Drugo izdanje Executive Sales Adria Summita održalo se u porečkome hotelu Parentium, a u Istru je od 10. do 12. listopada dovelo brojne prodajne profesionalce i stručnjake. Kao i prošle godine, ESAS je ponovno ponudio znanje i pregled trendova iz prodaje i marketinga, osigurao fantastičan networking i omogućio povezivanje ljudi iz branše. U tri dana održano je ukupno 14 predavanja i prodajnih priča, a Summit je bez sumnje opravdao ovogodišnji slogan Prodaja je zakon.
Vrhunski stručnjaci
Program je otvoren radionicom prodajnog umrežavanja na kojoj su se kroz zabavni kviz svi sudionici imali prilike upoznati i razmijeniti znanja i iskustva što je pridonijelo opuštenoj atmosferi u dvorani. Prvo predavanje održao je Davor Bilman koji je na temelju svog skenera osobnosti govorio o tome kako odabrati pravog predavača, a na njega su se nadovezali Vedran Sorić i Igor Belošić raspravljajući o tome jesu li u prodaji bolji muškarci ili žene. Unatoč silnim grafovima, zaključili su da pravog odgovora na to pitanje nema i da je jedina stvar koja razlikuje dobrog od lošeg prodavača upravo strast koju osoba ima prema prodaji.
Keynote speaker Gavin Ingham na temelju osobnog iskustva i znanja koje ima iz područja psihologije sudionicima je objasnio kako vježbajući mentalnu izdržljivost mogu postati “desetka” i tako uložiti u osobni i profesionalni rast. Komunikacijska stručnjakinja Ana Šimunović iz komunikološke i semiotičke perspektive govorila je o snazi priče u prodaji i na primjeru reklama koje ponajprije prodaju vrijednosti i ideale, a tek onda proizvod, potvrdila svoju temu. Njena regionalna kolegica Verica Mijović na slikovit način govorila je o motivaciji zaključivši kako za bilo što čime se bavimo nisu ključne naše sposobnosti, već unutarnja energija koja nas pokreće.
Dragan Vojvodić, trener Sandler metodologije, govorio je o razlozima zbog kojih bi se tradicionalni načini prodaje trebali napustiti ili barem modernizirati, a na njega se tematski nadovezao gost predavač iz Velike Britanije, Daniel Disney. Koristeći svoje znanje o društvenim mrežama, ponajviše o LinkedInu, govorio je o tzv. social sellingu koji je i dalje nedovoljno prepoznat u regiji i svijetu, a budućnost je prodaje. Summit je privela kraju fantastična Iva Belé koja nas je uvela u svijet prodajnog brendiranja, odnosno pokazala kako postati jedinstven i prepoznatljiv u očima svojih klijenata. Između ostalog, prenijela nam je i pojasnila riječi Jeffa Bezosa, „vaš brend je ono što ljudi govore o vama dok niste u prostoriji“
Prodajne priče
Disney je svoje predavanje dodatno produbio na jednodnevnom Floating Masterclassu – posebnom događaju koji se održao 13. listopada u samom srcu istarskog dijela mora. Spajajući jedinstveno predavanje o posebnostima LinkedIna i stvaranju kvalitetnog online sadržaja, polaznici Masterclassa uživali su u ljepotama Limskog kanala te opuštenom druženju.
Vrhunska 15-minutna predavanja održalo je i šest pojedinaca iz velikih korporacija i javnog života čime je cjelokupni program bio dodatno obogaćen. U sklopu prodajnih priča prva je nastupila poznata televizijska voditeljica Antonija Blaće koja je na simpatičan način objasnila kako je prodala sebe i kako zapravo još uvijek to radi. Bruno Trapan, vlasnik vinarije Trapan, govorio je o tome kako se počeo baviti proizvodnjom vina iako mu to nije bila prvotna namjera, a Andrew Dalgleish kao veleposlanik Velike Britanije pričao je o prodaji diplomatskih odnosa. Prodajne priče podijelili su i Mirjana Glavak koja je govorila o digitalnoj transformaciji 24Sata, Sanja Šagud predstavila je prodajni uspjeh Atlantic Grupe u Rusiji s brandom BEBI i Andrej Janjić iz Hrvatske Pošte koji je govorio o svom prodajnom putu i anegdotama iz FMCG-a.
Spoj edukacije i zabave
– Ovakav Summit nadahnjuje poduzetnike, menadžere i osobe na vodećim položajima te im daje vrijedna saznanja o modernoj, profesionalnoj prodaji 21. stoljeća. Iskoristit ću priliku i navesti riječi pohvale koje je jedan od ovogodišnjih sudionika, gospodin Rino Tomašević iz tvrtke Neuroth Hrvatska, uputio organizatorima Summita: ‘Imam potrebu reći da me ESAS oduševio i jako mi je drago što sam prisustvovao. Naučili ste me mnogočemu − toliko ugodno, prepuno emocija i stvarne pozitivne energije. Čovjek postane ispunjeniji i sretniji u to kratko vrijeme provedeno s vama.’. Meni kao gostu predavaču ovakve riječi služe kao savršen poticaj za daljnji rad te sam ponosan i zahvalan što sam sudjelovao na takvom događaju. Vidimo se na ESAS-u 2019. Prodaja je zakon! – rekao je Igor Belošić.
Njegova kolegica i jedna od ovogodišnjih predavačica, Ana Šimunović, također nije krila svoje oduševljenje – Postoji ta jedna ekipa i ta jedna konferencija na kojoj je sve moguće i koja me već drugu godinu za redom oduševljava svojom energijom, kreativnošću i pomicanjem granica zone komfora o tome kakva bi konferencija trebala biti! Biti dio Executive Sales Adria Summit priča je ne samo mega fora, nego i super kvalitetno provedeno vrijeme s inspirativnim kolegama predavačima i sudionicima konferencije od kojih svaki ima svoju prodajnu, ujedno i životnu priču vrijednu slušanja i dijeljenja dalje. Osim što sam bogatija za nova poznanstva, nosim sa sobom brdo pozitivne energije, one neke smjernice od kojih poskočiš dalje nego što si mogao zamisliti i motivacijski boost koji nastaje samo u sinergiji ljudi spremnih dijeliti svoju svrhu, autentičnost i empatiju bez zadrške – kazala je Ana.
Uz edukacijski dio Summita, organizatori su se pobrinuli da i onaj zabavni dio bude prilika za učenje novih, nesvakidašnjih stvari, ali i opuštanje. ESAS-ovci su tako uz vodstvo Davora Bilmana zaplesali afrički senzualni ples kizombu, a prije Rasprodaja Partyja Vol. 2 održala se radionica vina i gina.
– ESAS 2018. premašio je i naša najoptimističnija očekivanja. Uz rast sudionika od 35% u odnosu na ESAS 2017. vrlo smo zadovoljni jer se ostvaruje naša vizija oko pravog regionalnog i internacionalnog okupljanja. Sukladno time, ove godine smo imali sudionike iz čak šest država – Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Slovenije, Srbije, Makedonije i Velike Britanije. Već sada mogu najaviti još veći, konkretniji i masovniji ESAS 2019. koji će i dalje nuditi temeljnu ESAS vrijednost – doživljaj i učenje – zaključio je jedan od organizatora Vedran Sorić.