Majčinstvo je za veliki broj majki imalo negativan utjecaj na karijeru zbog dodatnih privatnih obaveza i nerazumijevanja poslovne okoline. Usprkos svemu, majke u Hrvatskoj i dalje žele razvijati karijeru, ali uz veću fleksibilnost. Kompanije koje provode obiteljski osviještenu politiku upravljanja ljudskim resursima stječu pravo korištenja znaka prijatelja obitelji Mamaforce Company©, čijem klubu se od danas priključila i Zagrebačka banka.
Institut za istraživanje i edukaciju Zaposlena mama predstavio je rezultate istraživanja „Majčinstvo i karijera“ koje je u Hrvatskoj provedeno na uzorku od 1200 zaposlenih majki tijekom studenog 2014. godine. Provedbu istraživanja su podržali Hrvatska udruga poslodavaca i Moj.Posao.net. Rezultati pokazuju da prihodi zaposlenih majki u 60 posto obitelji doprinose većem dijelu kućnog budžeta, a da njihovi partneri, samo u 20 posto slučajeva preuzimaju veću brigu o djeci – najviše u obiteljima u kojima su majke s najvišim stupnjem obrazovanja (magistrice i doktorice znanosti). Zaposlene majke htjele bi imati više energije i vremena, veću plaću i veći stupanj fleksibilnosti u organizaciji posla. Većina majki htjela bi imati mogućnosti izbora fleksibilnog radnog vremena što bi pri promjeni poslodavaca bio značajan kriterij izbora.
Najpoželjniji oblici fleksibilizacije posla su im klizno radno vrijeme, povremeni rad od kuće i sažeti radni tjedan (punih 40 sati, ali drugačije raspoređeno, npr. 4 dana ili 4.5 dana). Naposljetku, rezultati govore da je majkama ravnoteža privatnog i poslovnog života lakše dostižna na višim menadžerskim pozicijama što bi trebala biti jasna poruka ženama da se ne boje preuzimanja većih odgovornosti zbog straha od nemogućnosti usklađenja obaveza.
Voditeljica projekta i predsjednica Instituta Zaposlena mama Dijana Kobas Dešković izrazila je iznimno zadovoljstvo provedenim istraživanjem: – Odaziv majki istraživanju bio je znatno veći od očekivanoga što dovoljno govori o značaju ove teme zaposlenim mamama. Ukupno gledajući, rezultati nesumnjivo pokazuju da je usklađivanje poslovnog i obiteljskog života uistinu izazovno, ali da usprkos tome 70 posto zaposlene majki ne bi bilo zadovoljno sa životom bez posla i karijere. S inicijativom Mamaforce pomažemo poslodavcima u razvoju mjera koje majkama omogućuju nesmetani razvoj karijere do najviših menadžerskih pozicija na kojima mogu značajno doprinijeti daljnjem razvoju jer promišljaju i rade na kvalitativno drugačiji način od muških kolega.
Ovom prilikom, Institut za istraživanje i edukaciju Zaposlena mama dodijelio je prestižno pravo korištenja znakom Mamaforce Company© Zagrebačkoj banci d.d za uspješno provođenje obiteljski osviještene prakse upravljanja ljudskim resursima kojom se zaposlenicima omogućava bolja uravnoteženost poslovnog i obiteljskog života. Certifikat Mamforce Company svečano je dodijelila Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova koja je tom prilikom izjavila: – Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da zaposlene žene značajno doprinose kućnom budgetu, ali ujedno još uvijek nemaju dovoljnu podršku partnera u obiteljskim obavezama vezanim uz brigu o djeci. Također, razvidno je da veliki broj žena, njih 46 % više nije u mogućnosti razvijati karijeru zbog dodatnih obiteljskih obaveza i nerazumijevanja poslovne okoline. S takvom praksom svi gubimo jer su žene mahom obrazovanije. Dobre prakse poput danas predstavljene Zagrebačke banke treba isticati kako bi se i druge organizacije potaknulo na promjenu radnih uvjeta koji su prilagođeniji potrebama zaposlenih žena.
Zagrebačka banka osigurava mnogobrojne pogodnosti svojim zaposlenicima. Neke od istaknutih mjera obiteljske politike su fleksibilni modeli rada (klizno i/ili skraćeno radno vrijeme), usklađeni s poslovnim i organizacijskim mogućnostima te podrška zaposlenicima na dugotrajnom odsustvu kroz izbjegavanje diskriminacije zbog dugotrajnog odsustva, održavanje kontakata s dugotrajno odsutnim zaposlenicima te olakšavanje povratka na posao.
Svjesni su važnosti sporta za zdravlje zaposlenih te se mogu pohvaliti vrlo aktivnom internom promocijom zdravog načina života, te sportskim društvom – ZABA Šport kroz koje zaposleni ostvaruju i niz pogodnosti kod vanjskih pružatelja usluga. S posebnom pažnjom se odnose prema uključenju zaposlenih i članova njihovih obitelji u gotovo sve značajnije projekte Banke, kao što su npr. UEFA Champions ili Vremenski trezor. Zagrebačku banku odlikuju i transparentne procedure zapošljavanja pri kojima se s posebnom pažnjom vodi računa o rodnoj zastupljenosti. U Zagrebačkoj banci dvije trećine zaposlenih čine žene, a mogu se pohvaliti i visokom zastupljenosti žena u menadžmentu – 65 posto žena nalazi se na rukovodećim položajima, 37 posto su ih direktorice, dok Uprava broji 29 posto ženskog članstva.
– Zagrebačka banka prepoznata je kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, između ostaloga i zbog naše predanosti pronalaženju i usvajanju najboljih praksi koje će zaposlenicima omogućiti željenu ravnotežu između privatnog i poslovnog aspekta života, a koje će pozitivno utjecati na njihovo zadovoljstvo poslom, motiviranost i lojalnost Banci. Dobivanje ovog značajnog priznanja – MAMFORCE COMPANY, potvrđuje našu posvećenost razvoju zajednice u kojoj živimo i samo je poticaj za daljnje unapređenje praksi koje će našim zaposlenicima olakšati radnu i privatnu svakodnevicu. – izjavila je Lana Grgurić, direktorica Razvoja ljudskih resursa.
Uz Zagrebačku banku, pravo korištenja znakom Mamforce Company već su stekle tvrtke Vipnet d.o.o, Privredna banka Zagreb d.d. i Coca-Cola HBC Hrvatska. Pokrovitelji projekta Mamforce Company su Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatska gospodarska komora i Global Compact Hrvatska.