Prva konferencija o cjelogodišnjem turizmu održana 2017. godine bila je izuzetno uspješna, predstavila je iskustva i razmišljanja 30-tak eminentnih stručnjaka domaćeg i regionalnog turizma i privukla gotovo 300 sudionika – predstavnika hotela, toplica, turističkih tvrtki i obrta, turističkih agencija, turističkih zajednica i gradova. Konferencija je primila mnoge pohvale za inicijativu i organizaciju te posebno za odabir tema i predavača koji su bili iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Mađarske i BiH. Kako je bilo možete vidjeti na poveznici.
I ove godine cilj Konferencije je predstaviti i razgovarati o potencijalima, mogućnostima, pozitivnim praksama i rješenjima za razvoj cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj te razviti prijedloge kako potaknuti i razvijati cjelogodišnji turizam. Istaknut će nužnost razvoja destinacija kao preduvjeta produženja sezone te važnost kreiranja novih proizvoda, a jedna od tema bit će i kulturni turizam s obzirom da je ova godina proglašena godinom kulturne baštine. Konferencija okuplja niz domaćih i stranih stručnjaka koji će iznijeti svoja znanja, pozitivna iskustva te sudjelovati u kvalitetno vođenim panel raspravama.
Konferencija daje odgovore na niz pitanja vezanih uz razvoj turizma i posebno turističkih destinacija, za što je potrebna suradnja, odlučnost i ustrajnost, no isto tako kreativnost i originalnost. Trebamo li jasnu strategiju razvoja cjelogodišnjeg turizma? Kako privući ozbiljne investitore? Što može učiniti lokalna samouprava i može li svatko od nas biti nositelj razvoja cjelogodišnjeg turizma? Imamo li dovoljno znanja za to? Kako osigurati traženu kvalitetu i suvremenost te kako slijediti svjetske trendove? Odgovore će dati Konferencija Može li HR turizam 365? – 2. korak, koja će se održati 25.09.2018. godine u Zagrebu.
Konferencija će i ove godine biti internacionalna (HR, A, SLO, HU, BiH), jednodnevna, dinamična, organizirana u vidu kratkih predavanja stručnjaka i primjera pozitivne prakse te panela u kojima će se razmatrati i kreirati potencijalna rješenja za razvoj cjelogodišnjih destinacija i mogućnosti produljenja sezone.
Foto: www.turizam365.com
Pokrovitelj konferencije je Ministarstvo turizma RH.
Cilj konferencije je:
• Identificirati potencijale, mogućnosti, pozitivne prakse i rješenja /recepte za razvoj cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj
• Upoznati uspješna iskustva i prakse susjednih zemalja
• Razviti prijedlog hrvatskog koncepta razvoja kontinentalnog turizma uz aktivno sudjelovanje predstavnika ključnih turističkih i gospodarskih institucija i poslovnih subjekata iz Hrvatske te stručnjaka iz regije (Slovenija, Austrija, Mađarska, Italija, Srbija)
• Predstaviti rješenja za osiguranje tražene kvalitete i inovativnosti na svjetskoj razini
Može li hrvatski turizam 365? – tema
Političari, turistički djelatnici i svi uključeni u turizam već godinama govore kako je potrebno produljiti turističku sezonu. Iskustva i turistički rezultati susjednih zemalja pokazuju da je turizam 365 dana u godini nešto čemu trebamo težiti. No, je li to doista moguće i u Hrvatskoj ili se radi o snovima u koje želimo vjerovati?
Hrvatski turizam ostvaruje vrhunske rezultate, ali samo u 80 ljetnih dana. Ostali dio godine većina turističkih kapaciteta stoji neiskorištena. U obalnom području Hrvatske ostvarujemo 86 milijuna noćenja dok se u cijeloj kontinentalnoj Hrvatskoj ostvari tek 4,5% noćenja, od čega 2% u Gradu Zagrebu. Brojni potencijali stoje neiskorišteni, objekti neuređeni, resorti neizgrađeni, a tek pokoja turistička oaza pokazuje da i kontinent može lijepo poslovati, i to svih 365 dana u godini. Susjedne zemlje, poput Austrije i Mađarske, ostvaruju uspješne turističke rezultate, tijekom cijele godine, a neke druge koje donedavno nismo smatrali ozbiljno konkurentnima u turizmu, poput Slovenije, pokazuju kako se mogu razviti skriveni potencijali svake destinacije te kako su pred nama još mnogi izazovi.
Zašto u Hrvatskoj turizam ne funkcionira tijekom svih 12 mjeseci? Zašto ne razvijamo ponudu tijekom cijele godine? Zašto prihvaćamo takvu situaciju i što možemo učiniti da se ona promijeni? Tko može biti inicijator promjena i kako ih ostvariti? Kako ostvariti uspješnu i atraktivnu cjelogodišnju sezonu i jesmo li spremni za to?
Foto: www.turizam365.com
Konferencija Može li hrvatski turizam 365? ponudit će odgovore na ova pitanja.
Hrvatska je bogata prirodnim resursima i potencijalima i mogli bismo reći da je predodređena za turizam. Turizam je naša sudbina. No, zašto je ostvarujemo samo u pojedinim destinacijama i samo u pojedinim mjesecima?
Turizam se u Hrvatskoj događa. I kada se događa, ima vrlo visoke rezultate. Ti rezultati su toliko dobri da se često pitamo isplati li se u nekom drugom dijelu godine ulagati puno veći trud za znatno manji prihod. Još uvijek su glavni motiv dolaska u Hrvatsku – sunce i more. Kada toga nema, motiv dolaska treba graditi i u njega ulagati. Što može biti motiv osim sunca i mora? Jesu li to: zdravlje, kultura, autentičnost, različitost, sadržaj i jesu li za to sposobni samo veliki turistički subjekti? Trebamo li za to ogromna ulaganja? Koje prepreke za realizaciju naših potencijala stvarno postoje i jesu li nam potrebne?
Današnji turisti su putnici u potrazi za novim autentičnim iskustvima, a ne masovni turisti koji traže unificiranu ponudu u bilo kojem dijelu svijeta. Hrvatska bi trebala biti zemlja za koju se turisti ne odlučuju zbog najniže cijene nego zbog vrhunske usluge i autohtonosti života, što Hrvatska kao destinacija zasigurno može ponuditi.
Više informacija na www.turizam365.com