlazila sam i družila se, a što je najbitnije, samoj sebi sam s takvim obrvama izgledala prekrasno čak i bez perike, nisam imala dojam da sam bespomoćna i bolesna. Također, s obzirom na to da imam malu djecu, bilo mi je važno njih zaštiti od straha za mamu, a s toliko lijepim obrvama sam izgledala i bolje nego prije!“
Okosnicu kampanje čini video spot koji promovira rad udruge. Video prikazuje tri žene različite dobi suočene s istim nedostatkom, a Marra Altrui im pomaže vratiti onaj dio koji nedostaje kako bi se osjećale cjelovito.
Cilj je sredstva osigurati preko donacija i suradnji
“Većina udruga bavi se preventivom, odnosno ukazuju na važnost pregleda i rane dijagnostike što je iznimno važno ali nažalost, bez obzira na preventivu, broj oboljelih se povećava. Mi smo se fokusirali na žene koje se, bez obzira na redovite preglede, suoče s dijagnozom karcinoma. Preko udruge nudimo im repigmentiranje obrva u fazi liječenja kemoterapijom te nakon djelomične ili potpune mastektomije 3 d repigmentiranje areole i bradavice. Rekonstruiramo bradavicu i areolu kombiniranjem boja i tehnika koje daju potpuni trodimenzionalni dojam. Jedna od posljednjih korisnica naše usluge ima samo 38 godina. Tretmani se rade u dva ili više dolazaka. Obrve se iscrtavaju dva puta u razmaku od mjesec dana, a areole se u nekim situacijama rade i 3 puta. Cijena rekonstrukcije obrva je 3700 kn, a rekonstrukcija jedne areole, ako su tri dolaska, je oko 5000 kuna”, objašnjava Marija.
Od 2014. godine Marija je udrugu financirala sama iz redovnog poslovanja. Nažalost, tako nije mogla primiti veliki broj oboljelih žena. Onima kojima nije radila besplatne pigmentacije, nastojala je barem olakšati popustima. Danas je cilj sredstva osigurati preko suradnji i donacija koje uvelike pomažu u njezinom nastojanju da jednog dana sve žene dobiju jednako pravo na ovu uslugu.
Tretman koji ženama vraća samopouzdanje i novi život
“S obzirom na sve veći broj oboljelih i činjenicu da se dobna skupina spustila na zaista mlade žene, repigmentacija obrva i areola je tretman koji im jako olakšava da prebrode sve faze liječenja i vrati im samopouzdanje nakon izlječenja. Prošle godine smo u jednom tjednu imali 3 žene mlađe od 40 godina. Sve tri su majke malodobne djece kojima je primarna želja prebroditi bolest a da ih djeca ne vide ‘drugačijima'”, upozorava Marija.
Na pitanje kako uspijeva voditi uspješan posao i odvajati vrijeme za rad udruge, odgovara: “Sve se može kada izgarate od želje prema poslu, a niste slijepi za potrebe onih koji prolaze teške trenutke. Novac nije motiv, on je posljedica rada i kao takav me nikada nije sputavao da dajem prednost onima koji su u potrebi. Ponekad je fizički iscrpljujuće, ali svaki novi dan prevlada ljubav prema svemu što radim tako da je sve ostalo manje važno. Voljela bih da uspijemo u nastojanju da se svaka žena osjeća kao žena u fazi liječenja i nakon izlječenja, da formiramo tim ljudi koji će nesebično pomagati njima u potrebi. To svakako podrazumijeva educiranje artista, povezivanje i puno rada na informiranju. Tome bi trebala pomoći i ova kampanja. Neizmjerno sam zahvalna svima koji uz svoje poslove i sve obaveze stavljaju na raspolaganje svoje vještine i vrijeme da bi podržali rad udruge.”
Pročitaj i ovo:
- Dr.sc. Dinko Bagatin: Ne možemo spriječiti silu težu da djeluje na grudi, ali ih možemo korigirati i vratiti im puni izgled
- Vodič za samopregled dojki u nekoliko jednostavnih koraka
- 15 simptoma koje žene NIPOŠTO ne smiju zanemariti