Supružnici Jadranka Boban Pejić i Zlatko Pejić vodeći su stručnjaci na području prirodne prehrane, a više od 30 godina posvećeni su poslovanju u segmentu ekoloških proizvoda. Vlasnici su tvrtke Biovega, koja između ostalog uključuje i lanac trgovina bio&bio, koje ove godine obilježavaju 16 godina postojanja.
Kako je došlo do ideje o trgovinama bio&bio?
– Naš osobni životni stil i način prehrane te činjenica da prije 30 godina nije bilo trgovina u kojima smo mogli kupiti organske namirnice inspirirali su nas da pokrenemo trgovine bio&bio. Naravno, od početka smo razmišljali o dva paralelna smjera: osobno zdravlje i zdravlje okoliša kao neodvojivi dijelovi jedne cjeline.
Otkuda ime bio&bio?
– Naziv bio&bio ima svoju malu filozofsku konotaciju: sugerira jedinstvo suprotnosti, s jedne strane životinjski svijet kojem pripada i čovjek, a s druge strane biljni svijet koji zajedno čine ukupni organski svijet.
Bili ste prvi na ovim prostorima koji su se od starta okrenuli organskim proizvodima. Je li vam zbog toga lakše ili teže poslovati?
– Imamo izuzetno visoke kriterije u odabiru proizvoda te iste proizvode koje želimo za sebe, želimo ponuditi i drugima. Pritom se suočavamo s izazovima kao što su različite regulative, provjere… no mi smo te kriterije imali i prije. Ipak, danas se često termini prirodno i zdravo koriste bez ikakvih argumenata i certifikata, što predstavlja izazov jer kupci takve proizvode pogrešno izjednačavaju s certificiranim organskim proizvodima.
Kad se vratite na početke i pogledate ovaj posao danas, što se najviše promijenilo?
– Danas je puno veća dostupnost organskih proizvoda, a nama je drago da je sve više domaćih ekoloških proizvoda. Dostupnije su informacije pa sve više kupaca zna što traži.
Često čujemo da je netko postao vaš vjeran kupac zato što je, na primjer, postao roditelj ili da ide u bio&bio zato da ne treba čitati etikete. Kako ste gradili povjerenje kupaca?
– Budući da je ovo naš životni poziv, a ne posao, smatramo da je nužna konstantna evolucija te držanje vlastitih vrijednosti i visoko postavljenih kriterija. Uvjereni smo da kupci prepoznaju tu dugogodišnju dosljednost i posvećenost.
Vas dvoje ste od svojih početaka posvećeni edukaciji. Koliko vam je edukacija i dalje važna?
– Ciljevi i načini edukacije su se mijenjali. Kako smo tijekom godina prenijeli puno znanja na djelatnike i suradnike, tako više nije nužno da mi sami toliko podučavamo. I dalje smo otvoreni prema stalnom učenju jer edukacija je u temelju svega što radimo.
Iako ste najpoznatiji po „zemaljskim“ trgovinama, vaš web shop se kontinuirano razvija. Koliko ste orijentirani na taj oblik poslovanja?
– Želimo i putem web prodaje biti mjesto ponude najkvalitetnijih proizvoda, uz specifičnosti poput biobloga i infografika, kojima educiramo i dajemo provjerene informacije te smo tako kupcima svojevrstan „filtar“ u moru zbunjujućih informacija. No najvažnija odlika je usluga koja jamči najkvalitetnije i pažljivo odabrane organske proizvode.
Koliko vam je partnerstvo važno u poslovanju?
– Uzajamnost i nadopunjavanje simbol je našeg življenja i poslovanja, kako naše životno i poslovno partnerstvo, tako i naše partnerstvo s djelatnicima, kupcima, proizvođačima… Uvažavanje, inspiracija i radost stvaranja glavni su pokretači svega što radimo.