Mentalni mir je neprocjenjiv, danas više no ikad. Zadovoljstvo sobom i svojim životom nešto je čemu svi težimo no često u vrtlogu svakodnevice zaboravljamo odakle smo krenuli i kamo zapravo idemo.
Velik broj žena svoj svakodnevni život opisuje kao balansiranje između poslovnih i izvanposlovnih obaveza, a kako tempo života u modernom društvu postaje samo sve brži, tako je i to balansiranje sve teže i teže. To se posebno odnosi na žene koje uz svoje poslovne uloge igraju i one majčinske tj. obiteljske. Dan im je često prekratak za sve obaveze, vikend je uglavnom vrijeme za nadoknađivanje zaostataka koji su se nakupili preko tjedna i s vremenom prevlada osjećaj nemoći, kroničnog nedostatka vremena za samu sebe – jednom riječju stres.
I što sad? Zauzeti stav da su stvari takve kakve jesu i dozvoliti da frustriranost raste (a rast će sigurno) ili možda pokušati uvesti neke promjene s ciljem da si olakšate život? Odgovor se nameće sam po sebi, zar ne?
No kakve to veze ima s organiziranošću i kako uopće prepoznati što treba mijenjati? Odakle početi kad gubim živce i „nisam svoja“? Odgovor glasi: od uzroka.
Najčešći uzroci neorganiziranosti
- imate previše stvari kod kuće/na poslu (odjeća, knjige, igračke, papiri…)
- prostor i stvari nisu organizirani da odgovaraju svim ukućanima
- nemate naviku zapisivanja nego nastojite pamtiti obaveze i aktivnosti
- skloni ste kupovanju i onoga što vam zapravo nije potrebno
- skloni ste većinu obaveza preuzimati na sebe
- mislite da je organiziranje komplicirano
Ovo su samo neki od simptoma neorganiziranih ljudi. Primjećujete da se sve svodi na raspolaganje materijalnim stvarima i vremenom tj. da se u pozadini svega krije način razmišljanja i ponašanja. Imate li neke (ili sve) od navedenih simptoma, krajnje je vrijeme da se organizirate.
Prostor i vrijeme
- Neka prostor u kojemu živite i radite služi vama, a ne obratno
To ne znači da morate strogo slijediti feng shui principe već jednostavno dovesti svoj dom, radno mjesto i sve stvari koje tamo imate u organizirano stanje, prilagođeno vama i vašim ukućanima. To znači da namještaj mora služiti primarnoj svrsi prostora u kojem se nalazi i osobama koje tamo borave. Stvari moraju biti tako raspoređene (organizirane) da ih u svakom trenutku možete locirati i bez problema dohvatiti. Dok to ne postignete, sve ostalo je sporedno i neće vas pomaknuti s mrtve točke.
- Razvijte naviku planiranja
To nije ni približno teško kao što možda mislite, a neplaniranje je jedan od glavnih uzroka neorganiziranosti te zatim i stresa. Samo malo razmišljanja unaprijed može vam znatno povećati kontrolu nad nizom stvari u životu i donijeti nezamislive uštede vremena. Osjećaj koji uz to dobivate nemjerljiv je i svakako vrijedan truda, a oslobođeno vrijeme ćete rado potrošiti na ono što volite.
Organizacijski trikovi koje možete primijeniti odmah
Uvijek
- smještajte stvari prema mjestu korištenja
- vratite stvari na mjesto odmah nakon upotrebe
- imajte spreman blok ili uređaj za zapisivanje važnih stvari
- na kraju dana napravite plan za idući (15 minuta je dovoljno)
- imajte na umu da je vaš dom utočište za vas i vašu obitelj, a ne skladište za vaše stvari
Nikad
- ne kupujte kutije ili košare ako im unaprijed ne znate točnu namjenu i mjesto
- ne odlažite stvari pod „razno“ ili „ostalo“ – to je najbrži put do kaosa
- ne koristite duboke sanduke (npr. za igračke) – u njima uvijek završi sve i svašta
- ne kupujte bez popisa – zaboravit ćete barem jednu važnu stvar
- ne bacajte ono što možete donirati i tako, osim sebi, pomoći i drugima
Usvojite li ove jednostavne navike uspjeh neće izostati i život će vam postati jednostavniji i smisleniji. Zapnete li na bilo kojem dijelu vašeg puta prema kontroli ne oklijevajte potražiti pomoć profesionalnog organizatora.
I za kraj drage dame, budite organizirane i budite svoje!
Autorica članka: Tamara Kajari
Tamara Kajari profesionalna je organizatorica i vlasnica tvrtke SLAGALICA organiziranje. Nakon završetka studija ekonomije i desetogodišnjeg rada u srednjem menadžmentu na području planiranja prodaje, posvetila se obitelji. Suprugova česta poslovna putovanja oduvijek su bila razlog za dobru organizaciju i planiranje, a s vremenom je primijetila da svojim savjetima jednako efikasno pomaže i članovima obitelji i prijateljicama. Danas kao profesionalni organizator poučava žene organizacijskim vještinama, usmjeravajući ih prema onome što same žele i vole, ali nisu sigurne kako to provesti u praksi. www.slagalicaorganiziranje.hr