Kampanju “Mamograf vidi više nego oko” osmislila je reklamna agencija Bruketa&Žinić OM za Udrugu “SVE za NJU!” koja okuplja žene oboljele i liječene od raka dojke. Kampanja je lansirana u povodu Dana narcisa – humanitarne akcije kojom se svake godine od prodaje narcisa prikupljaju sredstva za prevenciju i rano otkrivanje raka dojke.
Cilj kampanje je povećati svijest o važnosti redovitih pregleda dojki – mamografija. Nositelj kampanje su citylight plakati koji danju provociraju fotografijom nagog ženskog tijela, dok se noću, paljenjem citylight rasvjete, pojavljuje mamografski detaljan prikaz dojki.
Tim se jednostavnim, a vizualno upečatljivim postupkom nastoji skrenuti pažnja ženama na činjenicu da je mamografija najpreciznija metoda pravovremenog liječenja raka dojke te ih potaknuti na obavljanje pregleda. Agencijski tim koji je radio kampanju čine kreativni direktori Ivan Čadež, copywriter Drago Mlakar, art direktorica Ana Belić te voditeljice projekta Ivanka Mabić i Ivana Drvar.
Cilj kampanje “Mamograf vidi više nego oko” je upozoriti žene na redovnu kontrolu kroz podizanje svijesti žena starijih od 50 godina o važnosti odazivanja na screening programe u Hrvatskoj, ali i redovne preglede mlađih žena koje nisu obuhvaćene Nacionalnim programom ranog otkrivanja raka dojke, prema indikaciji i preporuci liječnika ultrazvukom kombinirano s mamografijom ili nekom drugom dijagnostičkom metodom.
Brojke pokazuju kako godišnje u Hrvatskoj od raka dojke oboli oko 2.500 žena, a premine ih skoro 1000. Zabrinjava sve veći broj oboljenja mlađih žena kao i činjenica da se smrtnost ne smanjuje. Jedan od razloga je što još uvijek rak dojke ne otkrivamo dovoljno rano kad je izlječiv 90%, a petogodišnje preživljenje je 97%.
Odaziv žena na mamografske preglede od 70% na nacionalnoj razini smanjio bi smrtnost za 25% jer bi više karcinoma otkrili u ranoj fazi kad se karcinom još ne može palpirati, a postotak izlječenja je veći. Važno je napomenuti da na svakoj od nas stoji odgovornost za vlastito zdravlje i da redovnom mamografijom rak dojke možemo otkriti na vrijeme, što je glavni faktor u izlječenju bolesti“, rekla je Almenka Balenović, predsjednica Udruge “SVE za NJU!”.
Udruga “SVE za NJU!"
Udruga žena oboljelih i liječenih od raka dojke, njihovih obitelji i prijatelja „SVE za NJU!“ osnovana je 21.ožujka 2008. godine kao dobrovoljna, humanitarna, nevladina i neprofitna organizacija, sa ciljem pružanja informacijske, psihološke i logističke pomoći ženama oboljelima od raka dojke, kao i njihovim obiteljima.
Osnovale su je tri pacijentice, Vesna Andrijević-Matovac, Bojana Benović i Almenka Balenović. U vrlo kratkom razdoblju od osnutka do danas Udruga je svojim kontinuiranim radom ostvarila zapažene rezultate.
U razdoblju od 7. listopada do 7. studenoga 2008. godine sudjelovala je u velikoj humanitarnoj akciji koja je nosila i naše ime „SVE za NJU!“ pod sloganom „prekriži rak dojke i rak vrata maternice“, a završni svečani Koncert Lane Jurčević prenosila je uživo i HRT.
Tom akcijom u suradnji s DM-om i Glaxom prikupili su 1.100.000 kuna, te zajedničkim dogovorom Grada i Vlade RH dobili rješenje o pravu na korištenje prostora u Kneza Mislava 10 Zagreb (170m2). Cilj same akcije je bio otvorenje Centra za psihološku pomoć ženama oboljelim od raka.
Tijekom proljeća 2009. nastavili su s edukativnim tribinama o važnosti prevencije i ranog otkrivanja ova dva najučestalija sijela raka, kod ženske populacije, te su javne tribine održane u više od deset hrvatskih gradova.
Iako bez prostora i adekvatnih uvjeta za rad 10.10.2009. godine, u Novinarskom domu su promovirali njihov prvi priručnik za pacijente i njihove bližnje pod nazivom „Emocije i Karcinom“ , te na taj način zajedno sa preko 120 zemalja učesnica bili dio međunarodne akcije kojom se u svijetu obilježava dan „Voices for hospices“.
Dana 21.05 2010. godine, svečano je otvoren dugoočekivani Centar u kojemu će sve žene oboljele od (bilo koje vrste) raka i njihove obitelji moći potražiti prijeko potrebnu psihološku pomoć.
Bruketa&Žinić
Bruketa&Žinić OM je grupa agencija specijalizirana za brand strategiju, dizajn, strateško planiranje i sve vrste offline i online marketinških komunikacija. Trenutno su druga najučinkovitija nezavisna reklamna agencija na svijetu prema Effie Indexu s preko 400 domaćih i međunarodnih stručnih nagrada za oglašavanje i dizajn.