Montessori pedagogija vrlo je cijenjena i prihvaćena – kako u Hrvatskoj, tako i u svijetu. Budući da Montessori pedagoška koncepcija u svom središtu ima dijete, program DV Srčeko polazi od djeteta i njegovih potreba te osigurava brižljivo pripremljenu poticajnu okolinu u kojoj svako dijete može biti slobodno kako bi neometano razvijalo sve svoje potencijale i talente. Montessori ide korak dalje.
DV SRČEKO prvi je nacionalno i svjetski verificiran Montessori vrtić osnovan u Zagrebu 1997. godine. Vrtić djeluje već sedamnaest godina i provodi autentičan cjelodnevni Montessori program, a u skupine su integrirana i djeca s posebnim potrebama (darovita djeca i djeca s poteškoćama u razvoju). Osim osnovnog programa, tijekom boravka u vrtiću djeci je dodatno omogućeno sudjelovanje u sljedećim aktivnostima: poticanje glazbom i likovnošću s elementima glazbene i art terapije, ritmika, individualan rad defektologa i logopeda te rano učenje engleskog i njemačkog jezika.
Vrtić je smješten u posebno pripremljenom prostoru lijepih obiteljskih kuća na Pantovčaku, ukupne površine od 850 m2 s dvorištem u sklopu kojeg se nalaze cvjetnjak, povrtnjak i dječja igrališta s njihaljkama, toboganima i ostalim spravama za poticanje psihomotoričkog razvoja. Vrtić pohađa 72 djece u dobi od 2 do 6 godina za koje se brine 12 odgojitelja i tim stručnih suradnika.
Posebnosti
Montessori pedagogija obilježena je idejom: „Pomozi mi da to učinim sam“. Djeca kroz niz vježbica, polazeći od konkretnog prema apstraktnom, pomoću posebno načinjenog pribora i poticajnog okruženja uistinu uče sama. Montessori odgajatelji ne poučavaju djecu, već ih prate i pomažu da individualno u vlastitom ritmu usvajaju vježbe za poticanje samostalnosti, da razvijaju svoje osjetilne sposobnosti te da usvajaju osnovna znanja iz jezika, matematike, prirode i društva. Svakog mjeseca tematski se ostvaruje novi projekt: bliža i dalja okolina (svijet oko nas, priroda, biljke, životinje, ljudi, kontinenti, države, gradovi sa svojim osobitostima…). U sklopu vrtića nalaze se kabineti za likovnu umjetnost, glazbu i jezike.
Način rada
U planiranju i programiranju odgojno-obrazovnog rada primjenjuje se kurikularni pristup potrebnom kontekstu te omogućavanju aktivne, partnerske uloge svih sudionika. Odgojno-obrazovni proces temelji se na načelima otvorenog kurikuluma koji uvažava cjelovitost i integrativnost ljudskog bića, primjenu strategije “glava, srce, ruke”, polazi od aktivne uloge djeteta kao subjekta i autonomnog i kompetentnog odgojitelja te humanističko-razvojnog i integralnog pristupa u planiranju, programiranju zadaća i stvaranja poticajnog sveukupnog konteksta.
Unaprjeđivanje kvalitete i važnosti ranog odgoja
Program u Hrvatskoj verificiran je pri Ministarstvu prosvjete i športa te pri svjetskim institucijama MACTE (Montesson Accreditation Council for Teacher Education) i MEPI (Montessori Educational Programs International). Vrtić je 2005. godine promoviran u prvi Stručno-razvojni centar za edukaciju odgojitelja i stručnih suradnika u suradnji s DV Montessori iz Zagreba. U razdoblju od četiri godine, edukaciju je uspješno završilo stotinjak polaznika iz cijele Hrvatske, ali i Slovenije. DV Srčeko u cijelom svijetu ima Montessori vrtiće-prijatelje s kojima surađuje.
Više informacija potražite na www.srceko.com.