Trodnevni Festival klasične glazbe NOCTES Aquae Iasae, u organizaciji Turističke zajednice Varaždinskih Toplica, po četvrti će se put održati u jedinstvenom ambijentu arheološkog nalazišta.
Moćni glasovi opernih pjevača, koji inače pjevaju na najpoznatijim svjetskim pozornicama, zasjat će nesvakidašnjom ljepotom. Prva večer u petak, 6. 9., rezervirana je za Tomislava Mužeka i Suzanu Češnjaj. Drugu večer, 7.9. pozornicu u jedinstvenom arheološkom parku preuzima Harlequin Art Collective, a veliko finale, odnosno Operna Gala večer Baritenorissimo održat će se u nedjelju, 8. rujna uz nastup deset opernih pjevača, koji će izvoditi skladbe raznih skladatelja, uz klavirsku pratnju dirigenta Corrada Valva. Svi koncerti počinju u 19.30 h, a ulaz je besplatan.
Najperspektivniji mladi dirigent na svijetu
Upravo za Corrada Valvu, mladog talijanskog dirigenta i korepetitor pijanistu mnogi predviđaju sjajnu glazbenu karijeru, a već sad iza sebe ima zavidnu listu renomiranih angažmana. Studirao je za korepetitora pijanistu na Konzervatoriju u Veroni te orkestralno dirigiranje na Konzervatoriju Roma Santa Cecilia.
Nastupao je u mnogim poznatim svjetskim kazalištima i koncertnim dvoranama kao što su Victoria Hall u Genevi, Sarasota Opera House, Smetanina dvorana u Pragu, Sala Felipe Villanueva u Toluci (Meksiko), Carnegie Hall u New Yorku, Sala Verdi u Milanu, Sala Accademica u Rimu, Reading koncertna dvorana u Londonu, Tianjin Grand Theatre koncertna dvorana i Opera House… Nedavno je bio angažiran na gala večeri s Angelom Gheorghiu i Varduhijem Khachatryanom u čast Marije Callas s festivalskim orkestrom Puccini u Ženevi. Ujedno je redoviti profesor i korepetitor pijanist na Sveučilištu za glazbu u Calabriji te umjetnički ravnatelj Figaro Opere Society.
Veselo iščekivanje nastupa u Varaždinskim Toplicama
No, s posebnim žarom i iščekivanjem raduje se svom premijernom nastupu na Festivalu Noctes Aquae Iasae te jedinstvenoj pozornici koju nudi arheološki park Varaždinskih Toplica. Samo za Naturalu otkrio nam je kako se priprema za nastupe i postoje li neke ‘tajne’ koje su mu pomogle u dosadašnjoj karijeri.
Do sada ste surađivali s brojnim uglednim imenima klasične glazbe, no koja bi od njih posebno izdvojili?
Surađivao sam s mnogim umjetnicima, a ako baš moram izdvojiti neka od njih onda bi to bili Angela Gheorghiu, Ramon Vargasa, Barbara Frittoli, Carmela Remigio, a bio sam asistent i dirigenata renomiranih Marca Boemija i Victora De Renzija.
Povezujete li se osobno s nekim likom iz opere a koja su vam simfonijska djela među najdražima kojima ste dirigirali?
Nikada o tome nisam razmišljao, no jako mi se sviđa Figaro u Seviljskom Brijaču. A što se tiče simfonijskih djela dirigirao sam opere La Boheme, Don Pasquale, Don Giovanni, Elisir d’amore, Tosca ali i još mnoge druge.
Profesionalnost i stvaranje glazbe zajedno s orkestrom
Koliko energije uložite da držite do 70 ljudi u koncentraciji?
Jako puno, no moram priznati da mi puno snage daje i publika.
Budući da ste mladi, kako postižete poštovanje od ljudi u orkestru koji su znatno stariji od vas?
Svakako poštujem njihovu profesionalnost i izražavam želju da zajedno ‘stvaramo’ glazbu. Dob suradnika nije mi važna niti me plaši.
Dirigentski posao iziskuje veliku i mentalnu i fizičku snagu. Idete li u teretanu ili se bavite kojim sportom da održite kondiciju?
Kad uspijem uloviti vremena vozim bicikl.
Možete li zaspati nakon nekog većeg koncerta? Jeste li stalno mislima u glazbi i možete li naći vrijeme za privatni život?
O da, spavam dubokim snom. Na sreću imam veliku podršku od partnerice koja me često prati na mojim putovanjima.
Dirigirate li rukom ili štapićem? Imate li možda i svoj sretni dirigentski štapić?
Dirigirm štapićem jer se bolje vidi pred velikim orkestrom. I ne, nemam svoj sretni štapić jer nisam praznovjeran.
Pročitaj i ovo:
- Uskoro počinje 4. izdanje festivala klasične glazbe Noctes Aquae Iasae
- Varaždinske Toplice: Oaza zdravlja u srcu Zagorja
- Varaždinske toplice – Specijalna bolnica u najljepšem dijelu Zagorja